Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Guillemot Force Feedback Wheel

Pagina: 1
Acties:

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Hallo tweakers,

Ik heb dit stuur, samen met Windows 8. Ik weet dat het stuur al wat ouder is, maar er zijn nog wel Windows 7 drivers die het ook deden (zelf getest.)

Nu heb ik al een tijdje Windows 8 en wilde ik weer gaan racen. Maar de drivers doet het niet meer. Via de 'normale' installatie van het programma gebeurt er helemaal niks. Als ik het via apparaatbeheer probeer krijg ik de volgende melding.
Windows found driver software for your device but encountered an error while attempting to install it.

Thrustmaster Force Feedback (USB)

The system cannot find the file specified.
Ook heb ik nog oudere drivers (ffbrw_Vista_2.7.30) geprobeerd in compatibiliteitsmodus, toen werden ze wel geïnstalleerd. Echter werkte het ook niet, hij gaf namelijk een foutmelding.
Windows Shell Common DLL has stopped working

A problem caused the program to stop working correctly. Windows will close the program and notify you if a solution is available
Is er nog iets te doen om dit stuurtje werkend te krijgen?

Lars

[ Voor 8% gewijzigd door lassieman op 27-06-2013 17:10 ]

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 25-11 23:03
En het stuur staat ook bekend onder "Guillemot Ferrari Force Feedback Wheel"

Heel wat plezier mee gehad, eiken bureau met een 19" CRT stond te schudden en zelfs eens iemand met een flinke kater naar het toilet zien sprinten tijdens een potje Rally.

Heb je dit al geprobeerd? Ja dus, Sorry!

http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_vista-hardware/force-feedback-wheel-problems/1dbdffea-3744-4548-bfa5-32ad2f240310?page=2

[ Voor 20% gewijzigd door Zanac-ex op 27-06-2013 17:51 ]

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Ik probeerde nog een keer deze driver te installeren (ffbrw_Vista_2.7.30). En hij deed het weer niet, maar toen ik hem via hetzelfde programma verwijderde, bleef het stuur gewoon tussen apparaatbeheer staan. Ik klikte erop en tot mijn verbazing deed ie het nu wel!

Nu zit ik nog wel met een probleem, het gaspedaal werkt verkeerd om. Ingedrukt geeft dus geen gas. Dit lijk ik ook niet te kunnen veranderen via de windows calibratie. Is er nog een soort andere tool waarmee dit aan te passen is?