VGA naar DVI-D adapter

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDogeGuy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-09 19:50
Hallo iedereen,

IK krijg zaterdag een nieuwe computer :D . het scherm heb ik al, (5 jaar oud) en nu zit daar een VGA en een DVI-D aansluiting op. De VGA is nu ingebruik.

Nou wou ik op allebij de kanten van de VGA kabel, een VGA naar DVI-D adapter doen. Maar krijg ik dan de zelfde beeldkwaliteit als met een DVI kabel?, of is het gewoon nog steeds de VGA kwaliteit?

Met vriendelijke groet Pjotter32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18:54
Ik neem aan dat de videokaart van je nieuwe PC een DVI-D aansluiting heeft, en je scherm heeft dat ook. Bij voorkeur gebruik je dus gewoon de DVI-D kabel, en doe je niks met VGA.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDogeGuy
  • Laatst online: 14-09 19:50
maar ik heb geen DVI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Dan koop je er één...

Sowieso gaat DVI-D naar VGA niet werken, of in ieder geval niet met een simpele kabelconverter. DVI-D is namelijk digitaal en VGA analoog, daar heb je dus een DAC voor nodig dus dan zit je sowieso al naar een actieve converter te kijken.

DVI-I naar VGA kan wel, want DVI-I heeft zowel de pinnen en het signaal van DVI-D als van DVI-A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:12

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Op de DVI kunnen ook de analoge signalen binnen komen (of uitgezonden worden) om zeker te zijn of het apparaat het aankan moet je de 4 pinnen rondom de streep hebben:

Afbeeldingslocatie: http://farm6.static.flickr.com/5175/5489661271_351a702c89.jpg

Deze 4 zijn de analoge signalen, is het blanco zal zo'n VGA-DVI adapter/kabel niet werken.

Ook mijn idee om een echte DVI kabel te gebruiken.

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:25

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dan koop je er één...
Inderdaad. je moet toch naar de PC boer om het ding op te halen. Als je ze lief aankijkt hebben ze er misschien nog wel eentje gratisch voor je liggen. En zo niet kosten die dingen ook niet de wereld ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Overigens is DVI op een monitor volgens mij altijd DVI-D tegenwoordig. Dus die zou het signaal dan sowieso niet accepteren. DVI-A zat vroeger nog wel op sommige CRT-monitoren.

DVI-I heeft voor zover ik weet nooit op monitoren gezeten. De connector ziet er wel vaak als DVI-I dual link uit, maar dat is om te zorgen dat alle DVI kabels passen, het is gewoon DVI-D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickboy333
  • Laatst online: 04-09 08:05
Kid Jansen schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:29:
Dan koop je er één...

Sowieso gaat DVI-D naar VGA niet werken, of in ieder geval niet met een simpele kabelconverter. DVI-D is namelijk digitaal en VGA analoog, daar heb je dus een DAC voor nodig dus dan zit je sowieso al naar een actieve converter te kijken.

DVI-I naar VGA kan wel, want DVI-I heeft zowel de pinnen en het signaal van DVI-D als van DVI-A.
nee dat hoeft niet, je kan wel DVI naar VGA gaan, maar niet met het beste beeld kwaliteit. VGA naar DVI is een ander verhaal.

Delock VGA 15pin F > DVI 24+5 M

dit is DVI naar VGA,

Maar ik snap de vraag niet, een VGA kabel is een VGA kabel, als je hetzelfde beeld kreeg hadden ze DVI nooit nodig gehad. Dus in het kort, nee je krijgt niet de zelfde beeld kwaliteit.

TIME TO UPGRADE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Een goeie kaart en een goeie kabel kunnen wel een strak hd beeld neerzettenhoor.

Maar koop nou gewoon een kabeltje

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
rickboy333 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 21:38:
nee dat hoeft niet, je kan wel DVI naar VGA gaan
Je moet wel lezen wat er staat, je kan niet van DVI-D naar VGA. Je kan wel van DVI-I of DVI-A naar VGA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 07:59
En of je 'm nu aansluit met VGA of DVI-adapter -> VGA -> DVI-adapter maakt geen verschil, het blijft een analoog signaal. (2e is misschien nog slechter door al die adapters). Gewoon een DVI kabel kopen, of met VGA aansluiten.
Pagina: 1