5.1 Home cinema set ( kabel lengte probleem )

Pagina: 1
Acties:

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-01 22:28
Beste allen,

Ik zit al tijdje met een probleem.
Ik ben namelijk van plan om een 5.1 te kopen maar loop tegen enkele problemen, ik hoop dat een aantal met ervaring mij kan helpen.

Ik zoek een 5.1 waarvan ik met 10-15 meter lange audio kabels kan werken.
In grote winkelketen vertellen ze me dat ik niet een standaard kabel van een Samsung kan knippen en verlengen.
Daarnaast zijn het plugjes dus moet je ergens halverwege knippen en dus kan het kwaliteit verlies opleveren.

Thuis heb ik veel producten van Samsung dus ik zat naar een Samsung te kijken maar het lijkt alsof ze allemaal plugjes hebben.

Ik dacht aan de volgende set maar durf niet te zeggen of ik de kabels kan knippen en verlengen, zie link

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik heb een uitdaging op een gebied waar ik niet thuis hoor.

Mijn budget is 300 euro.
Doel is een 5.1 home cinema set van waardige kwaliteit.

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-01 06:28

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Kemalism schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:16:
Thuis heb ik veel producten van Samsung dus ik zat naar een Samsung te kijken maar het lijkt alsof ze allemaal plugjes hebben.
Plugjes? Als in banaanstekkers? Of anders? Foto?
Mijn budget is 300 euro.
Doel is een 5.1 home cinema set van waardige kwaliteit.
Fixed that for you ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-01 19:58

DjVe

Hatsaflats!

veel merken gebruiken van die plugjes om het aansluiten eenvoudig te houden en dat kan problemen geven als je lange kabels nodig hebt. Echter kan het echt geen kwaad als je de kabel doorknipt en met een kroonsteentje gaat werken hoor. Het is theoretisch inderdaad een extra schakel en zorgt dus voor een vermindering van het oorspronkelijke signaal, maar mete en setje van €300 maakt dat echt geen drol uit. Dus als jij het geluid acceptabel vind, dan zou ik hem gaan halen en met een paar kroonsteentjes en wat extra kabel (bouwmarkt) lekker de boel gaan verlengen.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:05

FeaR

In GoT we trust

AllSeeyinEye schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:21:
[...]
Plugjes? Als in banaanstekkers? Of anders? Foto?
Banaanpluggen, op een setje van 300 euro :P Denk eerder dat we hier spreken over die custom connectoren die veel kant en klaar-setjes hebben zoals te zien op deze foto. Alle kabeltjes een ander kleur stekkertje zodat het voor de simpele consument niet fout aan te sluiten is. Er zijn wel setjes waar je de speakerkabel van kan wisselen voor langere (of kortere), maar kant en klare kabels met connectoren aan beide zijdes is wel haast een standaard.

Over dat verlengen: dat moet dan inderdaad in het "midden" gebeuren. En ja, dat is een extra schakel en kan voor verlies zorgen, maar met een compleet setje voor 300 euro zou ik me daar niet al te veel zorgen over maken. Gewoon knippen en een stuk kabel er tussen zetten. Mooiste is solderen en dan een krimkousje er over heen, maar zelfs een kroonsteentje zal werken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:21

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Niks mis met een kroonsteentje. Je moest eens weten hoe ik als scholier alles aan elkaar knoopte.... Kwam gewoon geluid uit :Y

Wise enough to play the fool

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 16:44

Chris van der G

Tailchakra

Modbreak:geen vraag en aanbod op het forum. Gebruik hiervoor http://tweakers.net/aanbod/

[ Voor 79% gewijzigd door teacher op 28-06-2013 00:11 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

• Kemalism
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 26-01 22:28
FeaR schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:56:
[...]

Banaanpluggen, op een setje van 300 euro :P Denk eerder dat we hier spreken over die custom connectoren die veel kant en klaar-setjes hebben zoals te zien op deze foto. Alle kabeltjes een ander kleur stekkertje zodat het voor de simpele consument niet fout aan te sluiten is. Er zijn wel setjes waar je de speakerkabel van kan wisselen voor langere (of kortere), maar kant en klare kabels met connectoren aan beide zijdes is wel haast een standaard.

Over dat verlengen: dat moet dan inderdaad in het "midden" gebeuren. En ja, dat is een extra schakel en kan voor verlies zorgen, maar met een compleet setje voor 300 euro zou ik me daar niet al te veel zorgen over maken. Gewoon knippen en een stuk kabel er tussen zetten. Mooiste is solderen en dan een krimkousje er over heen, maar zelfs een kroonsteentje zal werken.
Ik ga de uitdaging aan, ik zal foto's plaatsen voor eventuele andere bezoekers die ook tegen hetzelfde aanlopen.

[ Voor 15% gewijzigd door teacher op 28-06-2013 00:12 ]

Verwijderd

Hoe dacht je dat binnenin de luidspreker en versterker de kabels doorverbonden waren? Ook gewoon geklemd of gesoldeerd!

• Chris van der G
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 26-01 16:44

Chris van der G

Tailchakra

Modbreak:knip

[ Voor 88% gewijzigd door teacher op 28-06-2013 00:13 ]

Pixel 8 Pro | Machine Gen 6 Hybrid Smartwatch Smoke | Kobo Aura One | Xbox Series S | PS 5 | Switch OLED

Pagina: 1