Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• dn072
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12:41
De titel zegt al genoeg waarschijnlijk.
Ik heb mijn telefoon opgestuurd via vodafone naar dynafix.
Ik kreeg een rekening binnen van €250 voor het vervangen van mijn moederbord.
Ik na een beetje googlen erachter gekomen dat een simpele app zoals triangle away al genoeg was om deze ellende te voorkomen en dat de garantie vervalt als je je toestel root.

Ik heb zelfs nog een klacht ingedient bij klacht.nl maar dit mocht ook niet baten.
Nu heb ik de rekening betaald en heb ik mijn toestel inmiddels weer in bezit.

Nu sprak ik vanmiddag een collega en die zei dat sinds kort die regel is veranderd en dat je nog wel garantie hebt na het rooten. Dus nu heb ik wat uitgebreider gegoogled en kwam ik dit allemaal tegen:

http://eur-lex.europa.eu/...=CELEX:31999L0044:en:HTML

nieuws: Garantie telefoons mag niet vervallen bij root of jailbreak

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=34284421

Nu wil ik dynafix een mail sturen met deze drie websites als ondersteunin om mijn geld terug te krijgen.
Denk je dat dit zal gaan lukken? of kan ik nog meerdere argumenten benoemen naar dynafix toe?

Help aub.
Alvast bedankt! :)

• reyals
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-11 09:17
Nee dat gaat je niet lukken. Je moet namelijk contact opnemen met je leverancier, dus Vodafone. Dat zij het werk uitbesteden aan dynafix heb jij verder niks mee te maken. Vodafone is opdrachtgever bij dynafix. Klachten en dergelijke moet je dus via Vodafone laten lopen.

Samsung Note 4 (Omegarom V4, android 6.0.1) Samsung Galaxy Note 3, Android 5.0 lollipop alexndr devbase (custom rom)/Asus transformer tab TF300T, Katkiss Nougatella 7.1.2

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-11 22:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Had je een sudden death? Dus dat hij helemaal niet meer opstartte? dan kunnen ze toch helemaal niet vaststellen dat je iets gedaan hebt?

Of ben je zo onhandig geweest dit aan te geven? Met andere woorden, wat was de reden dat men aangaf dat dit niet onder garantie viel? (dat en wat reyals zegt uiteraard. En je bij vodafoon niet laten afschepen dat je by dynafix moet zijn, want bij de telefoonboer om de hoek is het sneller en goedkoper als je vooraf weet dat het zoveel gaat kosten).

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• dn072
De telefoon startte nog wel op toendertijd maar liep om de paar minuten helemaal vast.
Na wat gegoogled te hebben bleek dit het sudden death syndroom te zijn.

Ik heb in de winkel van de vodafone winkel aangegeven dat hij niet geroot was maar wel het sudden death syndroom had.

Ik zal dan deze argumenten gebruiken en naar de klantenservice van vodafone sturen. En hier proberen mijn geld terug te krijgen.

De turk om de hoek was €175 euro voor een tweedehands moederbord. En de €36 onderzoekskosten kwamen er dan nog bij van dynafix.

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:35

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Je kan ze vragen of ze kunnen aantonen dat het rooten van de telefoon voor het defect heeft gezorgd. Zo heeft een vriend van mijn zijn telefoon wel netjes binnen de garantie kunnen repareren.

• Stronkie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-11 17:40

Stronkie

Where wind is Trouble

Misschien een bump van deze thread.. Maar Samsung heeft bepaald dat het rooten van deze toestellen niet meer de garantie vervalt

• dn072
Ik heb inderdaad gelezen dat Samsung wel garantie verleend bij het rooten.
Dus tot de dag van vandaag:

Vodafone heeft al het contact afgekapt.

De klacht op www.klacht.nl staat als "opgelost".
Ik heb nog geen een cent gezien.

Ik heb nu contact met Samsung zelf gehad.
Hier wacht ik nog steeds op.
Pagina: 1