Toon posts:

WLAN adapter of PowerLine?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik moet een internetverbinding regelen op een PC waarbij bekabeling niet mogelijk is.
Nu heb ik twee opties:
  • Een WLAN-adapter aanschaffen;
  • Een PowerLine setup gebruiken.
Nu is een WLAN adapter de goedkoopste oplossing. Echter hoor ik de laatste tijd ook veel positieve verhalen over PowerLine adapters.

Met welke oplossing zou ik het beste resultaat hebben (dus de beste/snelste verbinding)? Heeft iemand al ervaringen met PowerLine?

Het gaat om een wat oudere woning dus de kwaliteit van het stroomnet is misschien niet super. Aan de andere kant schijnen de PowerLine adapters van tegenwoordig minder storingsgevoelig te zijn.

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Het gaat om een wat oudere woning. Ofterwijl ideaal voor powerline. Powerline vindt nieuwe meterkasten met automatische zekeringen juist niet fijn.

Je kunt het proberen maar dan moet je wel de garantie hebben dat je het mag terugbrengen als het niet werkt. Powerline hoor je heel wisselende ervaringen en snelheden over. Toen we dat nog hadden haalden we met 200mbps adapters 10mbps.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Is er TV-kabel? Zo ja is MoCA veel betere optie dan Powerline.

Overigens is het gewoon niet waar dat bekabeling niet mogelijk is, allerminst in een oude woning waar je met een handboor nog gaten kunt maken voor kabels. Vaste PCs verdienen vaste aansluitingen. Alle alternatieven daarvoor zijn compromissen die meer geld kosten, minder presteren en latency toevoegen.

Doe iig niet alsof het niet kan, hooguit dat jij het niet wilt.

Oslik blyat! Oslik!