Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Microsoft Web Apps for sharepoint

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb lokaal een sharepoint foundation server lab opgezet. En nu wou ik office web apps daarop installeren volgenshttp://sharepointgeorge.c...apps-for-sharepoint-2010/ Maar het blijkt dat je een "office web apps for sharepoint" moet downloaden en installeren. Microsoft web apps zelf vind ik wel, maar die wil niet installeren op een sharepoint server. Dus heb ik een "office Web Apps for sharepoint" nodig. Maar alleen die vind ik nergens?

Heeft iemand hier een download link voor?

Thanks!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 13:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die download en probeer te installeren geeft hij me de volgende melding:
"Microsoft Office WEb Apps Server 2013 can't be installed on the same machine as a Microsoft Sharepoint Server Product"
Ik heb dus een andere versie nodig ("office Web Apps for sharepoint")

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik hem gevonden heb op https://www.microsoft.com/Licensing/servicecenter/Downloads

Maar te vinden onder office 2010 plus. Alleen wilt hij nu niet installeren omdat de taal niet overeenkomt. Dus net sharepoint verwijdert, en nu in het engels aan het installeren. Zien wat dat geeft.

Weet iemand trouwens of je dadelijk moet betalen als je via licensing/servicecenter iets download en de key daarvan opvraagt voor in een labo?

Cheers

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-11 21:14

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Da's afhankelijk van de partnerovereenkomst / licentievorm tussen jou / je werkgever en MicroSoft.

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
In 2010 SharePoint was Office Web Apps zeer geintegreerd (moest dus ook geinstalleerd worden op een SharePoint server)

In SharePoint 2013 heeft Office Web Apps Server een eigen "server" nodig. (Product is losgetrokken van SharePoint).
In SharePoint 2013 kan je dan wel weer (1 regel powershell) de boel koppelen aan die Office Web Apps Server.

Office Web Apps Server 2013 is altijd gratis voor leesgebruik.
Wil je mensen ook laten bewerken, zijn er Office Client licenses nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Ok Thanks,

Ik heb het in 2010 aan de praat gekregen. Maar hoe zit het nou eigenlijk met de licenties? Wat kost me dat nou die "office web apps" server, en moet ik extra nog per gebruiker betalen?

==>
Licenties voor Office Web Apps

De licentie voor Office Web Apps is inbegrepen in de Office Professional Plus 2010- en Office Standard 2010-licentie. Office Web Apps zijn handige onlineaanvullingen bij Microsoft Word, Excel, PowerPoint en OneNote, waarmee u documenten rechtstreeks vanuit uw webbrowser eenvoudig kunt openen, weergeven en bewerken, en waarmee u in de browser beschikt over de vertrouwde Office-interface. Office Web Apps omvatten Word Web App, Excel Web App, PowerPoint Web App en OneNote Web App.

Ik las dit op een website. Dus ik denk zolang mijn gebruikers een office 2010 plus licentie op hun pc hebben dat we er niet voor moeten bijbetalen? En dus ook niet voor de server op zich.

Klopt dit?

• Linke Loe
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 28-11 07:57
Office Web Apps server is een gratis download van Microsoft. Om documenten alleen maar in te zien heb je geen Office licentie nodig, maar om ze te bewerken wel.
Pagina: 1