draadloos internet werkt niet i.c.m. dell xps

Pagina: 1
Acties:

• scorpio81
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 19:51
Hallo,

Mijn notebook (dell xps met windows 7) werkt niet goed samen met mijn draadloze router (Telfort ZYXEL P-2601HN-F1).

Mijn dell verliest iedere keer de verbinding na een 15 a 20 min, vaak komt er dan een geel uitroepteken te staan bij het draadloos netwerk icoontje. Ik heb inmiddels van alles geprobeerd maar krijg het niet opgelost.

Eigenlijk alle andere apparaten in huis (telefoons, ander notebook) heeft hier geen last van. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen en wat ik hier aan kan doen?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Eerste dat ik uit zou sluiten is interferentie met andere netwerken. Heb je al eens met inSSIDer gekeken of er veel draadloze netwerken in de buurt zijn? Al een keer een ander kanaal getest?

Verder kan je controleren of je netwerk kaart door energiebeheer gemanaged wordt.

Tot slot...een geel uitroepteken...kan je op dat moment nog wel op de configuratie pagina van je router komen?
En uiteraard...laatste drivers (van de fabrikant van de netwerkkaart) geïnstalleerd?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• scorpio81
lier schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:29:
Eerste dat ik uit zou sluiten is interferentie met andere netwerken. Heb je al eens met inSSIDer gekeken of er veel draadloze netwerken in de buurt zijn? Al een keer een ander kanaal getest?

Verder kan je controleren of je netwerk kaart door energiebeheer gemanaged wordt.

Tot slot...een geel uitroepteken...kan je op dat moment nog wel op de configuratie pagina van je router komen?
En uiteraard...laatste drivers (van de fabrikant van de netwerkkaart) geïnstalleerd?
1. Al verschillende kanalen geprobeerd

2. Energiebeheer al aangepast. Het kwam namelijk vaker voor op de accu dan als de laptop aan het stroom hing. Alleen uiteindelijk ook zonder resultaat.

3. Nee, daar kan ik ook niet in komen.

4. De laatste drivers heb ik geïnstalleerd.

Verwijderd

Heb je misschien aan andere modem of een access point ergens liggen, om de hardware uit te sluiten van Zyxel?

Het "kan" een hardware incompabiliteits issue zijn.... Hoeft niet. Daarom deze voorgestelde test, om uit te zoeken of het aan de Zyxel ligt of niet.

Helemaal omdat je andere apparatuur wel goed werkt.

• scorpio81
Ik denk dat het een instelling op de pc moet zijn. Iets anders kan ik niet bedenken.

Verder heb ik nog een reapeater aangesloten zodat ik boven (zolder) ook gebruik kan maken van draadloos internet. Echter had ik voordat ik deze aansloot dit probleem ook al dus daar ligt het niet aan lijkt me.

• TIGER79
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-12 13:41
ik had zoiets met mijn acer laptop,
en toen bleek dus dat ik beide op 802.11G moest zetten ipv de officieel doro beide ondersteunde 802.11N !
Heb je dat al geprobeerd ?

• scorpio81
Bedoel je nu de laptop of router? Ik kan het netwerk wel alleen op N zetten maar niet alleen op G.
Pagina: 1