Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag over aansluiting telefonie Ziggo

Pagina: 1
Acties:

• Barroy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-01-2021
Hallo iedereen!

Ten eerste wist ik niet goed waar dit topic geplaatst moest worden. Ik heb even gezocht naar andere telefonie topics en zag dat het of hier neer werd gezet of onder Netwerken. Mocht dit toch fout geplaatst zijn, sorry hiervoor.

Mijn vraag:

Mijn zus heeft thuis een ISDN telefonie aansluiting welke volgende week opgezegd is. Nu heeft ze van Ziggo haar Alles-in-1 pakket ontvangen en ik zou het even aansluiten. Geen probleem. Internet doet het prima echter krijg ik haar telefoon maar niet aan de praat, hij krijgt geen kiestoon. Ze heeft twee loop telefoons thuis en deze wilt ze ook gewoon op die plekken laten staan (dus niet aan de modem met 1 toestel in de meterkast).

De huidige verbinding gaat nu van het ISRA punt naar een NT1 punt en vanuit hier weer naar de quatrovox e.d.. Van de NT1 heb ik de blauwe (a) en rode (b) kabel los gehaald en deze verbonden met het blauwe en rode punt in de wandcontactdoos welke Ziggo mee geleverd heeft. Vanuit de WCD een telefoonkabeltje naar de modem en that's it. Dus: ISRA -> WCD -> Modem.

Dan zou het toch moeten werken?

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.

• FreestyleFrl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:30
Wellicht is telefonie nog niet geactiveerd?
Vaak is dat pas later actief omdat ze het moeten porteren.
Staat vaak vermeld in de brief wanneer het actief is.

Op de modem heb je als het goed is een lampje met voice/voip of iets in die richting. Die zou moeten gaan branden op het moment dat telefonie actief is.

• Barroy
Sorry, vergeten te melden. Als ik het basisstation rechtstreeks verbind doet ie het wel. Daar zou het dus niet aan kunnen liggen. Ook brand het groene lampje "Tel1".

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:32
Ik volg even niet helemaal wat je nou op wat aangesloten hebt? Is de Quattrovox nu op het Ziggo modem aangesloten?

[edit]

Ho, wacht even, je hebt het IS/RA via de WCD op het Ziggo modem aangesloten... :)
Dat doet vermoeden dat je geen idee hebt wat wat is... de telefoons zitten op de Quattrovox aangesloten, die moet je op de WCD aansluiten.
IS/RA, NT1 en Quattrovox zijn straks als het goed is niet meer op de telefoons of op het Ziggo modem aangesloten.

[ Voor 61% gewijzigd door ESteg op 27-06-2013 15:56 ]

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:30

CeesKees

I rest my Kees

Ah, je loopt te klooien.. Geen wonder dat het niet werkt.

Wellicht werkt die "quadrafox" niet met dect of voip?

Dit zou je oplossing moeten zijn... Eentje in de meterkast, en de rest van de "looptelefoons" waar je maar wilt...

http://www.wehkamp.nl/com...wkwuBBElCjCoDxiS9&BAC=ALG

[ Voor 61% gewijzigd door CeesKees op 27-06-2013 15:53 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:32
CeesKees schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:51:

Wellicht werkt die "quadrafox" niet met dect of voip?
De Quattrovox maakt het mogelijk om analoge telefoons op een ISDN-verbinding aan te sluiten, heeft niets met DECT of VOIP te maken. Het Ziggo modem heeft geen S0-bus en dus moet de ISDN-apparatuur er tussenuit.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Inderdaad, KPN/ISDN-spul moet ertussenuit. Ik snap ook niet helemal wat je met dat ISRA punt doet.

[ Voor 13% gewijzigd door begintmeta op 27-06-2013 16:11 ]

• Barroy
Ik heb eventjes foto's gemaakt. Telefoon aansluitingen is namelijk niet mijn sterkste punt, misschien is het zo makkelijker uit te leggen.

Op foto 1 zie je de gehele aansluiting. De blauwe buis welke je ziet lopen is toch de binnen komende lijn? Die gaat naar het ISRA bakje en vanuit daar naar de NT1 bak. Foto 2 zie je de NT1 van dichtbij. Als ik daar de blauwe en rode draad uit haal en in de wandcontactdoos doe van Ziggo en vervolgens een telefoonkabel van de wandcontactdoos naar de modem dan behoort de telefoon het toch te doen? Dan zit de ISDN apparatuur er toch ook helemaal niet tussen?

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/2q3rtio.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/f2r32p.jpg

Verwijderd

Dit probleem ontstaat doordat Ziggo een handleiding meelevert om de Ziggo router aan te sluiten op het ISRA punt. Het is de bedoeling om de KPN draden los te koppelen van ISRA klemmen 1A en 1B en dan de bestaande bekabeling in huis te hergebruiken. Dus wat Barroy heeft geprobeerd, is niet zo vreemd.

Maar wat Ziggo er niet bij zegt, is dat deze methode alleen werkt voor antieke analoge lijnen. Niet voor ISDN.

Je telefoon is analoog (zat immers op de Quattrovox, die analoge outputs heeft). De telefoonuitgang van de Ziggo router is eveneens analoog.

Haal de installatie-PDF van Ziggo op: https://static.ziggo.nl/images/installatieinstructie-module-4-installeer-telefonie_tcm14-1926.pdf

Kijk onder Stap 3. Daar zie je hoe simpel het is: de telefoon zit direct op de Ziggo router aangesloten, zonder enig ander apparaat ertussen. De volgende stappen in de handleiding hoef je niet uit te voeren.

Jouw idee was natuurlijk om de bestaande bekabeling in huis te hergebruiken. Dat kan, maar alleen als je alle ISDN apparatuur ertussenuit haalt, en de KPN kabel van het ISRA punt loskoppelt. Het ISRA punt mag geen enkele verbinding meer met de buitenwereld hebben. Pas dan kan je het ISRA punt op de telefoon-uitgang van de Ziggo router aansluiten zodat je de bestaande kabels kan hergebruiken.

Verwijderd

Ik zag zojuist je foto's. Volgens mij probeer je nu de Ziggo router via het ISRA punt op de KPN buitenlijn aan te sluiten. De rode en blauwe draad gaan namelijk naar de KPN centrale. Niet naar je telefoon! Jouw aanname schijnt te zijn dat je toch, op een of andere manier, de KPN telefoonkabel nodig hebt. Dat gaat niet werken. Je telefoon gaat via de Ziggo router naar de Ziggo servers, die je dan op het openbare telefoonnet prikken. Dus zonder tussenkomst van de KPN kabel.

Probeer al die ISDN dingen te vergeten. Jouw oude situatie is:
KPN wijkcentrale -> ISRA -> NT1 -> Quattrovox -> telefoon

De nieuwe situatie is:
Ziggo router -> telefoon Niks meer en niks minder!

Je zou de telefoon-uitgang (wandcontactdoos) van de Ziggo router dus direct moeten aansluiten op het kabeltje dat nu op de analoge uitgang van de Quattrovox zit. Aan de andere kant van dit kabeltje zit je telefoon. Nogmaals: alle ISDN apparatuur ertussenuit, inbegrepen de NT1, de Quattrovox, en eventuele ISDN filters.

Maar gezien de spaghetti in je meterkast, lijkt het me simpeler om even zelf een kabeltje te trekken tussen je telefoon en de Ziggo telefooncontactdoos. ;)

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-11 11:58
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 17:25:
...

De nieuwe situatie is:
Ziggo router -> telefoon Niks meer en niks minder!
^^ Eens.

Kijk nog even goed naar de aansluitwaarde. Misschien kan het Ziggo modem maar 1 of 2 analoge toestellen voeden; Bij teveel analoge toestellen gaat het dan namelijk niet goed. Wellicht dat een draadloze DECT set met een aantal losse handsets een oplossing is welke meer van dit tijdperk is. :)
Pagina: 1