Ultrabook met of zonder touchscreen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 01-07 15:55
Beste Tweakers,

Momenteel ben ik aan het kijken voor een nieuwe ultrabook (of een notebook die in de buurt ervan kom) omdat ik volgend jaar regelmatig moet reizen.

Echter blijf ik steken op één punt, en dat is het beeldscherm.
De kans dat ik Windows 8 gebruikt is heel groot, maar is een touchscreen zo'n groot voordeel dat het overwegen waard is? Want ik heb het vermoeden dat ik hem haast nooit zal gebruiken, mede doordat het veel vingerafdrukken veroorzaakt, en te weinig meerwaarde heeft.

Ik ben aan het kijken bij bijvoorbeeld de nieuwe Sony Vaio Fit 14, en daar is een touchscreen €100,- extra, is dit het geld waard?

Iemand ervaring ermee?

- Dhr.Maassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:37
Voor mij is een touch screen enkel voor tablets en smartphones.
Ik heb een paar jaar geleden een pc gehad met een touchscreen en kantelbaar scherm. Nooit gebruikt gehad!

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dudee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 24-02-2023
Zou liever zonder touch nemen, het is een gimmick je gebruikt het 1 of 2 keer en dan moet je je scherm weer schoonmaken omdat je hem anders niet meer kan gebruiken..

Ik zou liever die 100 euro besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frost_Azimov
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-06 23:54
Hmmm. Ik heb een ultra (de asus zenbook touch) en ben er toch wel happy mee, gebruik vaak de touch functionaliteit. Met name om even tussen de apps en de desktop te 'flippen'

Maar inderdaad: scherm moet wat vaker worden schoongemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaxo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:57
Ik gebruik mijn Ultrabook erg veel mobiel, onderweg in de trein ed. Ik heb expres gekozen voor een mat scherm dat is veel prettiger werken dan een spiegelend scherm. Ik kan leven zonder een touchscreen, omdat ik veel sneltoetsen gebruik binnen win8.
Ik denk inderdaad zoals Frost zegt als je het hebt ga je het ook wel gebruiken. Win8 is iig goed te besturen zonder touchscreen dus dat is geen eis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijstr
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 10-08-2024
Ik denk toch echt dat het aan jezelf ligt wil je hier meer aan uitgeven. Ik heb zelf een laptop met touchscreen gehad en Windows 8 maar merkte dat ik het touchscreen toch niet gebruikte.
Dit was echter wel heel persoonlijk omdat ik geen zin had om mijn arm uit te steken om vette vinger afdrukken op mijn scherm te krijgen voor iets wat ik eveneens met touchpad en toetsenbord afkon..

Ik zou zeggen, ga naar de winkel en probeer het uit. Staat je laptop altijd thuis, zou je het kunnen overwegen, meerwaarde heeft het imo niet. Ben je veel onderweg, dan zou ik voor een mat scherm gaan ivm lichtval.
Pagina: 1