Twee monitoren voor werk

Pagina: 1
Acties:

• Angilo
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-02 19:53
Beste,

Voor mijn thuiskantoor wil ik graag een dual monitor opstelling. Ik las echter dat een 2560x1080 ook erg fijn werkt (pricewatch: Dell Ultrasharp U2913WM Zwart). Iemand hier zijn mening over tov 2 schermen?

Wat ik wil
Twee windows naast elkaar. Ik sla vaak de documentatie van het ERP systeem dat ik gebruik na. Nu blader ik telkens door de tabbladen, met ctrl+tab kan dat best snel gaan, maar ik vind het vervelend. Ik wil het ERP systeem rechts hebben en de documentatie bijv. links. Ik wil niet teveel klooien met windows groottes, het moet 1x slepen en klaar zijn. Vandaar dat ik denk dat mijn voorkeur bij 2 schermen ligt ipv 1. Correct me if I'm wrong. Windows 8 heeft een hele handige optie dat je een window kunt snappen, maar voor zover ik weet werkt dit alleen voor W8 apps.
De kleurenweergave moet goed en rustig zijn, ik kijk veel naar het scherm.
Op dit moment heb ik 1x 24" 1920x1200 (LG W2452TX-PF). Geen top scherm, maar ik ben er tevreden mee. Ik ben wel gewend aan de 1200 pixels in de hoogte. Ik denk dan ook dat ik dit weer wil hebben.

Budget
€ 400,- (excl btw)

Wat ik gevonden heb
Dit schermpje leek mij wel leuk om x2 te halen.
pricewatch: LG Flatron 24EB23TM Zwart

Ik weet echter niet of het een goed paneel betreft. Het paneel moet minstens even goed zijn aan mijn huidige, verder heb ik geen eisen.

Wie kan mij wat goeds aanraden?

Alvast bedankt!

[EDIT]
Denken jullie trouwens dat ik twee nieuwe scherm moet halen, of dat 1 er naast ook prima is? Ik weet niet hoe dat is voor je ogen als je er veel werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Angilo op 27-06-2013 17:09 ]

• S_De_B
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-02-2023
Window snapping is iets dat ik met elk venster kan doen in W8, ik meende dat ik deze mogelijkheid in W7 ook al had. Dit doe ik door het pakken van de balk bovenin een venster en deze helemaal naar de rechter- of linkerkant te slepen.

EDIT:

Zoiets dus: http://windows.microsoft....s7/products/features/snap
Werkt op dezelfde manier in W8 ;)

[ Voor 22% gewijzigd door S_De_B op 27-06-2013 17:49 ]

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
Wat misschien ook een optie is: je huidige scherm verkopen en één scherm kopen met een hoge resolutie zoals bijvoorbeeld de Dell U2713HM. Dit scherm kost je exclusief BTW zo ongeveer €400 dus past net binnen je budget. Persoonlijk vind ik één scherm met een hoge resolutie prettiger werken dan twee breedbeeld monitoren naast elkaar want je hebt met één groot scherm altijd overzicht zonder dat je je hoofd moet bijdraaien. Daarnaast neemt een dualhead opstelling ook een stuk meer ruimte in beslag .

Na een tijdje een dualhead opstelling van twee 22" full-hd monitoren gebruikt te hebben ben ik snel terug gestapt op een Dell U2711 en tot op de dag van vandaag nog absoluut geen spijt van. Het grootste pluspunt vind ik de verticale resolutie (1440 pixels) i.c.m. het snappen van twee vensters naast elkaar. Met een dualhead opstelling heb je misschien meer werkruimte qua totaal aantal pixels maar die opstelling vond ik te breed en ik miste al snel de pixels in de hoogte (1080 vs 1440 is een wereld van verschil). Wat mij destijds ook weer heeft terug doen stappen op één groot scherm is dat dit met gamen en films kijken praktischer is maar dat is hier niet aan de orde.

Wat betreft het scherm dat je op het oog hebt, een scherm met een IPS paneel lijkt mij zeker geen overbodige luxe bij een dual- of triplehead opstelling. Ik kan zo 1-2-3 geen reviews van het scherm vinden maar met deze specs en prijs zul je geen buil vallen. Wat wel lijkt te ontbreken zijn mogelijkheden om het scherm goed te verstellen, vanuit een ergonomisch oogpunt toch niet geheel onbelangrijk.

[ Voor 16% gewijzigd door Jorick op 28-06-2013 13:36 ]

• Angilo
Dat is dus precies hetgeen waar ik naar op zoek ben. Bevindingen van andere mensen die het probleem al opgelost hebben. De Dell U2713HM is een hele goede tip.

Windows snappen wist ik niet, erg handig, bedankt.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:28
Houd er wel rekening mee dat dit mijn mening is en dat het er maar één is. Er zijn zat mensen die geen enkel probleem hebben met een multihead opstelling ;) .

Wat betreft de Dell U2713HM, neem ook even een kijkje in dit topic: [TFT] Dell UltraSharp Serie - Deel 19. De grootste klachten die je in dat topic tegen komt over de U2713HM hebben betrekking op de uniformiteit van de backlight en kapotte subpixels. Je zou daarom ook naar alternatieven kunnen kijken. Voor goede reviews van monitoren kan ik je tftcentral.co.uk aanbevelen. Deze review van de buren is ook interessant: Hardware.Info TV: Philips 272C4 en 272P4 high-res monitoren review.

[ Voor 12% gewijzigd door Jorick op 28-06-2013 11:39 ]

• Nightquest77
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-07-2025
Angilo schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 10:46:
Dat is dus precies hetgeen waar ik naar op zoek ben. Bevindingen van andere mensen die het probleem al opgelost hebben. De Dell U2713HM is een hele goede tip.

Windows snappen wist ik niet, erg handig, bedankt.
Ik heb thuis 3x Dell U2312HM (gewoon full hd dus) naast elkaar staan, en dat vind ik persoonlijk erg prettig werken door het gigantische schermoppervlakte. Je moet wel je hoofd meer draaien, dat klopt, maar je kunt wel praktisch alles tegelijk zichtbaar maken.

Als je het 100% voor werk gebruikt zou ik dus liever 2x Full HD schermen hebben.

LR AWD | WIT | WIT | 19" - Order 27 SEPT - RN 10 OKT - VIN 28 NOV - SMS 20 NOV - Delivery - 27 Dec 14:30 Amsterdam

• Angilo
Houd er wel rekening mee dat dit mijn mening is en dat het er maar één is. Er zijn zat mensen die geen enkel probleem hebben met een multihead opstelling ;)
Precies, en hoe meer mensen vertellen hoe zij er gebruik van maken, hoe meer ik er aan heb. Zo wist ik bijv. niet dat window snapping werkte zonder W8 apps en zelfs al in W7 bestond.

Ik zoek iets met miniaal 1200 pixels in de hoogte. Mijn laptop heeft een resolutie van 1920x1080 en ik mis die 120 pixels wel redelijk.

Bedankt voor de review site, die zal ik eens door gaan nemen.

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:37
Je zou, eventueel als je dat aandurft, via MP een monitor kunnen scoren met meer dan 1920x1080. HEb zelf laatst voor 250 euro een 30 inch dell gescoord met 2560x1600 pixels. wel een oudje (2008). Maar dan heb je mooi ruimte. maar weet niet of voor "bedrijven" 2e hands uberhaupt handig is.

2x monitor heb ik zelf ook mee gewerkt, werkt op zich ook prima. je hebt dan vooral in de breedte meer oppervlak (bijna 4000x1200).

dus wat heb je liever? 3840x1200 of 2560x1440? meer breedte of hoogte?

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Als ik je TS goed lees, denk ik dat je veel hebt aan een extra scherm, dus naast je huidige, die kan roteren. Wij hebben hier 2x 1920x1200 24" schermen op het werk en ik merk dat de mensen bij ons die er een 19" 1280x1024 naast hebben, gedraaid, voornamelijk veel profijt hebben bij het lezen van documenten op dat scherm.

Voor mezelf ga ik, ook voor werk, voor een 1440p scherm met een kleiner scherm ernaast, liefst gedraaid, voor documenten/naslag. Hoogte verlies in pixels wil ik echt niet aan en ik gebruik nu al meer dan 1920 breedte..

Als je voor 2 nieuwe schermen gaat zou ik zeker voor hetzelfde formaat gaan trouwens.. als je huidige scherm kon pivot-en of een vesa mount had zou ik aanraden er een 1440p scherm naast te zetten, nu is de goedkoopste manier dit te testen gewoon een 2e hands kleiner 4:3 scherm met pivot er naast

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-02 22:40
Werk zelf met een 24 inch en 19 inch naast elkaar (wordt ooit nog eens 2 x 24) op me werk en vindt het vooral als systeem/server beheerder heel handig om meerdere VM consoles naast elkaar te kunnen zetten op me monitoren. Of RDP op de 24 inch en handleiding op de 19 inch. Versoepeld ook je werkflow behoorlijk :D

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

• Angilo
Bedankt voor de reacties.

Samenvattend zeggen de meesten dus toch, indien je ruimte hebt en je bureau diep genoeg is (waardoor je je hoofd minder hoeft te trainen, klinkt wel erg lui overigens) een 2x 24" toch ideaal is. Of nog meer pixels in de hoogte uiteraard.

Ik ga denk ik of een kleiner scherm in pivot erbij zetten (of één lenen van iemand), om te zien of dit enigszins handig is. En anders bestel ik twee nieuwe 24" schermen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1