Dag Tweakers. Ik ben net met een enkele ticket naar de west kust van Canada gevlogen. Ik heb ervoor gekozen om mijn 4 jaar oude game PC niet mee te nemen. Ik wil wel nog steeds gaan gamen en ga daarom een nieuwe PC aanschaffen. Nu ga ik de onderdelen niet hier in Nederland kopen maar bij NCIX of bij een andere Canadese webshop. Alsnog wil ik jullie kennis gebruiken om de juiste PC samen te stellen. Als toevoeging zal ik aangeven voor hoeveel ik dezelfde PC in Canada heb kunnen aanschaffen. Het budget blijft wel op basis van euros.
Waarom dit topic hier dan aanmaken?
Dit om twee redenen. Ik ben niet bekend met een goede Canadese community zoals GoT en jullie hebben mij 4 jaar geleden ook prima geholpen met mijn eerste zelfbouw pc. Uiteindelijk gaat het erom dat ik weer zo`n degelijke game pc krijg. Het budget is een richtlijn waarvoor ik volgensmij goede 'bang for buck' moet kunnen krijgen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, veel tabs open in Chrome, Office en een begin maken aan videobewerking. Weinig ervaring met videobewerking, dit wordt een hobby project. (lees: grote kans dat ik er niet eens in de komende 6-12 maanden aan begin). Dus hiervoor hoeft de pc zeker niet geoptimaliseerd te worden. Het echte doel is gewoon een game pc.
Games die ik wil spelen
- iRacing
- Team Fortress 2
- Far Cry 3 (high settings)
- Skyrim (high settings/high texture packs)
- Battlefield 3 (en straks 4) op hoge settings
Games wil ik nu lekker op high kunnen draaien. Net als bij mijn vorige PC ben ik van plan om na 2 jaar (give or take) mijn videokaart te vervangen voor een nieuw model. Geen SLI of overdreven dure kaarten, ik vervang deze liever over 2-3 jaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan een bedrag van 900 euro. Aangezien ik de PC in Canada ga aanschaffen, betaal ik deze met Canadese dollars. Daarnaast zijn componenten in Canada goedkoper. Toch ga ik eerst uit van de Nederlandse prijzen en ga dan kijken of het veel scheelt zodat ik nog wat kan upgraden (indien nodig). Monitor heb ik ook nodig maar mag buiten het budget vallen. Uiteindelijk wil ik veel bang for buck, dus als ik voor 800 euro ook klaar ben, is dat prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen mijn Logitech game muis en toetsenbord meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- SSD (256) voor OS en games/programmas
- Extra opslag voor video, muziek en afbeeldingen (2 TB schijf)
- OS (windows 7) maar die schaf ik hier wel ergens aan, valt niet binnen het 900 euro budget (97 Canadese dollars moet die hier kosten, dat is 71 euro)
- Mijn Dell 24' 1900x1200 heb ik jammergenoeg niet meegenomen. Ik zit te denken aan de ultrasharp 23' van dell, hoor ik veel goede dingen over. Zie het kopje randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, het gaat om prestaties en de prijs/kwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Graag wil ik een stille pc. Mag best een flinke kast zijn.
Overige vragen/onzekerheden/opmerkingen
- hashwell wel of niet nemen? Ik wil voor bang for buck. Vandaar Ivy gekozen.
- Mijn vorige PC had ik een Q6600 met dikke processor koeler omdat ik wilde overklokken, nooit gedaan. Opzich vind ik het wel interessant maar volgensmij kan ik het geld beter in mijn zak houden en een goedkoper moederboord en CPU aanschaffen.
- gtx 760 gekozen op basis van de tweakers review. Nu is de vraag welke variant moet ik kiezen en wanneer komen deze beschikbaar? Ik hoef de PC niet morgen te bestellen, maar binnen een week of 2 zou fijn zijn.
- Ram geheugen, is dat wat?
- De kast die ik heb gekozen haalde ik uit een andere topic (stille game pc), is wel duur. Suggesties zijn welkom voor een goedkopere variant die ook mooi stil is/waar je zelf goede ervaringen mee hebt.
Setup die ik nu heb samengesteld op basis van BBG mei en andere topics in dit subforum. Opbouwende kritiek waardeer ik zeer! Mocht ik iets vergeten zijn of als er zaken onduidelijk zijn, hoor ik het graag.
Canadese game PC
Randapparatuur
Waarom dit topic hier dan aanmaken?
Dit om twee redenen. Ik ben niet bekend met een goede Canadese community zoals GoT en jullie hebben mij 4 jaar geleden ook prima geholpen met mijn eerste zelfbouw pc. Uiteindelijk gaat het erom dat ik weer zo`n degelijke game pc krijg. Het budget is een richtlijn waarvoor ik volgensmij goede 'bang for buck' moet kunnen krijgen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, veel tabs open in Chrome, Office en een begin maken aan videobewerking. Weinig ervaring met videobewerking, dit wordt een hobby project. (lees: grote kans dat ik er niet eens in de komende 6-12 maanden aan begin). Dus hiervoor hoeft de pc zeker niet geoptimaliseerd te worden. Het echte doel is gewoon een game pc.
Games die ik wil spelen
- iRacing
- Team Fortress 2
- Far Cry 3 (high settings)
- Skyrim (high settings/high texture packs)
- Battlefield 3 (en straks 4) op hoge settings
Games wil ik nu lekker op high kunnen draaien. Net als bij mijn vorige PC ben ik van plan om na 2 jaar (give or take) mijn videokaart te vervangen voor een nieuw model. Geen SLI of overdreven dure kaarten, ik vervang deze liever over 2-3 jaar.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan een bedrag van 900 euro. Aangezien ik de PC in Canada ga aanschaffen, betaal ik deze met Canadese dollars. Daarnaast zijn componenten in Canada goedkoper. Toch ga ik eerst uit van de Nederlandse prijzen en ga dan kijken of het veel scheelt zodat ik nog wat kan upgraden (indien nodig). Monitor heb ik ook nodig maar mag buiten het budget vallen. Uiteindelijk wil ik veel bang for buck, dus als ik voor 800 euro ook klaar ben, is dat prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb alleen mijn Logitech game muis en toetsenbord meegenomen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- SSD (256) voor OS en games/programmas
- Extra opslag voor video, muziek en afbeeldingen (2 TB schijf)
- OS (windows 7) maar die schaf ik hier wel ergens aan, valt niet binnen het 900 euro budget (97 Canadese dollars moet die hier kosten, dat is 71 euro)
- Mijn Dell 24' 1900x1200 heb ik jammergenoeg niet meegenomen. Ik zit te denken aan de ultrasharp 23' van dell, hoor ik veel goede dingen over. Zie het kopje randapparatuur.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nee, het gaat om prestaties en de prijs/kwaliteit verhouding.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Graag wil ik een stille pc. Mag best een flinke kast zijn.
Overige vragen/onzekerheden/opmerkingen
- hashwell wel of niet nemen? Ik wil voor bang for buck. Vandaar Ivy gekozen.
- Mijn vorige PC had ik een Q6600 met dikke processor koeler omdat ik wilde overklokken, nooit gedaan. Opzich vind ik het wel interessant maar volgensmij kan ik het geld beter in mijn zak houden en een goedkoper moederboord en CPU aanschaffen.
- gtx 760 gekozen op basis van de tweakers review. Nu is de vraag welke variant moet ik kiezen en wanneer komen deze beschikbaar? Ik hoef de PC niet morgen te bestellen, maar binnen een week of 2 zou fijn zijn.
- Ram geheugen, is dat wat?
- De kast die ik heb gekozen haalde ik uit een andere topic (stille game pc), is wel duur. Suggesties zijn welkom voor een goedkopere variant die ook mooi stil is/waar je zelf goede ervaringen mee hebt.
Setup die ik nu heb samengesteld op basis van BBG mei en andere topics in dit subforum. Opbouwende kritiek waardeer ik zeer! Mocht ik iets vergeten zijn of als er zaken onduidelijk zijn, hoor ik het graag.
Canadese game PC
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 3350P Boxed | € 151,95 | € 151,95 |
| 1 | ASRock B75 Pro3-M | € 56,- | € 56,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 760 Twin Frozr Gaming | € 240,95 | € 240,95 |
| 1 | Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB | € 75,99 | € 75,99 |
| 1 | Fractal Design Define R4 Pearl Black - Window | € 97,- | € 97,- |
| 1 | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | € 27,31 | € 27,31 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G | € 58,81 | € 58,81 |
| 1 | XFX Pro 550W | € 53,80 | € 53,80 |
| 1 | Samsung 840 series 250GB | € 138,70 | € 138,70 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 900,51 | |