Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vervoer Computer Internationaal in Bus

Pagina: 1
Acties:

• Captein
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:45
Een situatieschets:

Student in de UK (ik) met een desktop + randapparatuur in Nederland welke graag bij zijn baasje in Engeland wil zijn.

De oplossing die ik zelf bedacht is met de bus van Nederland naar de UK reizen (met Megabus.com en National Express: 1 overstap) met de randapparatuur (behalve de beeldschermen) in een koffer met wat kleding of iets dergelijks als bescherming, desktop met bubbleplastic eromheen en de beeldschermen naast mij (met zekere bescherming) op een extra stoel die ik koop.

Ik sta open voor totaal andere opties; het volgende heb ik overwogen:

- Vliegtuig: dat gaat zeker niet goed in het ruim, wordt veel mee gegooid,
- PostNL/pakketvervoerder: gaat waarschijnlijk met vliegtuig dus zelfde probleem,
- auto: zou ideaal zijn, helaas is dat niet praktisch mogelijk.

Wat ik u vraag is advies:
- wat kan ik het beste met de desktop doen, bijvoorbeeld koeler en/of graka er uit halen? Ik dacht mogelijk de lege ruimte opvullen met iets zachts zodat het niet te veel beweegt.
- waar kan ik bubbleplastic kopen in Nederland?
- en al het andere wat u kan bedenken.

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 22:35
Met de boot.
Je mag net zoveel baggage meenemen als je in je auto kan proppen (of kan tillen als je als voetganger gaat). De auto kan namelijk gewoon mee.
Zit je ook nog eens een heel stuk relaxter dan in een bus.

Zijn 3 lijndiensten.
Hoek v Holland - Harwich.
Rotterdam - Hull
IJmuiden - Newcastle

Verder hoef je een computer niet te demonteren voor transport. Als je kast een beetje fatsoenlijk in elkaar zit tenminste. Alleen als je een waterkoeling hebt is het misschien handig om die leeg te maken.

[ Voor 28% gewijzigd door RocketKoen op 27-06-2013 06:38 ]

TheS4ndm4n#1919

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:42

auto660

1991 240 GL Brick

En als je een CPU koeler hebt als de mugen zou ik die ook even demonteren. Het is namelijk niet handig als er een deel van je moederbord breekt en je een gat in je moederbord hebt.

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Royy
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 13-11 12:27
Ligt er natuurlijk aan waar je heen moet maar de ferry vanaf Calais is natuurlijk ook een optie. Gewoon met auto. Meermalig via daar naar London gegaan en erg over te spreken!

Verder ken ik iemand die zijn computer vanaf Zuid-Afrika naar Denemarken heeft laten transporteren (en terug) via vliegtuig, dat ging gewoon goed.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
bubbelplastic is gewoon bij ieder bouwmarkt te koop, vaak bij het schap met verhuisdekens, verhuisdozen etc..

ik zou de behuizing verpakken in bubbelplastic, daaroverheen dubbellaags karton, daaromheen weer bubbelplastic.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:42

auto660

1991 240 GL Brick

Misschien ook de behuizing zelf opvullen met bubbeltjesplastic?

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Captein schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 06:22:
Een situatieschets:

Student in de UK (ik) met een desktop + randapparatuur in Nederland welke graag bij zijn baasje in Engeland wil zijn.

- PostNL/pakketvervoerder: gaat waarschijnlijk met vliegtuig dus zelfde probleem,
Waarom denk je dat? Volgens mij gaat jouw pakket samen met andere pakketten op een pallet in het distributiecentrum van de vervoerder als je met TNT / DHL / UPS vervoert en dan pas het vliegtuig in. Dat er met koffers wordt gegooid bij chartervluchten naar Spanje / Griekenland is helder, maar met zo'n pallet gaan ze niet gooien hoor. Anders zou Dell een groot probleem hebben met het verschepen van hun desktops vanuit Ierland: die komen ook probleemloos over :)

Gewoon een kwestie van met bubbeltjesplastic goed verpakken en beschermen tegen stoten.

[ Voor 10% gewijzigd door Grrrrrene op 27-06-2013 10:52 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 10:08

Spockz

Live and Let Live

Grrrrrene schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:50:
[...]

Waarom denk je dat? Volgens mij gaat jouw pakket samen met andere pakketten op een pallet in het distributiecentrum van de vervoerder als je met TNT / DHL / UPS vervoert en dan pas het vliegtuig in. Dat er met koffers wordt gegooid bij chartervluchten naar Spanje / Griekenland is helder, maar met zo'n pallet gaan ze niet gooien hoor. Anders zou Dell een groot probleem hebben met het verschepen van hun desktops vanuit Ierland: die komen ook probleemloos over :)

Gewoon een kwestie van met bubbeltjesplastic goed verpakken en beschermen tegen stoten.
Maar voordat het bij het vliegtuig is wordt het eerst als gewoon pakket vervoerd. En dan zijn ze dus niet zo voorzichtig.

Bovendien vraag ik me af hoeveel het verzenden kost voor zoiets zwaars als een kast + inhoud + monitoren. Dat is toch een aardig gewicht en volume.

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:06
Gewoon in originele verpakking in een grotere doos pakken (met vulmateriaal eromheen).
Dan pakket op de post, met de nodige verzekering voor als men het pakje kwijt raakt...

CPU cooler loshalen en apart in het pakket meesturen.

Versturen van een pc gaat zo prima (zelf ervaren binnen NL).

Die oplossing via de extra stoel in de bus lijkt me duur en risicovol...

[ Voor 11% gewijzigd door Leader98 op 27-06-2013 14:44 ]

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16-11 22:35
Spockz schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:00:
[...]

Maar voordat het bij het vliegtuig is wordt het eerst als gewoon pakket vervoerd. En dan zijn ze dus niet zo voorzichtig.

Bovendien vraag ik me af hoeveel het verzenden kost voor zoiets zwaars als een kast + inhoud + monitoren. Dat is toch een aardig gewicht en volume.
Je kan compleet geassembleerde computers via internet bestellen tegenwoordig. En dat gaat ook goed.
Goedkoop zal het niet zijn. Wel goedkoper dan apart op en neer naar Nederland gaan.

Maar als je toch naar NL komt (familiebezoek), dan is het weer een stuk makkelijker als je je PC gewoon als baggage mee kan nemen.

TheS4ndm4n#1919

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Is het misschien een idee om een nieuwe te kopen en de harddisk over te zetten?

Copy.com

• manstaat
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:13
Captein schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 06:22:
Een situatieschets:

De oplossing die ik zelf bedacht is met de bus van Nederland naar de UK reizen (met Megabus.com en National Express: 1 overstap) met de randapparatuur (behalve de beeldschermen) in een koffer met wat kleding of iets dergelijks als bescherming, desktop met bubbleplastic eromheen en de beeldschermen naast mij (met zekere bescherming) op een extra stoel die ik koop.

Ik sta open voor totaal andere opties; het volgende heb ik overwogen:

- Vliegtuig: dat gaat zeker niet goed in het ruim, wordt veel mee gegooid,
- auto: zou ideaal zijn, helaas is dat niet praktisch mogelijk.

Wat ik u vraag is advies:
- wat kan ik het beste met de desktop doen, bijvoorbeeld koeler en/of graka er uit halen? Ik dacht mogelijk de lege ruimte opvullen met iets zachts zodat het niet te veel beweegt.
- waar kan ik bubbleplastic kopen in Nederland?
- en al het andere wat u kan bedenken.
Hi Captein,

Ik zelf ben ook een student in de UK (Scotland) en ik doe transport (toeval bestaat niet ;).
Grrrrrene schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:50:
[...]

Zoals hier aangegeven wordt er niet gegooit met dozen. Ik denk dat jij een beeld heb dat alles op een lopende band wordt geplaatst en zo het ruim in tumelt. Maar niets is minder waar. Alles wordt aan geleverd bij een 1e linie afhandelaar die het op een houte pallet zet. Dat gaat naar de 2e linie die het op een metalen lucht kist zet (even om het makkelijk te houden) of op een groote metale pallet. Bij de 1e linie wordt het helemaal ingepakt met plastic folie en bij de 2e of in een kist of met een net bij de metale pallet. Dus luchtvracht is geen probleem.

Wat je ook kan doen is per trailer sturen. Het komt op een pallet met andere groupage. Dit is waarschijnlijk goedkoper.

Waar je zelf voor moet zorgen! (mijn pc + randapparatuur + Beeldschem + ps3+ speakers )
1 sterke stevige doos omdat het toch wat gewicht heeft.
tap (over van verhuizen?)
Als je een printer heb kan je stickers uitprinten en er op plakken. Bijv. waar het naar toe moet. Of eens ticker dat aan geeft dat het breekbaar is of dat aangeeft wat de bodem is en dat je het niet anders mag plaatsen.

Al deze dingen kan je hopelijk gebruiken het te verschepen naar bestemming. Ik kan slechts vragen .
(postcode + plaats svp)
Van waar
Waar naar toe?
Gewicht + afmeting van de colli + aantal

En misschien kan ik je zelfs helpen aan een prijs.

MvG,

Manstaat

• Captein
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:45
Uiteindelijk toch voor met de bus vervoeren gegaan.

Bubblewrap en ducttape gebruikt plus normale tassen voor randapparatuur. Alles lijkt heelhuids aangekomen, ook cosmetisch. Dit hoeft niet erg prijzig te zijn: bustickets op het juiste moment geboekt kunnen heel goedkoop zijn.

Bedankt voor alle hulp en suggesties!
Pagina: 1