[Windows Vista] Hoe te resetten?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Beste tweakers,

Afgelopen weekend heb een pc van een kennis gekregen, waar Windows Vista op geïnstalleerd staat.
Opzich is het voor mij een prima pc voor er naast (ben student), maar dit is dus een pc met Veel, en dan ook Veel met een hoofdletter V aan crap...

Waar het op neer komt is dat ik een schone lei wil met deze PC. Ik heb alle bestanden al gebackupt die me wel aanstonden (gamedata etc), maar nu komt het probleem.

Ik heb er geen Windows DVD bij gehad, alleen de kast en randapparatuur. Wel heb ik de Windows Vista Media Center Edition 2005 product key. Het zou dus mogelijk moeten zijn om vanaf een Windows DVD, Vista opnieuw te installeren met de product code die op de kast geplakt zit.

Alleen nu mijn vraag:
Hoe kom ik aan een Windows Vista Media Center Edition 2005 installatie CD/DVD waarbij ik mijn eigen productcode kan gebruiken?

Nee, upgraden naar Windows 8 zou ik wel graag willen maar dat vind ik deze PC niet waard.

Overigens, na het terugzetten van een systeemherstelpunt (i.v.m. crap omzijlen) naar de installatie van het eerste Service Pack is finaal fout gelopen, hij wil het service pack nu niet fatsoenlijk installeren maar dat is nu niet het belangrijkste.

Ik hoop op reactie zodat ik snel met dit ding aan de gang kan!

Groeten Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

je kan de productcode achterhalen met een programmarje en de legimieme dvd downloaden (is gratis) en dan instaleren. een nieuwe instalatie werkt altijd het lekkerst :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
En waar kan ik die legitieme dvd downloaden mrc4nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik ben aan het zoeken :) volgends mij was het digital river

[ Voor 48% gewijzigd door mrc4nl op 26-06-2013 23:25 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:41

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En voor je de herinstallatie uitvoert, even alle drivers zoeken nu je nog kan zien welke hardware er precies in zit. Zet 't op een stickie zodat je het allemaal makkelijk kan installeren nadat Windows erop staat.

Heb je nog specifieke plannen voor 't systeem? Anders kan je ook eens kijken naar Linux. Geen licentie gedonder en ook geen driver gerommel (chipset e.d., enige waar je mogelijk tegenaan zou kunnen lopen is videokaart ivm open source vs gesloten). Het zal hoe dan ook vlotter draaien dan Vista :+.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat hij vooral wil gamen en dan is Windows wat makkelijker. Zover ik weet kun je (buiten MSDN?) de iso niet zomaar downloaden.
Misschien dat je hier (Vista recovery disc) wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

het maakt microsoft niet uit waar je de cd vandaan haalt, zo lang ie maar standaard is (dus zonder activatie truukjes) en dat je een legitieme productcode invoert. En volgends mij bestaat er niets iets zoals media center editie, die had je bij XP. Bij win 6 (vista) krijg je media center vanaf home premium en hoger.

ik heb moeite met het vinden van de linkjes, je zou torrents kunnen proberen.

wat ik mij ook nog herrinner is dat je de ultimate versie kan downloaden en dan bestandje aanpassen op de cd zodat je andere windows versies als home premium kan instaleren

srry dat ik je niet verder kan helpen :-(

[ Voor 22% gewijzigd door mrc4nl op 26-06-2013 23:47 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
Ohja, dat klopt! Voorheen stond er inderdaad XP op maar dat is om een of andere reden overgezet naar Vista... Nu weet ik alleen niet of de product key die achter op de pc staat voor XP of voor Vistsa is en of ik dan die wel zou kunnen gebruiken bij een Vista DVD...

Edit: Ik had dus niet goed gekeken op de sticker. Op de sticker staat:
Windows XP Media Center Edition 2005.
Echter het is een Windows Vista systeem. Moest ik nou ergens in het boot menu de product code van dit systeem kunnen opvragen?

Edit 2: Van dit systeem nu proberen de service packs te installeren maar helaas helaas, hij blijft windows vista service pack 1 aanbieden, installeren en dan weer vergeten dat die al geïnstalleerd was, hoewel ik die geïnstalleerde nergens terug kan vinden... Fijn he, vista :(

[ Voor 52% gewijzigd door Tom.Gerritse op 27-06-2013 00:10 . Reden: Extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Komt door je system restore die je hebt uitgevoerd. Nu issie helemaal gaar geworden. De key kan je trouwens achterhalen met Magic Jellybean Keyfinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Tom.Gerritse schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:46:
Edit 2: Van dit systeem nu proberen de service packs te installeren maar helaas helaas, hij blijft windows vista service pack 1 aanbieden, installeren en dan weer vergeten dat die al geïnstalleerd was, hoewel ik die geïnstalleerde nergens terug kan vinden... Fijn he, vista :(
Dit raakt kant noch wal. Dat SP1 niet lukt heeft een andere reden dan dat het Vista is.

Overigens, als je PC prima Vista draait zou je eventueel Windows 7 kunnen overwegen. Dan heb je een schone lei en ook weer een recent OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

CMD-Snake schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:52:
Dit raakt kant noch wal. Dat SP1 niet lukt heeft een andere reden dan dat het Vista is.
Klinkt eerder als zo'n activation hack o.i.d.
Overigens, als je PC prima Vista draait zou je eventueel Windows 7 kunnen overwegen. Dan heb je een schone lei en ook weer een recent OS.
Zou ik ook zeker doen als je toch licenties moet aanschaffen, zo duur is die niet (upgrade voor €77)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

DukeBox schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 09:57:
[...]

Klinkt eerder als zo'n activation hack o.i.d.
Nee, als je naar een herstelpunt teruggaat kan dat heel veel dingen slopen, waaronder dit. Heb al eerder een systeem gehad, Windows XP was dat, die in Software aangaf dat een SP was geïnstalleerd, maar systeemeigenschappen zei van niet. En 'm installeren deed 't ook niet (net als een hele hoop andere dingen).
[...]

Zou ik ook zeker doen als je toch licenties moet aanschaffen, zo duur is die niet (upgrade voor €77)
Pak dan Windows 8 voor ongeveer €50. XP MCE is ook geldig voor upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Hero of Time schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 10:10:
Nee, als je naar een herstelpunt teruggaat kan dat heel veel dingen slopen, waaronder dit. Heb al eerder een systeem gehad, Windows XP was dat, die in Software aangaf dat een SP was geïnstalleerd, maar systeemeigenschappen zei van niet. En 'm installeren deed 't ook niet (net als een hele hoop andere dingen).
Met XP klopt dat, die doet alleen een system settings restore maar windows vista+ doet een vss volume restore van systemroot dat is toch anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
En waar zou ik anders aan een XP dvd kunnen komen om xp er met de code acbterop er weer op te installeren? het is meer dat ik geen idee heb waar ik zo'n instal disc kan vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan een diskset bij microsoft bestellen of ergens van het internet 'lenen'.

Pagina: 1