Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Firefox] Kan gedownload bestand niet opslaan

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Wat is er aan de hand?
Al tijden krijg ik (of eigenlijk m'n pa, mijn computer werkt perfect) een melding van Firefox bij het downloaden van sommige bestanden. Ik zie nog niet wat voor bestanden dit voor geldt, maar het riekt naar exe-bestanden, hoewel sommige ook gewoon goed gaan.

Het probleem is dat na het downloaden er een melding verschijnt die er ongeveer zo uitziet:
Afbeeldingslocatie: http://home.thany.nl/browsable/firefox-kan-niet-opslaan.png

Na dit blijft er een paar minuten een spookbestand bestaan. Dat bestand kan ik niet verwijderen (toegang geweigerd) met verwijderen-naar-de-prullenbak, maar met shift+delete gaat ie wel weg... om vervolgens onmiddelijk weer terug te komen. Met een commandline geeft het ook een toegang geweigerd melding. De eigenschappen ervan zijn niet opvraagbaar. Na een paar minuten (meestal, soms eerder) verdwijnt dat bestand.

De map in kwestie waarnaar ik probeer te downloaden, is meestal het desktop, alwaar ik uiteraard gewoon kan schrijven en alles met bestanden kan doen wat ik maar wil. De Downloads map geeft dit probleem trouwens ook.

Wat heb ik geprobeerd?
Al deze punten uitgeprobeerd.

Ik heb nu intussen een compleet schone installatie van Firefox. Tussen de uninstall en de herinstall in heb ik alle Mozilla en Firefox folders uit het user profile C:\Users\username\AppData weggehaald, zowel uit Local als uit Roaming. Ik heb ook de folders uit Program Files weggekrabt en met CCleaner en Auslogics RegCleaner even huisgehouden. En toen opnieuw geinstalleerd. Dus is dus een schone maagdelijke installatie van Firefox het resultaat... met hetzelfde probleem weer.

Uiteraard, ik zou niet te hoeven kijken omdat dar het probleem niet is, maar een blik op de permissions op de Desktop en Downloads folders geven aan dat alles in orde is. Ik kan bestanden daar dan ook gewoon muteren, dus wat die "toegang geweigerd" melding dan te betekenen heeft?...

Ik heb ook de virusscanner, Avast 8, geheel uitgezet, zonder positief resultaat.

Ik heb gescand op virussen (met Avast) en andere malware (met Spybot S&D) en die geven aan geen malware te hebben gevonden. Hoera! Maar daarmee is het probleem er dus nog steeds (grmbl).

Wat specs
Windows 7 x64 SP1
Plenty geheugen en vrije schijfruimte
Firefox 22.0
Avast 8.0.1489
UAC staat aan (op "Standaard")
Ingelogde gebruiker is geen administrator

Wat-o-wat kan dit zijn?

日本!🎌

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hebben andere programma's de zelfde problemen in dezelfde mappen?
Heb je al geprobeert om het zelfde uit te voeren met een andere browser?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Chrome kan dezelfde bestanden naar dezelfde locaties gewoon downloaden...

日本!🎌

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Iemand nog een idee?

Verse installatie, vers profiel, zoals ik al zei. De directory is schrijfbaar, andere browser kunnen er ook bestanden naartoe downloaden.

日本!🎌

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:47

DeTeraarist

#Boots2Asses

Het enige wat ik me kan bedenken is dat Firefox onder een verkeerde gebruiker draait. Lijkt me stug eigenlijk, maar toch even nakijken.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Virusscanner disablen? Virusscanners en exe's downloaden gaat niet altijd goed samen, weet ik uit ervaring.
Nevermind. Ik had het hele verhaal even moeten lezen.

[ Voor 22% gewijzigd door downtime op 03-07-2013 13:51 ]

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
DeTeraarist schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 13:45:
Het enige wat ik me kan bedenken is dat Firefox onder een verkeerde gebruiker draait. Lijkt me stug eigenlijk, maar toch even nakijken.
Wat bedoel je precies met een "verkeerde gebruiker"? Ik hoop een verkeerd account? :)
Maar wat moet daar verkeerd aan zijn dan? Het gaat om een doodnormaal account, wat je by default krijgt als je windows installeert.

日本!🎌

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Ik bedoel, wordt Firefox wellicht gestart met andere credentials. Bijvoorbeeld je bent ingelogd als Piet, maar FF wordt gestart onder Klaas.
Of misschien wel in een sandbox.

[ Voor 10% gewijzigd door DeTeraarist op 07-07-2013 10:19 ]

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-10 15:14
Ziet eruit alsof firefox geen rechten heeft.
Probeer firefox eens met administrator te openen(rechters muisknop op icon).

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04:50

Speedmaster

Make my day...

Naam van het bestand te lang......?

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Nee, Firefox wordt "normaal" opgestart, met de shortcut die de installer heeft aangemaakt (reminder: een schone kale lege maagdelijke installatie).

Firefox heeft wel degelijk rechten, want er komt in de dir wel degelijk een temporary download file te staat. Het gaat pas mis als ie klaar is met downloaden en het temporary ding wil omklussen tot de echte file. Tenminste zo komt het op mij over.

De naam van het bestand is zeker niet te lang. Als je doelt op de 260-karakter-limiet uit de 16de eeuw, dan blijft het dáár zelfs onder. Bestandsnamen mogen vanaf Windows 2000 32K karakters lang zijn (als je het volledige pad beschouwt), iirc.

[ Voor 6% gewijzigd door _Thanatos_ op 08-07-2013 14:48 ]

日本!🎌

• DeTeraarist

DeTeraarist

#Boots2Asses

Harde schijf nog in orde?

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 20:54

radial

Watch out

Welke virusscanner gebruik je?

Ik heb dit probleem ook af en toe en blijkbaar is bij mij Kaspersky de boosdoener. Zet ik hem even op disabled, daarna het bestand downloaden gaat zonder problemen.

Als dit gelukt is bescherming weer actief en het lijkt daarna weer goed te gaan.

20xSF170s - ozo

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
_Thanatos_ schreef op maandag 08 juli 2013 @ 14:46:
Nee, Firefox wordt "normaal" opgestart, met de shortcut die de installer heeft aangemaakt (reminder: een schone kale lege maagdelijke installatie).
Maar heb je nu wel of niet geprobeerd om hem een keer uit te voeren als admin om te zien of wegschrijven dan wel succesvol is?
radial schreef op maandag 08 juli 2013 @ 19:38:
Welke virusscanner gebruik je?

Ik heb dit probleem ook af en toe en blijkbaar is bij mij Kaspersky de boosdoener. Zet ik hem even op disabled, daarna het bestand downloaden gaat zonder problemen.

Als dit gelukt is bescherming weer actief en het lijkt daarna weer goed te gaan.
Volgens de TS gaat het om Avast en heeft hij dat al gedaan. Al moet ik zeggen dat de virusscan ook nog redelijk hoog op mijn lijstje zou staan als mogelijke verdachte. Avast helemaal verwijderen en tijdelijk een andere installeren zou wellicht een betere optie zijn. Ik heb wel eens problemen gehad met mail die gewoon bleven bestaan nadat ik Avast 'uit' gezet had. Pas na het toevoegen van een uitzondering aan avast waren de problemen toen opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door Rupie op 09-07-2013 08:31 ]

Desktop | Server | Laptop

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Wellicht heb je hier iets aan. Lees de stappenplan eens door en kijk of dat het gewenste effect heeft.
Hier heb je een How-to van Mozilla over het aanmaken en verwijderen van profielen in Firefox.
Het kan dus goed zijn dat een profiel die nog bestaat / zweeft, of je bestaande, dat die moeilijk doet.

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-11 20:54

radial

Watch out

Rupie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:27:
[...]

Volgens de TS gaat het om Avast en heeft hij dat al gedaan. Al moet ik zeggen dat de virusscan ook nog redelijk hoog op mijn lijstje zou staan als mogelijke verdachte. Avast helemaal verwijderen en tijdelijk een andere installeren zou wellicht een betere optie zijn. Ik heb wel eens problemen gehad met mail die gewoon bleven bestaan nadat ik Avast 'uit' gezet had. Pas na het toevoegen van een uitzondering aan avast waren de problemen toen opgelost.
Ik had het niet alleen bij Firefox, maar bij meerdere browsers, waarbij het door de kleine test met KAV te disablen op werd gelost. Blijkbaar een soort van security issue waarbij er van KAV niets meer opgeslagen kon worden.

20xSF170s - ozo

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Rupie schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:27:
Maar heb je nu wel of niet geprobeerd om hem een keer uit te voeren als admin om te zien of wegschrijven dan wel succesvol is?
Ja, en dat helpt niet. Kon ook niet anders, want een bestand aanmaken, renamen, verwijderen en verplaatsen kan op de dekstop en de andere mappen gewoon. Het heeft simpelweg niets met rechten (lees: file permissions) te maken.
LnC schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 12:44:
Wellicht heb je hier iets aan. Lees de stappenplan eens door en kijk of dat het gewenste effect heeft.
Hier heb je een How-to van Mozilla over het aanmaken en verwijderen van profielen in Firefox.
Het kan dus goed zijn dat een profiel die nog bestaat / zweeft, of je bestaande, dat die moeilijk doet.
Al die stappen uit de eerste link al lang en breed uitgeprobeerd. Helpt allemaal niets. Je tweede link beschrijft profielen aanmaken/verwijderen. Welke gedeelte aan "schone/nieuwe/verse/kale/maagdelijke installatie" was niet duidelijk? Ik heb Firefox HELEMAAL weggekrabd, dus inclusief alle profielen en alle program files. Voor de herinstallatie was er NIETS van Firefox te bekkennen, op de hele pc niet. De installatie was dus HE-LE-MAAL VERS. Misschien dat dat nu opgehelderd is ;)
radial schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:39:
[...]

Ik had het niet alleen bij Firefox, maar bij meerdere browsers, waarbij het door de kleine test met KAV te disablen op werd gelost. Blijkbaar een soort van security issue waarbij er van KAV niets meer opgeslagen kon worden.
KAV is Kaspersky?
Als ik in de gelegenheid ben, zal ik Avast es helemaal wegkrabben. Dan zullen we zien of het daarmee te maken heeft. Het is voor mij ook een eerste verdachte, maar ik draai zelf ook Avast (dit probleem gaat over m'n pa's computer) en Firefox en volledig probleemloos. Zelfde opzet qua rechten en gebruikersaccounts enzo.

日本!🎌

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

_Thanatos_ schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:16:

Al die stappen uit de eerste link al lang en breed uitgeprobeerd. Helpt allemaal niets. Je tweede link beschrijft profielen aanmaken/verwijderen. Welke gedeelte aan "schone/nieuwe/verse/kale/maagdelijke installatie" was niet duidelijk? Ik heb Firefox HELEMAAL weggekrabd, dus inclusief alle profielen en alle program files. Voor de herinstallatie was er NIETS van Firefox te bekkennen, op de hele pc niet. De installatie was dus HE-LE-MAAL VERS. Misschien dat dat nu opgehelderd is ;)
Oepsie. Overheen gelezen blijkbaar. :9
Pagina: 1