Overstap moederbord

Pagina: 1
Acties:

• arens77
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-01 21:33
Hallo iedereen,

mijn broertje wou zijn pc upgraden van de 2000 serie intel chip naar 4000 (hasswell) hij had twee mobo's gezien en dat waren de: MSI Z87 Mpower en de Asus Republic Of Gamers Maximus VI Hero welke moet hij nemen?

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-02 10:22

Swordlord

Act first, think never

Lees dit even door, CAA beleid

Daar staan dingen in zoals dit:
Om je zo goed mogelijk van dienst te zijn, vragen we uiteraard wel een goede aftrap van je... De minimumeisen die we aan je topic stellen:
1. Een duidelijke titel, waarin je het soort component aangeeft
2. Antwoord in je openingspost op de volgende vragen:

Wat wil je bereiken?
Wat mag het gaan kosten?
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.
Als je die dingen dus zou kunnen beantwoorden, zou dat al een heel goede stap in de richting zijn.

Want wij weten nu totaal niet wat je broertje gaat doen met het systeem, welke hardware er al is, of waarom je een overdreven duur premium moederborden wilt gebruiken voor je broertjes PC.

[ Voor 20% gewijzigd door Swordlord op 27-06-2013 17:28 ]

• arens77
Hij is een overclocker en hardcore gamer. zijn budget voor moederbord is max. 210 euro en er moeten minimaal 4 usb 3.0 poorten op zitten. de cooler die er op zit is een Cooler Master Eisberg 240L Prestige.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:17
Waarom is hij tot die twee modellen in de topicstart gekomen? Er is veel meer keus: http://tweakers.net/categ...FFliTlKVtFKZhYWRkqxtbW1AA

Verwijderd

No offence, maar als je een overclocker en hardcore gamer bent, waarom wil je dan de iGPU gaan upgraden? Ik neem aan dat je dan wel een aparte videokaart gebruikt om te gamen.....

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:25
Het gaat niet om de igp, maar om de intel i5/i7 2xxx naar de intel i5/i7 4xxx.

Ik zou zeggen dat je aan zoiets al ruim voldoende hebt: pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-UD3H
Zelfs de gewone D3H lijkt me al voldoende, of je moet nog meer specifieke eisen hebben...

[ Voor 7% gewijzigd door mitsumark op 27-06-2013 21:44 ]

Verwijderd

Oftewel, hij wil een nieuwe CPU kopen en zoekt daarbij een moederbord? Het zal wel aan mijn vermogen of halve one-liners te ontcijferen liggen denk ik :)

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-02 11:03
Als je overclocken echt heel gaaf vind dan is de OC versie van GIGABYTE ook interessant. Sinds deze generatie hebben ze tenminste een vol I/O paneel dus is er een prima systeem mee te maken.

pricewatch: Gigabyte GA-Z87X-OC

Prijs zit dicht op de UD3H. Maar wel wat leuke opties, oranje is ook wel gaaf als je voor die kleur kiest.

• arens77
bedankt ik had net op hwi een review gezien over mobo's en de gigabyte ga-z87x-oc kwam er het beste uit de test met twee andere high end.
Pagina: 1