Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

aanschaf 5.1 set met reciever prijs +/- 1700

Pagina: 1
Acties:

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:45
Hallo allemaal!

Ik ben momenteel aan het zoeken en zoeken en lezen en lezen en nog meer aan het zoeken voor een
setupje voor mijn tv. Doel: 70 % films, 30 % musiek.

Set wordt dan ook een 5.1. Voor een 7.1 heb ik geen plaats, en geen geld...

Heb locaal wat hifi zaken gemaild, en gevraagd een setupje samen te stelen, zodat ik het een en andere
kan beluisteren. Momenteel heb ik een dali setup geluisterd bestaande uit zenor 1 boxen (front en back) met
de bijbehorende sub en vocal. Aangesloten op een onkyo 616. Zij vragen als prijs hiervoor 2424 euro.
Veels te veel dus. Afgezien dat ik niet zo heel erg blij was met de musiek, en service van die winkel.
Jammer, die koop gaat dus niet door.

Nu heb ik bij een andere shop, waar al bij het mail leker heen en weer gemailt wordt, en communicatie ok is,
de volgende setup aangeboden gekregen (eigelijk 2 varianten):

variant 1:

Frontal:
Monitor Audio BX2 2x

Center:
Monitor Audio BXC - 1x

Achter:
Monitor Audio BXFX 2x

Subwoofer:
REL T5 1x

Reciever:
Pioneer VSX828 K

Totaal prijs zou dan 1988 € worden. Iets er over heen. Door de sub.

Andere variant (goedkooper):

frontal:
Monitor Audio MR2 - 2x

Central:
Monitor Audio BXC - 1x

Achter:
Monitor Audio MR2 - 2x

Subwoofer:
Monitor Audio MRW10

Reciever:
Pioneer VSX828 K
Het enigste wat echt uitspringt hier is de subwoover. Zelfde merk als de boxen, en stuke goedkoper (200 verschil)

Totaal prijs voor variant met de M-audio sub: 1628 €.
Deze zit net onder de max.

Ik heb een afspraak gemaakt om beide setjes te beluisteren, in combinatie met dezelfde reciever.
Om daarna pas de knoop door te hakken (als er al gehakt van gemaakt gaat worden...). Helaas kan ik
pas over 2 weken luistern, ivm mijn werk (zit oncall dit weekend...).

Er is momenteel in het land waar ik woon niet echt een grote markt voor 2de hands spullen.
Op alle genoemde onderdelen zit 2 jaar garantie op.

Ik hoef niet persee het laatste van het laaste te hebben van wegen 2 redenen:

1.- ben redelijk nieuw met betrekking tot een "echte" 5.1 setje. Heb al tijden een 5.1 setje gehad en aangesloten op mijn oude pc, maar ja, die doet het in tussen niet meer. Hoor momenteel alles vanuit de tv boxen. Geluid wat ik toendertijd hoorde, was superb voor wat ik gewend was :) dit zou ik weer willen ervaren.
2.- Nieuwste van het nieuwste is vaak wat duurder, terwijl zelfde modelen, alleen een paar jaartjes ouder, hetzelfde, of soms, beter presteren.. Afgezien van het feit dat die meestal iets goedkoper zijn dan de recente modelen (zowel voor de boxen als reciever).

Ik heb heel wat reviews gelezen, van verschillende merken, en natuurlijk ook verschilende sites om een overzichtje te proberen te krijgen. Overall wordt geadviseerd om te gaan luisteren, en natuurlijk ga ik dat ook doen.

Ik zou graag jullie opinie willen hebben met betrekking tot bovengenoemde 2 sets.
Alle musiek die ik heb heb ik digitaal en op een nas opgeslagen.

Dat ga ik dan ook proberen na te doen, om te kijken of er vertraging in de reciever zit mbt het verwerken van de muziek voordat die afgespeelt wordt.
Films worden tot nu toe via de tv gestreamed (ding snaps dlna) en doorgelust naar de reviewer voor het geluid (spdif).

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Persoonlijk wordt ik niet zo enthousiast van de genoemde setjes. Vind de receiver aan de dure kant, volgens mij kun je hier beter wat minder geld in steken; zonder aan mogelijkheden in te leveren. Kijk eens naar dit lijstje uit de pricewatch.

Nadeel van de voorgestelde speakers is dat het boekenplank modellen zijn. Deze komen tekort in het laag waardoor een subwoofer eigenlijk noodzakelijk is. Dat leidt weer naar het volgende probleem; zoals je zelf al ontdekt hebt, is een fatsoenlijke subwoofer behoorlijk prijzig.

Ik adviseer je om te kijken naar 2 vloerstaanders als front. Deze hebben wel voldoende laag in huis waardoor een subwoofer doorgaans niet nodig is. Zelf heb ik een 5.0 set staan en die sub mis ik echt niet. Actiescenes knallen ook zo de kamer binnen. :+

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 19:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Je moet / gaat toch nog meer luisteren, gok ik, dus ga ook eens luisteren naar een Jamo S608 set. Die kan zonder een sub al aardig uit de verf komen met een goede midrange+ versterker, zodat je de aanschaf van een sub eventueel nog uit kan stellen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-10 14:37
Zo ben ik ook te werk gegaan inderdaad en ik kwam uit op een 5.0-set van rond de €1300,-. Het is alleen wel lastig luisteren in de winkel waar ik ze gekocht heb, want de demo's van de fronts heb ik nog in de woonkamer staan. :P

Mijn 'redding' zat hem met name in de Artsound-speakers, welke naar mijn idee heel veel kwaliteit leveren voor hte geld dat ze gekost hebben! De receiver is wat je zelf ook al opperde inderdaan een oud model.

Verwijderd

S1NN3D schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 08:04:
Persoonlijk word ik niet zo enthousiast van de genoemde setjes. Vind de receiver aan de dure kant, volgens mij kun je hier beter wat minder geld in steken; zonder aan mogelijkheden in te leveren. Kijk eens naar
Sorry, kon het niet laten xD. Die t steekt in mijn ogen :p.

Voor 1600,- euro mag je inderdaad wat afdwingen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 15:58 ]

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17-11 19:13

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 15:50:
[...]

Sorry, ik kon het niet laten xD. Die "t" steekt in mijn ogen :p.
Als je iets doet, doe het dan goed! })

offtopic:
Overigens zitten we hier niet in de huiskamer, dus is het niet de bedoeling elkaar op dit soort geneuzel te 'pakken'.

[ Voor 22% gewijzigd door AllSeeyinEye op 27-06-2013 15:56 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Verwijderd

Haha inderdaad!

@TheCola:

Hij kan voor 1600,- euro afdwingen dat hij ze eerst wilt horen e.d. Dit hoeft nog niet per se afdingen te betekenen. Je correctie is dus onjuist.

Verder, volgens mij is er al genoeg offtopic gepraat. Al is het natuurlijk wel grappig steeds op spelfouten te controleren :p.

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 16:44 ]

• Thecola
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:12
Als we toch zo gaan doen :P
[...]

Voor 1600,- euro mag je inderdaad wat afdwingen.
Afdingen*

toettoett

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Heren, het forum is toch niet het nationale dictee. TS heeft het ook over "musiek". Nou en, als we elkaar maar begrijpen en op weg helpen.

• fcs
thx voor alle input.

Misschien is het handig om te vermelden dat ik in Lissabon woon, en de prijzen zijn hier een beetje anders.
Thuis heb ik geen ruimte voor vloer boxen. Ik heb liever boeken plank boxen. zijn voor mij voordeliger (qua ruimte gebruik).

Ik heb idd ook naar de jamos zitten kijken, maar zijn voor mijn huidige huiskamer te groot.
ik zal zeker thuis eens kijken naar de genoemde recievers. Zit momenteel op het werk, kan dus nog even niet kijken.
De verkoper heeft ook een andere reciever voorgesteld (heb mail niet zo bij de hand, anders zo ik die zo hier posten).

Afmetingen voor mijn huiskamer zijn ongeveer 5.4 meter lang, bijna 4 meter breed (iets van 3.8 ofzo) met 5 meter hoog (als men de exacte maten wil weten zullen jullie moeten wachten totdat ik thuis ben).

Dit wordt mijn eerste "echte" 5.1 setup(je). Heb al redelijk wat logitech zooi gehad en andere merken, lang niet slecht allemaal, maar net niet wat ik wil.

Ik heb wel een paar eisen aan de reciever:

liefst THX support (geen verplichting wel handig).
DLNA voor musiek streaming. DLNA video gaat voorlopig via tv. Later kan ik hiervoor wel een blry bij halen.
Liefst geen Onkyo door veel geplaagde hdmi bordjes en geluid vond ik niet echt ok.
Een zo breed mogelijk support voor geluid standaarden.
Zoals aangegeven, kan ik pas over 2 weken luisteren, aangezien ik komende zaterdag oncall ben..
Thuis heb ik alles aangesloten dmv een simpel klein 1 gb netwerk met cat 6e kabels.

Ik zal als ik thuis ben de lijstje op pricewatch doornemen en de recievers eens bekijken. Kijken wat ik hier kan krijgen en voor wat voor prijs...

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Hier een paar tips van mijn kant:

ik ben niet onder de indruk van DLNA mogelijkheden van een TV/receiver e.d. Er is altijd wel gedoe met connectivity of codecs die niet ondersteund worden. Persoonlijk zou ik een mediaspeler aanschaffen, liefst met een Sigma chip. Kijk eens naar een Dune.

Daarnaast is THX een marketing-gadget... Zou ik niet blind op staren.

Misschien is qua luidsprekers teufel een interessant merk. Ik heb een paar setjes beluisterd, en was zeer onder de indruk. Ze hebben ook genoek kleinere speakers met zeer fatsoenlijke subs.

Ik heb even zitten kijken, en je zou voor de System 5 THX kunnen gaan, die tijdelijk 899 kost (en stiekem toch THX :) ).
Een mediaspeler zoals de Dune HD-TV 101 voor rond de 100 euro, 100 euro aan kabels, en dan heb je nog 600 euro over voor een hele fatsoenlijke receiver. Misschien is de Yamaha 775 binnen bereik? Dit schijnt een fantastische receiver te zijn.

succes er mee!

• fcs
thx voor je reply. Dat die thx voornamelijk marketing is ben ik in tussen ook al achter.
Ik heb 1700 om uit te geven aan het geheel. DNLA werkt voor mij perfect.
Thuis heb ik een Synology diskstation met momenteel 8 tb aan data (again, 70% films, 30%n musiek).

Voor DLNA ben ik aan het denken om later een bluyray speeler tussen te zetten, die voornamelijk mkv, avi en mk4 (volgens mij) snapt. De rest intresseert mij niet. Alle blurays die ik koop rip ik op mkv, zonder compressie. Daarna geef of verkoop ik de disks weer door (normaal geef ik ze..)

Teufel zeg je? Eens kijken of ze een deftige setje hebben voor ongeveer de genoemde prijs.
De yamaha die je noemde zal ik zeker eens kijken. Nu nog locaal een zaakje vinden die de 2 merken hebben om ze te beluisteren...

Over prijzen, tja... daar kan ik alleen aan geven dat ze nogal verschillen. Ook qua modelen.
Vergeet niet dat ik niet in NL woon, maar in PT zit.
Het liefst heb ik niet nog eens een kastje ergens tussen om DLNA door te laten spelen. Maar goed, als het echt moet, dan kies ik een of andere blry speler uit die DNLA snapt en wordt alleen daarvoor gebruikt.

Ik zal hier mijn bevindingen van de setje die ik ga luisteren typen. Misschien hebben andere mensen er nog wat aan. Zal straks wanneer ik thuis ben even de teufel website doorspitten en wat reviews bekijken.

En natuurlijk worden alle mogelijke koops eerst beluisterd.. We hebben het hier wel over een koop van 1.7k...

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
teufel kun je NIET bij een winkel beluisteren. Ze verkopen af-fabriek in Berlijn. Je kunt het spul altijd kostenloos binnen 8 weken retourneren. Ikzelf heb er twee dingen aangeschaft, en niet de behoefte gehad om het terug te sturen. Ik weet natuurlijk niet hoe transport naar Portugal gaat.

Ik heb thuis een Dune D1 speler. Perfect. Deze is ook als B1 aan te schaffen. De mogelijkheid om er een interne 3,5 inch schijf in te plaatsen komt dan te vervallen omdat er een BR speler is ingebouwd.

Een erg informatieve site is areadvd.com. Hier hebben ze erg veel tests staan. Zeer uitgebreid, en voor zover ik het kan zien ook objectief.

• fcs
107mb, thx voor de tip. Dune d1 dus ? Zal er eens naar kijken.

Voorloopig blijf ik bij de 5.1 set. Daarna zie ik wel wat ik er evnt bij ga aanschaven.
En nog bedankt voor de link. zal die deze weekend zeker eens doorspitten en kijken wat voor info daar te vinden is.

Mocht ik totaal niet blij zijn met de genoemde setjes in de topic, dan zal ik naar teufel kijken.
En met betrekking tot het opsturen naar portugal, das gewoon een kwestie van een mailtje richting teufel sturen en kijken wat hun antwoord is (ze hebben vast en zeker distributie punten in portugal of spanje zitten).

• fcs
Even een oude topic omhoog droppen..

Ik heb vandaag en vorige week een aantal setjes geluister.
In totaal 3.

een set van Dali, M-Audio en Focal.

Allemaal rond dezelfde prijs (afgezien van de Dali boxen, die waren max over mijn buged).

Ik denk dat ik voor de volgende opsteling ga (en het blijft binnen mijn buged):

M-audio BX2 Fronts
M-audio BX2 Center
M-audio MR2 (back)
Sub: REL T5
Bij behorende kabels.
Reciever: Pioneer VSX828 K

Alles voor 1415e. Kabels kan ik krijgen voor 100e.
Reciever gaat verkocht worden voor 200e (korting van de winkel). De rest van de set kreeg ik geen korting.
Alleen bij de reciever en kabels.

Hier bij ga ik een Dune B1 geval erbij halen, mocht ik een blue-ray speler willen hebben, dan gebruik ik van de Dune wel. Schijven heb ik niet nodig. Heb al een nas thuis.

Totaal prijs kom ik rondom de 1600 uit (dune is al meegeteld), en thuis bezorging van de setup (dune haal ik bij de winkel op)

De focal setje die ik geluisterd heb was de Chorus 706 versie (set zou bestaan uit 706, 705, center 700 en de bij behorende sub. alleen de boxen kwamen in totaal uit op 1600... iets te veel dus).

Ik denk dat ik voor de monitor audio ga.
Ik twijfel alleen over de reciever... Vond hem wel ok klinken, maar weinig opties...

Heeft iemand een tip over welke reciever bij m-audio boxen genomen kan worden?
Of zal ik gewoon deze nemen, aangezien ik ok vond klinken en een paar jaar later een andere reciever nemen?

PS let wel, ik vraag geen tips omrent prijzen, das niet aan de orde aangezien ik in portugal woon...

/edit:

Ik heb in de tussentijd voor de volgende combinatie gekozen:

M. Audio BX2 1 set frontal

Central M. Audio BX 1x

M. Audio MR1 1 set voor de surround

Subwoofer REL T5

Dit alles gaat aangesloten worden dmv een pioneer reciever.
Met bijbehorende kabels. Niet de beste, maar zeker niet de slechtste kabels (kabels van 100 € totaal).

Ben weer eens blij ;)
hoogstwaarschijnlijk heb ik deze set aanstaande zaterdag of maandag in huis, daarna eens kijken hoe het hier in huis opgesteld gaat worden.

Hoogstwaarschijnlijk moet ik vloerstaanders ergens zien te score voor de surround boxen, en misschien een of andere audio tegel regelen voor de sub (om de buren te ontzien).

EINDELIJK :D

[ Voor 18% gewijzigd door fcs op 18-07-2013 14:45 ]

Pagina: 1