Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Gisteren kreeg ik 'n mail van Inshared dat de inboedel- en opstalverzekering met 19% verhoogd wordt (!) - en dit komt bovenop de assurantiebelastingverhoging. Ik ben van mening dat dat te wijten is aan hun advertentiebeleid: ze trekken juist niet de mensen aan die zorgvuldig met hun spullen omgaan, maar mensen die veel claimen. Anyway, daar kan ik niets aan doen, maar ik ben dus nu wel op zoek naar 'n alternatieve verzekering.

Uiteraard ga je kijken op Independer, en op nog veel meer sites. En de verschillen zijn grandioos.

Van € 18,44 voor alleen opstal (geen glas) bij de Hema, tot € 9,57 bij Inshared (geen glas), of € 11,51 bij Kruidvat (wel glas), waarbij je 'n eigen risico kan nemen waardoor de premie kan dalen tot € 5,90. Nu snap ik dat er, afhankelijk van de polisvoorwaarden, best 'n verschil in kan zijn, maar zulke grote verschillen lijken me toch lastig te verklaren.

Waar zijn jullie verzekerd en waarom? En hebben jullie een idee waar deze verschillen vandaan komen?

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Ik zit bij de Rabobank, heb daar een alles in 1 polis. Hoe meer modules je hebt, hoe hoger de korting is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 01-05 12:25
Hier ook Interpolis. Alles in 1, door het combineren van verzekeringen 12% korting (waardoor het prijsverschil tussen een pakket en individueel de goedkoopste polis van alle categorieen deels wordt weggenomen). De grootste component in de premie zijn de twee auto's. Die kan ik nauwelijks goedkoper verzekeren als ik op internet kijk.

Nog een voordeel is dat je hopelijk niet hoeft te steggelen als er schade is. Stel dat je auto wordt gestolen uit de garage. Is die schade inbraak of auto? --> als beide polissen bij dezelfde partij lopen mag dat geen al te lange discussie zijn :)

[ Voor 27% gewijzigd door t_captain op 27-06-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Alles bij de OHRA, pakketkorting + korting werkgever tikt aan. Paar dagen geleden inboedel + woonhuis verzekering naar all risk verhoogd (kleine die graag met dingen speelt), nu iets van €25 per maand (incl glas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 14:21

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Topicstarter
Pakketkortingen, werkgeverskortingen en véél verzekeringen kan het goedkoper doen voelen, maar wij hebben niet zo heel veel verzekeringen nodig. Motor (alleen WA, vervangingswaarde: € 1.000), auto (alleen WA, vervangingswaarde € 500), rechtsbijstand (Arag, omdat dat 'n onafhankelijke verzekeraar is, waarbij je ook 'n "echte" advocaat mag inschakelen). Dan blijft er niet heel veel over: opstal, inboedel en aansprakelijkheid.

Weinig mogelijkheden voor pakketkortingen, maar misschien moet ik 'ns gaan kijken naar 'n pakket.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Aaansprakelijkheidsverzekering. Als je bv een hamer door een raam ramt bij het klussen bij een vriend. als volwassene heb je hier enige controle op, maar hoe lager de leeftijd hoe minder dat het geval is.

Reisverzekering. Kan handig zijn ivm medische dekking etc, maar dat ligt aan je zorgverzekering.

Annuleringsverzekering. Mijn schoonzus werkt bij een reisbureau (waar die verzekeringen duur zijn) en er zijn altijd mensen die moeten annuleren (sterfgeval, ontslagen) en dus niet op vakantie kunnen/willen. Toch lullig als je dan niet kan annuleren zonder voor de kosten op te draaien.

[ Voor 0% gewijzigd door JBrennan op 27-06-2013 12:44 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik combineer zelf inboedel met WA, dat kun je al voor enkele euro's gedekt hebben voor €25.000/€2.500.000. Opstal is voor mij n.v.t. als huurder, maar naast independer raadplegen ook gewoon via Google zoeken naar diverse verzekeraars kan helpen. En met relatief onbekende namen altijd controleren waar zij bij aangesloten zijn. Zo heb ik toen ik nog een auto had voor WA bij een verzekeraar gezeten die zich had aangesloten bij AEGON of de Europeesche en toch een scherpe premie bood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:06
Ik ga weg bij interpolis, ik betaal gewoon 128 eur aan de rabo als kosten voor interpolis....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik heb een inboedelverzekering bij Premio/Nationaal Spaarfonds (opstal/WA- en casco/brandverzekering zijn centraal geregeld via de VVE). Ik geloof dat ik 52 euro per kwartaal betaal voor een redelijk standaard dekking op inboedel van 30k met nog wat specifieke regels voor kostbaarheden, contant geld, electronica e.d. In mijn oude appartement betaalde ik minder, iets van 34 euro per kwartaal, maar deze verzekering berekent de premie o.a. aan de hand van vloeroppervlak/inhoud van de woning en inkomen van de verzekeringnemer, en beiden waren in de tussentijd nogal gestegen (dan gaan ze er dus automatisch vanuit dat je meer en duurdere spulletjes in huis hebt ... lekker :P). Eerlijk gezegd heb ik nooit onderzocht of het goedkoper kan. Ongetwijfeld kan dat. Daar moet ik nog altijd eens voor gaan zitten.

Verder heb ik buitengewoon weinig verzekeringen: alleen een aansprakelijkheidsverzekering (nog geen 2 euro per maand voor 1 miljoen dekking). Verder natuurlijk de verplichte ziektekostenverzekering (ik zit bij Promovendum/Academica) en verplichte overlijdensrisicoverzekering voor de hypotheek. Maar geen reis-, annulerings-, rechtsbijstands- of andere verzekeringen.

[ Voor 18% gewijzigd door nare man op 27-06-2013 16:14 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 16:37
Ardana schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:14:
Gisteren kreeg ik 'n mail van Inshared dat de inboedel- en opstalverzekering met 19% verhoogd wordt (!) - en dit komt bovenop de assurantiebelastingverhoging. Ik ben van mening dat dat te wijten is aan hun advertentiebeleid: ze trekken juist niet de mensen aan die zorgvuldig met hun spullen omgaan, maar mensen die veel claimen. Anyway, daar kan ik niets aan doen, maar ik ben dus nu wel op zoek naar 'n alternatieve verzekering.

Uiteraard ga je kijken op Independer, en op nog veel meer sites. En de verschillen zijn grandioos.

Van € 18,44 voor alleen opstal (geen glas) bij de Hema, tot € 9,57 bij Inshared (geen glas), of € 11,51 bij Kruidvat (wel glas), waarbij je 'n eigen risico kan nemen waardoor de premie kan dalen tot € 5,90. Nu snap ik dat er, afhankelijk van de polisvoorwaarden, best 'n verschil in kan zijn, maar zulke grote verschillen lijken me toch lastig te verklaren.

Waar zijn jullie verzekerd en waarom? En hebben jullie een idee waar deze verschillen vandaan komen?
Maar als ik het goed begrijp is Inshared dus nog altijd één van de goedkoopste? :+

Inshared heeft juist een beleid om alleen de goede klanten te selecteren, de slechte weigeren ze simpelweg. Daarom zijn ze ook zo goedkoop in de regel. Het prijsverschil zit hem vooral in de opslag die verzekeraars aan het woonproduct toevoegen om te compenseren voor andere producten uit hun portefeuille. Voornamelijk voor het autoproduct (het concurrentie-paardje).

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Ardana schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 11:14:
Van € 18,44 voor alleen opstal (geen glas) bij de Hema,
Wellicht heeft het te maken met risicogebied ofzo?
Maar ik betaal bij de HEMA voor mijn woonhuisverzekering (opstal en inboedel) € 13,11 per maand (inclusief glas)
(woningwaarde rond de € 260.000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-05 13:37
Iets van 27-30 euro bij FBTO voor opstal/inboedel/WA.

Even ingelogd:
€ 25,09
2,88: WA tot 1.5m
9,11: Opstal tot 450k herbouwwaarde
8,30: Inboedel tot 150k
2,99: Glas
1,70: geen eigen risico
4.25: korting VEH
4,36: belasting

[ Voor 63% gewijzigd door Señor Sjon op 27-06-2013 17:20 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1