PC gaat en aan en uit als de netwerkkabel erin zit.

Pagina: 1
Acties:

• Kaasbroodje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08-02 11:57
Hallo tweakers,

Ik heb een raar geval:

Ik heb een pc, die uit staat maar wel met de power kabel erin. Niks vreemds zover.
Zodra ik de netwerkkabel in de lan poort stop dan gaat de pc een seconden aan, en dan weer uit. Dit blijft zich herhalen. Net voordat de pc dus "aangaat" brand het groene lampje op de netwerk aansluiting.
Als de lan kabel eruit gaat dan stopt de pc met de loop.

Even de pc in de bios opgestart en wake up functies staan allemaal uit, overigens is het zo dat als de pc in de "loop" gaat ik de pc wel kan aanzetten. De loop stopt dan en de pc start zoals normaal. Sluit ik de pc af dan gaat deze weer aan en uit.

Iemand enig ander idee dan dat het moederbord gaar is? Ik wil vooral weten waarom dit gebeurt en hoe dit kan.

Beterft een Medion PC MT 7 MED MT 502 ( zegt de sticker :P )

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:14
Ik denk dat de netwerkcontroller gewoon totaal brak is. Met de kwaliteit moederborden die Medion inkoopt, is het goed mogelijk. Hoe het kan? Lage kwaliteitsstandaarden.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14:34
Probeer een lan kaartje erin te stoppen, kijk of hij daar ook zo raar doet.

Wat beefHazard al zegt, medion is echt een budget-merk. Dus stel niet te hoge verwachtingen.

Lan kaartje: pricewatch: Sweex LC101 LAN PCI Card Gigabit

[ Voor 20% gewijzigd door Felix! op 27-06-2013 18:28 ]

No one is listening until you fart

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17:18

Fordox

00101010

+1 met beef

probeer anders ook nog eens WOL (wake on lan) uit te zetten in de bios.

@felix.
koop. nooit. sweex.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Aanrader voor een nieuwe netwerkkaart:
pricewatch: Intel Gigabit CT Desktop Adapter

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoho, voordat je nieuwe hardware gaat nemen, check even op iets anders: hoe zit het met aarding van je PC?

Als je de PC ongeaard aangesloten hebt en de andere kant van die UTP-kabel is wel geaard (doorgaans uiteindelijk bij overnamepunt kabel of ISRA punt telefonie), dan gaat de PC zich proberen te aarden over de netwerkkabel, wat flink fout kan gaan. Dat zou zomaar dit kunnen verklaren.

In dat geval helpt een andere NIC natuurlijk niet (nouja, kan zijn dat symptomen anders worden, maar oorzaak wordt niet weggenomen), maar moet je zorgen dat je wat aan aarding PC doet :o

Oslik blyat! Oslik!

• Jordyyyyy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-02 22:04
@dion_b

Klopt, ik had mijn PC eerst ook niet geaard, steeds vreemde netwerkproblemen, nieuwe routers, nieuwe modems, nu is mijn pc geaard en gaat alles als een trein.
Pagina: 1