Buitenlamp schakelbaar met klik-aan-klik-uit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhlvdijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-02-2023
Beste mensen,

Kom er niet uit....
Ik wil graag de lamp naast mijn voordeur schakelbaar maken met klik-aan-klik-uit.
Daarnaast het liefst ook nog normaal laten schakelen.

Nu is de lamp aangesloten op een dubbele schakelaar in de gang.
Buiten zit de lamp op de muur, op een grijs contact punt.

Ik kan volgens mij geen schakeling inbouwen in de gang, gezien het feit dat dit een dubbele schakelaar is.
Dan kan ik dus alleen met het contact punt buiten wat, waar wellicht een inbouwschakelaar in kan die normaal in het plafond gaat. Echter is mijn lamp dan niet meer normaal te schakelen...

Ik ben dus opzoek naar iemand met ervaring die dit klusje heeft geklaard of zou weten hoe het moet.
Dan kan ik ermee aan de slag ;-)

Bedankt vast!

Groet,

Michiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoiets misschien?: Afbeeldingslocatie: http://www.elektronica-shop.nl/contents/media/l_3-weg%20stekker%20met%20schakelaar.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

een extra bruine draad trekken naar je lamp naar buiten en daar de aan / uit schakelaar inbouwen die paralell staat aan je schakelaar in de gang. Zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:20

SA007

Moderator Tweaking
klik-aan-klik-uit hierna kaku.

Wat wil je bereiken:

1 Met beide schakelaars kan je de lamp in en uitschakelen (met fysieke knop aan, met kaku uit en andersom)
2 Met beide schakelaars de lamp aan kunnen doen, maar hij moet met dezelfde schakelaar ook weer uit.

1 is een hotelschakeling, dan moet je ook een kaku en wandschakelaar hebben die dat kunnen, de meeste wandschakelaars kunnen dat wel.
Dan moet je 2 schakeldraden tussen je wandschakelaar en de kaku hebben, weet niet of dat in je situatie een optie is.
Kan verwarrend zijn dat 'aan' op de kaku dan de lamp uitzet, maar kan zijn dat kaku dat automatisch verbeterd.

2. Simpelste optie, maar je kan 'm dan neit met de schakelaar uitzetten als je 'm met kaku aangezet hebt.
Hiervoor moet je alleen een fase bij de lamp krijgen en de kaku tussen de schakeldraad en de fase laten schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAdri
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:22
Een ACM-1000 Inbouw schakelaar in de lamp en een extra AWST-8800 draadloze wandschakelaar in de gang naast de huidige?
Kan je de gewone schakelaar gebruiken om het geheel stroomloos te maken, en de extra wandschakelaar voor normale bediening van in de gang.
Dan hoef je ook niets te wijzigen aan de huidige schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhlvdijk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-02-2023
Dank allen, ga er eens mee aan de slag!
Vraag mij wel af hoe een ACM-1000 in de lamp moet passen.... Wellicht in het gat erachter, maar is er dan geen kans op vocht?

[ Voor 61% gewijzigd door mhlvdijk op 05-07-2013 22:59 ]

Pagina: 1