Beste,
Ik ben dus begonnne met mijzelf vb.net aan te leren met behulp van het boek:" Visual Basic 2008 voor studenten" van Douglas Bell en Mike Parr. Maar ik loop tegen een probleem aan.
De opdracht:
Schijf een programma dat het eindsaldo(s) op een bankrrekening berekent. Het beginsaldo(b), het aantal jaren(n) en de rente(r) per jaar kunnen varieren. Gebruik de volgende forumule: s=b(1+r/100)^n
Mijn code
Maar als ik het programma dan debug. Maakt het niet uit welke waarde in invul in de textboxen. Ik krijg steeds nul als uitkomst.
Alvast bedankt,
Kridri
Ik ben dus begonnne met mijzelf vb.net aan te leren met behulp van het boek:" Visual Basic 2008 voor studenten" van Douglas Bell en Mike Parr. Maar ik loop tegen een probleem aan.
De opdracht:
Schijf een programma dat het eindsaldo(s) op een bankrrekening berekent. Het beginsaldo(b), het aantal jaren(n) en de rente(r) per jaar kunnen varieren. Gebruik de volgende forumule: s=b(1+r/100)^n
Mijn code
VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| Public Class Form1 Private Sub Button1_Click(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Button1.Click Dim s As Double ' s is de beginwaarde Dim b As Double ' b is de beginwaarde Dim n As Integer ' n is het aantal jaren Dim r As Double ' r is de rente ' Dim s,b,r As Double ' dim n As Integer TextBox1.Text = b TextBox2.Text = n TextBox3.Text = r s = b * (1 + (r / 100) ^ n) MessageBox.Show("Saldo: " & s) End Sub End Class] |
Maar als ik het programma dan debug. Maakt het niet uit welke waarde in invul in de textboxen. Ik krijg steeds nul als uitkomst.
Alvast bedankt,
Kridri
Als iedereen een klein beetje luier was, zouden er een heleboel problemen zo de wereld uit zijn