Gigabyte 7950 windforce underperfomance

Pagina: 1
Acties:

• Vincenttb
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 10:31
Hee,

Nieuw systeem etc waar een gigabyte 7950 windforce in zit. Ik heb de drivers geinstalleerd van de cd en nog de control center van de AMD website. Opnieuw opgestart etc, speccy vindt de kaart. Helaas haalt hij een hele slechte fps. In minecraft haalde ik op medium settings een trieste 30 fps. Dit hoort natuurlijk niet. De kaart wordt niet warm, hij blijft rond de 35 C. Mijn processor, een i5 3350p zit ook op 40 C. Naar mijn idee moet dit geen probleem vormen. De voeding is een XFX pro 550w.

Iemand enig idee wat een (bekende) oplossing hiervoor kan zijn? Internet adviseert mij om de goede drivers te downloaden, maar naar mijn idee heb ik die al.

Alvast bedankt.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-02 10:22

Swordlord

Act first, think never

Naar mijn mening is dit geen hardware issue maar een game issue, dus zou zeggen laat dit topic verhuizen naar Spielerij - Problemen & Vragen

Minecraft ookwel java ookwel rotzooi platform/game engine...

Minecraft wordt gewoon enorm benadeeld door het java platform er komt een moment soms, dat et niet uitmaakt hoe laag of hoog je PC ook is.. Minecraft doet dan gewoon crappy framerate...

Daarbij, hoeveel redstone fratsen heb je op je map staan, wat draai je aan mods? rendering distance?

Want acties/veranderingen worden gecalculeerd op basis van framerate. Heb je veel dingen die draaien of actief zijn. Dan kun je problemen hebben.

Daarnaast is het naar mijn mening dat de dynamic lighting setting in minecraft nogal crappy is. De high setting verneukt nogal veel. De medium of off setting draait de game meestal soepel.

Wil je je FPS in minecraft verbeteren, dan zou ik zeggen dat je het beste een mod zoals Optifine kan installeren, als je deze nog niet hebt.
Hier zitten heel wat optimalisaties in voor de grafische engine van minecraft waardoor de FPS hoger en stabieler wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door Swordlord op 27-06-2013 16:37 ]

• Vincenttb
Totaal nieuwe map, gek genoeg haalt hij 60fps op hoogste settings. Ik ben op dit moment Battlefield 3 aan het downloaden, dan zal ik hem vanavond eens even goed testen en zien of het aan minecraft ligt.

Vind het zelf alleen heel erg raar. Met mijn 6570 kaartje haalde ik gemakkelijk een fps van in de 300.

Bedankt voor de lange reactie trouwens.

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-02 10:22

Swordlord

Act first, think never

60 FPS lijkt me een Vsync setting...

Zet de grafische performance mode op High performance en niet op powersaver of Vsync.

• Vincenttb
In Far Cry 3 op ultra getest en ik krijg een nette fps. Het probleem is, mijn gpu wordt volgens MSI afterburner heel erg warm (bijna 70 graden) en mijn fan speed schiet al snel naar de 80 toe. Zodra hij op deze snelheid komt begint hij ook een klein beetje te ratelen en is hij heel erg luidruchtig (ik heb mijn boxen redelijk hard staan en hij komt daar makkelijk doorheen). Ik denk niet dat dit de bedoeling is aangezien mij verteld werd dat dit een rustige gpu was. Ik weet niet of dit standaard is bij "moderne" gpu's, maar het is erg afleidend en ik denk niet dat dit gezond is voor mijn kaart.

Is dit normaal voor deze kaart of moet ik me zorgen gaan maken?

• BradKing
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-01 23:57
Ratelen is niet ok, zit de kaart goed vast?

Luidruchtig is altijd relatief subjectief, de windforce zou redelijk goed hierin moeten zijn, maar geen idee wat voor kast, inrichting, etc je hebt. 70-80 Graden is aan de hoge kant als je met 100% load en 100% fanspeed zit, maar kan ook aan je kast, kamer temps etc liggen. De temp hoogte is in principe echt niet erg, maar met een windforce zou ik liever max 70 hebben (wat dus bij jou nu wel of niet het geval kan zijn, wat is de rest van het systeem?)
Pagina: 1