Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Heb pas geleden een acer lquid e1 gekocht en een wifi usb dongle

Nu had ik het idee laat ik vanuit huis met mn phone internetten via mijn adsl verbinding maar dit blijkt niet zo makkelijk als ik dacht

Na een paar youtubes te hebben bekeken leek het erg simpel via windows maar het netwerk verschijnt niet op mijn phone

Na meer videos te hebben bekeken te hebben heb ik virtual router manager ge installeerd, dit is aardig simpel op te zetten en ik zie het netwerk nu ook verschijnen op mijn telefoon

Maar android blijft maar aangeven Ip adres ophalen, en na een tijdje breekt de telefoon de poging af, en zegt slechte internet verbinding vermeden, gebruikt adsl van telfort en het werkt gewoon naar behoren.

Heb windows zo opgezet dat mijn adsl verbinding internet gebruik van mijn wifi spot gebruik kan maken trouwens.

Zo moeilijk kan dit toch niet zijn? Of is dit uberhaupt niet mogelijk :( Dacht ik vraag het jullie van youtube is ook maar waardeloos soms.

Ik gebruik windows 7 64 bit home premium trouwens.

vritual router zegt trouwens hostname and ip not found??? hmmz

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 12:57 ]

Verwijderd

Even een snel antwoord, maar heb je misschien ''Slechte verbindingen vermijden'' aangevinkt staan bij de geavanceerde wifi instellingen op je Android telefoon?

Verwijderd

Topicstarter
ik zie geen optie daar

alleen netwerkmelding weergeven en wifi behouden in slaap stand

mis ik iets ? misschien mijn telefoon bekijken voor updates hmm??

bedankt voor de snelle tip iig.

Verwijderd

Misschien dat deze app je kan helpen? Ik heb een beetje rond zitten kijken op XDA en iemand met hetzelfde probleem als jou heeft dit deze app ook geprobeerd, misschien dat het bij jou ook werkt. Ik kan je helaas niks verzekeren.
Google Play: WiFix Manager

Verwijderd

Topicstarter
bedankt ben al verbonden met het netwerk nu doormiddel van virtual router

maar geen internet

Ip adress could not be found/ hostname could not be found

staat er nog steeds op mn computer...bij virtual router...maar ben wel verbonden nu op 1 of andere magische manier lijkt het wel..

snap niet waarom dit zo moeilijk is te doen maar ben nu al een halve dag bezig

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 13:37 ]

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-11 12:11

Pathogen

Shoop Da Whoop

Je verhaal is erg warrig. Wat wil je doen en wat is je situatie?

Ik begrijp dat je thuis ADSL internet hebt. Hoe is dit op je Windows PC aangesloten? Draadloos of met een draadje?

Indien draadloos: lukt het niet om met je telefoon met hetzelfde draadloze netwerk te verbinden?

Indien bedraad (en dat denk ik gezien de wifi dongle): wat heb je precies op je Windows PC gedaan om een WiFi verbinding te maken? Wat voor dongle is het? Heb je screenshots of een overzicht van je instellingen?

Mijn vermoeden is dat er op je PC iets aan de configuratie scheelt waardoor je telefoon geen IP adres krijgt en/of niet weet hoe hij vanaf de draadloze verbinding naar Internet moet komen (gevalletje DNS/Gateway instellen).

Verwijderd

Topicstarter
Okeej het zit zo ik heb adsl met een draad (realtek), en een wifi usb dongle. wat ik wil is

in mijn kamer de telefoon gebruiken en internetten doormiddel van de wifi dongle.

de dongle is een USB-N13 adapter Wireless-N300

Ik heb eerste geprobeerd via windows een niewe connectie te maken doormiddel van de wireless ad hoc optie in windows, dit werkte niet, het netwerk is niet te vinden op mijn telefoon

toen heb een programma gebruikt virtual router genaamd, netwerk gemaakt en staat nu aan, het netwerk verschijnt nu op mijn mobiel en ik ben verbonden

ik heb nu een LAN connectie van mijn adsl

een connectie die uitstaat van de dongle zelf

en een wireless network connection 2, die wireless router heeft gemaakt en waarmee ik verbonden ben op mijn telefoon

bij de lan heb ik de optie vna internet delen ingeschakeld.

geen internet

heb trouwens nu wel een IP en MAC adress in wireless router 1.0 schijnt...erg verwarrend.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 13:58 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Heb je niet gewoon een access point nodig?

Verwijderd

Topicstarter
waarom een access point er staan talloze videos dat dit zou moeten werken maar kennelijk niet..

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:09

DukeBox

loves wheat smoothies

In basis zet je een adhoc verbinding tussen je tablet en pc op met network sharing op je windows pc.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 14:21:
waarom een access point er staan talloze videos dat dit zou moeten werken maar kennelijk niet..
Het wordt me nog steeds niet duidelijk wat je nu wil.

Je hebt bedraad internet?
Je wil dit internet delen met de telefoon?

Je hebt bedraad internet maar je telefoon heeft 3G internet?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt , wil met mn wifi internetten op mijn mobiel via mijn adsl

mijn adsl bedraad ADSL met een WIFI usb dongle.

YouTube: How To Make Your Own WiFi Connection Without A Router

zoals dit jochie het doet maar dat werkt voormij niet om de 1 of andere vage reden.

als ik een network toevoeg staat er standard android does not TOC networks... wat een geklooi maargoed...

hier een screen hoe het is momenteel

Afbeeldingslocatie: http://s8.postimg.org/6fjiub54x/screen.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 15:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
okeej het is gelukt op de 1 of andere manier!

heb mn telefoon herstart lol en kennelijk werkt het nu :)

hopelijk blijft dit zo bedankt voor de reacties

heb trouwens de 2 netwerken tot 1 gemaakt en mn foon herstart

wat nu precies het probleem is/was geen id...

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 15:27 ]

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-10 00:27
Nouja, een goedkope wifi router/accesspoint is tegenwoordig bijna net zo duur als een usb-wifi-dongle,
en nu moet altijd je pc aan staan wil je internet op je telefoon, i.t.t. wanneer je een accesspoint/router had gebruikt..

Verwijderd

Topicstarter
ja idd dat had misschien een betere aan koop geweest sinds mijn modem nog 2 aansluiting vrij heeft maar goed mn computer staat toch altijd aan dus zoveel boeit het ook weer niet

had wel een betere optie geweest idd maarja weer wat geleerd ben niet al te snugger geweest

nou doet hij het weer niet...geen connectie..trage internet...zucht laat maar hangen

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 17:41 ]

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:33

Umbrah

The Incredible MapMan

Je hebt zo'n 255 verschillende aansluitingen; en zelfs dan kun je nog verder gaan; in theorie zou jij op je DSL verbinding ~16.581.375 apparaten kunnen adresseren; en zelfs als je dat bereikt kun je nog verder gaan. Niet dat dat werkelijk nuttig zal zijn qua snelheden en mogelijk is de CPU van je modem al lang gesmolten, maar goed...

Je hebt nu een PC die waarschijnlijk rechtstreeks op een niet-NAT/routerende modem zit; dus rechtstreeks met extern IP (los van de beveiligingsrisico's...); wat als er meer PC's komen, tablets, telefoons, ipods, magnetrons, en koelkasten met wifi/ethernet?

Wat dacht je van:

Modem > Router met ingebouwde 4-poort switch en ingebouwd accesspoint > een switch + accesspoint per verdieping

meeste mensen hebben tegenwoordig overigens, bij hun DSL, een router/modem/switch/accesspoint in een; waar het geheel eigenlijk dus vier apparaten is. En dat is alles voor een huis. Helaas soms gigantisch dichtgetimmert zodat er niet veel ingesteld kan worden, en dat is dan gelijk NOG een ding waar de kabel een plus heeft: de modems daar zijn vaak puur in bridge-modus neergezet; ze geven een extern IP rechtstreeks door zodat je zelf een router/switch/accesspoint (al dan niet in een apparaat) kan neerzetten.

Stabieler, makkelijker, goedkoper (wat is de energieconsumptie van je PC? En wat als je in de nacht wakker wordt en even snel je nieuwsverslaving wilt lossen door op die knop teletekst te rammen op je telefoon? Moet je dan de PC weer aanzetten?), en op de lange termijn: beter uit te breiden. EN veiliger.
Pagina: 1