PS3 geeft zwart beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:10
Hoi

Ik heb via VnA een PS3 overgenomen van iemand. Ding heeft bij hem nog een paar uur aangestaan via HDMI op zijn TV. Ik geloof dat ook. Maar ik heb wel problemen.

Ik start hem op en kom gewoon in het PS3 menu. Echter als ik een game opstart, of een app, dan lijkt het alsof dat ding even een andere ressolutie aanzet. Ik zie dat omdat mijn tv dan plots de resolutie aangeeft.
Echter blijf ik dan steeds zitten met een zwart beeld op de TV. Lijkt iets met de handshake niet goed te gaan in de PS3 (mijn xbox 360 doet het nl. wel gewoon goed).
Ik heb een hdmi kabel van de action, zo een met oranje aansluitingen.

Wat heb ik geprobeerd.
- meerdere malen bij aanzetten 5 sec. aan/uit knop ingedrukt, zodat de output wordt gereset
- heb nu ook een hdmi-vga kabel met hd support (deze werkt wel op een andere ps3 en andere tv)
- PS3 volledig gerebuild (dus hdd geformateerd en alle instellingen terug naar begin)
- PS3 op 2de scherm, zelfde probleem
Niks helpt.
Probleem blijft. Ik start Youtube op ; zwart scherm. Ik start PSN store op ; zwart scherm. Ik start een game op ; zwart scherm

HELP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Als ik dit even snel doorlees lijkt het inderdaad iets met een hdmi handshake issue te zijn.

Als ik vervolgens hier een beetje rond ga neuzen kom ik hier op uit. Wat bij mij dan de vraag opgooit, wat voor een HDMI kabel je hebt. Of beter gezegd, welke versie. Heb zelf ook HDMI kabeltjes van de Action, maar dan met de zwarte connectoren, deze zouden volgens het hoesje HDMI 1.4 moeten zijn.

Ik weet nbiet of je hier veel aan hebt, maar wie weet dat het je in de juiste richting stuurt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Thnx

heb ondertussen 3 kabels geprobeerd, ook de kabel van mijn xbox. En mijn xbox geeft geen problemen. En dan ook nog een hdmi-vga kabel die goed werkt bij een vriend van me.

Toch maar eens kijken voor een 1.4 kabel. Zijn nou ook niet de kosten bij de action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.4 HDMI is de 3D standaard. En dat heeft een PS3 d8 ik niet? Wat ik zou doen is het ding testen bij een vriend en anders terug sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:49

DukeBox

loves wheat smoothies

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:57:
1.4 HDMI is de 3D standaard. En dat heeft een PS3 d8 ik niet?
Jawel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:31
PS3 heeft wel 3d, dus een 1.4 kabel heeft wel zeker nut.
Maar als ik het zo lees is volgens mij gewoon de ps3 het probleem. Heb je niet ook nog een 2e tv om op te testen, of bij iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• u_nix_we_all
  • Niet online
Hoe staan je instellingen op de PS3 ? Er is een optie onder Instellingen -> Systeeminstellingen -> HDMI Controle, die je uit kunt zetten, misschien helpt dat ?

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
2de TV ook geprobeerd, gaf zelfde probleem.

Oja, ik draai FW4.41
Laatste tip is mogelijk iets, HDMI controle uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Gezien het een vraag/probleem betreft, verplaatst naar Spielerij - Problemen & Vragen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Oke, heb nu hdmi 1.4
Geen vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18:59

Nemesizz

Untouchable

Weet niet of je het al geprobeerd hebt, maar wat als je ipv automatische instellingen handmatige instelling doet bij HDMI en dan gewoon alle resoluties aanvinkt?

Ik had zelf een keer bij een monitor dat ie bij automatisch alleen 1080p en 720p selecteerde, en als ik dan een PS1 game wilde doen (wat uiteraard geen 1080 of 720p is :P) kreeg ik de melding dat de resolutie niet werd ondersteund.
Heb vervolgens handmatig gewoon alle resoluties geselecteerd en toen kon het wel (ik wist zeker dat m'n monitor dat wel kon, PC kon immers ook op die lagere reso's draaien).

Misschien het proberen waard mocht je dat nog niet geprobeerd hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@nemesizz.

Had ik idd ook al geprobeerd.
Zelfs op een resolutie gezet waarvan ik 200% zeker wist dat mijn TV die aankan. Nl. 1080p.

Er gaat gewoon iets gierends fout bij het handshaken en de PS3 handshaket niet goed.
Pagina: 1