Toon posts:

Corsair H60 maakt ERG VEEL lawaai.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Jawel hoor, corsair h60 geïnstalleerd, precies zoals ze dat doen op de video van Corsair. YouTube: How-to Install the 2nd Generation Corsair Hydro Series H60 Liquid CPU Cooler

Overigens heb ik ook dezelfde kast als de man die hem installeert, dus ik weet dat ik het precies hetzelfde heb.

Echter maakt hij erg veel lawaai hij pompt dan ook op erg veel rpm. Of nouja erg hoge rpm. Nu vroeg ik me af hoe ik dat kan reduceren via mijn moederbord gaat het niet. Ik heb een: Gigabyte GA-970A-UD3

Maar goed ik dacht eraan ik kan een fan controller kopen maar die zijn duur zo zie ik een goeie die rpm aangeeft alleen voor rond de 50 euro. Terwijl de goedkopere geen rpm aangeven wat het probleem is wat moet ik doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn ook goedkopere controllers, pricewatch: Scythe Kaze Master Pro 5.25.
Heb deze zelf en doet perfect zijn werkt kwa regeling van mijn fans en uitlezen van de temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak is een filmpje als je kan van het probleem. Zorg dat de koeler goed vast zit of probeer het opnieuw. Word het geluid minder als je een tikje op de kern van de koeler geeft heb je mogelijk een beschadigde ventilator of je backplate kan los zitten / te weinig koelpasta gebruikt? Zorg ook dat de ventilator goed vast zit aan de koeler etc. Ik zou iig geen fancontroller gebruiken omdat de koeler gewoon uit zichzelf goed hoort te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Je moet even naar je connectors kijken op je mobo. PWM's (4pins) moet je kunnen regelen. Mijn H60("13) was ook flink aan het stofzuigen, omdat hij via m'n mobo continu op volle gas draaide. Heb hem toen op de CPU fan connector aangesloten. RPM's van m'n pomp zijn ook hoog (1500-2000) maar die hoor ik niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 03:24:
Er zijn ook goedkopere controllers, pricewatch: Scythe Kaze Master Pro 5.25.
Heb deze zelf en doet perfect zijn werkt kwa regeling van mijn fans en uitlezen van de temps.
Misschien moet ik hier eens naar kijken maar naar mijn mening moet dat de oplossing toch niet zijn! Van een goed product verwacht je dat hij het doet.
Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 03:46:
Maak is een filmpje als je kan van het probleem. Zorg dat de koeler goed vast zit of probeer het opnieuw. Word het geluid minder als je een tikje op de kern van de koeler geeft heb je mogelijk een beschadigde ventilator of je backplate kan los zitten / te weinig koelpasta gebruikt? Zorg ook dat de ventilator goed vast zit aan de koeler etc. Ik zou iig geen fancontroller gebruiken omdat de koeler gewoon uit zichzelf goed hoort te werken!
De koeler zit goed vast gedraaid hij wiebelt niet. Heb hem stevig aangedraaid niet te strak maar gewoon stevig. En tikjes helpen niet, ik denk dat hij op een te hoog rpm draait. Dat laat ik in het filmpje zien, helaas geeft het filmpje het geluid niet goed weer, maar ik hoor hem echt goed op 3 meter afstand. Hij klinkt als een aquariumfilter.

http://www.youtube.com/wa...SGKj177w&feature=youtu.be Excuses voor mijn limburgs accent. :P
bbblije schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:41:
Je moet even naar je connectors kijken op je mobo. PWM's (4pins) moet je kunnen regelen. Mijn H60("13) was ook flink aan het stofzuigen, omdat hij via m'n mobo continu op volle gas draaide. Heb hem toen op de CPU fan connector aangesloten. RPM's van m'n pomp zijn ook hoog (1500-2000) maar die hoor ik niet...
Nee het moederbord is zo ingesteld dat als ik bij de fans ga kijken alles grijs is, en als ik met de pijltjes erna toe wil slaat hij ze allemaal over! Maar die van jou 1500-2000 hah? Die van mij gaat 4600.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik-e
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-12-2024
Is het niet zo dat als een fan een 3 pin connector heeft altijd op volle toeren draait omdat de 4e pin is om de toeren uit te lezen / te bepalen?

Dit weet ik alleen niet zeker, weet ook niet wat voor connector op die h60 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.youtube.com/wa...177w&feature=youtu.be Excuses voor mijn limburgs accent.
Je video is privé helaas!
Is het niet zo dat als een fan een 3 pin connector heeft altijd op volle toeren draait omdat de 4e pin is om de toeren uit te lezen / te bepalen?
Simpele feit dat alle fans met 3pins connector hun fanspeed aangeven en ook van toeren veranderd kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LootBoxSurvivor

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 00:09:
[...]
Je video is privé helaas!

[...]
Simpele feit dat alle fans met 3pins connector hun fanspeed aangeven en ook van toeren veranderd kunnen worden.
YouTube: 00004

Als het goed is moet hij het nu doen. Hah sorry voor dat foutje.

En uhm in mijn bios is alles licht of donkergrijs qua fans, dus er valt niets aan te passen. Hoewel ik niet weet of ik een 3 pin connecter op mijn moederbord heb, volgens mij niet! Maar ik zou het morgen kunnen checken.

3/4/5) CPU_FAN/SYS_FAN1/SYS_FAN2/PWR_FAN (Fan Headers)
The motherboard has a 4-pin CPU fan header (CPU_FAN), a 4-pin (SYS_FAN1) and a 3-pin (SYS_FAN2)
system fan headers, and a 3-pin power fan header (PWR_FAN). Most fan headers possess a foolproof
insertion design. When connecting a fan cable, be sure to connect it in the correct orientation (the black
connector wire is the ground wire). The motherboard supports CPU fan speed control, which requires the
use of a CPU fan with fan speed control design. For optimum heat dissipation, it is recommended that a
system fan be installed inside the chassis.

Er zit dus wel een 3pin fan ben ik nu achter ik zal het morgen eens proberen!

Hoewel ik kritisch ben want een fan zat op een 3 pin en die kon ik niet aanpassen.

Heb even op youtube gezocht dus dit is niet mijn bios maar hij heeft hetzelfde moederbord.

http://postimg.org/image/cgt92opd1/

Je kan gewoon niet bij de fans.

[ Voor 43% gewijzigd door LootBoxSurvivor op 28-06-2013 01:17 ]

Pagina: 1