Toon posts:

Bang for buck game PC 900-950

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4430 Boxed€ 163,-€ 163,-
1ASRock Z87M Extreme4€ 120,90€ 120,90
2Palit GeForce GTX 760 2GB€ 224,50€ 449,-
1Fractal Design Define R4 Titanium Grey€ 89,20€ 89,20
1Crucial BLT2CP4G3D1869DT1TX0CEU€ 49,70€ 49,70
1Seasonic M12II 620W€ 69,-€ 69,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 940,80

Nja de titel zegt het eigenlijk al..

Harddisk en SSD heb ik al.

Scherm etc is ook aanwezig.

processor koeler is niet aanwezig eventueel nog een optie...

de kwaliteit van de kast is voor mij belangrijk voor de stilte aangezien ik geen processor koeler neem dit mag wel anders maar hij staat in de woonkamer dus hij moet wel een beetje uitzien.

Graag tips om het beste uit het budget te halen.

alvast bedankt!

Verwijderd

Wil je overclocken?
Welke games speel je?
Op welke resolutie (en op hoeveel schermen) game je?

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik zou een voeding nemen met 4 pcie stekkers, anders moet je gelijk al met 2 verloopjes werken.
Bv de XFX Pro 650W.

Aangezien je toch al een Z87 bord neemt (voor de SLI support), zou ik ook een paar tientjes bijleggen voor de 4670k processor.

Verwijderd

Topicstarter
ik wil zelf niet gaan overclocken omdat ik er niet bekend me ben en denk dat de levensduur nadelig wordt beinvloed... (moederbord kan niet goedkoper he omdat ik wel sli nodig heb maar geen overclock?

ik speel op 1 scherm maar heb wel 2 schermen naast elkaar staan... voor school werk etc...

1920x1080 is de resolutie

uhm games... battlefield, COD, tomb raider, total war, starcraft. League of legends... zoiets ongeveer van alles wat ^^

Verwijderd

De z serie chipsets op mobo zijn gemaakt voor overclocking, maar die gaan samen met de k serie processoren. Ik zou dus een ander mobo aanraden op basis van een andere chipset. Daarnaast is het draaien van SLI.helemaal net nodig op 1080P. Een enkele 760 volstaat imo prima. Wellicht nog een enkele 770 als je iets hogere famerates wilt hebben. Tot slot, ik zou lekker bij die seasonc blijven bij een enkele gpu. Bij het draaien van SLI zou je nog iets krachtiger kunnen kijken.

Verwijderd

Topicstarter
maar ook op een enkel scherm zoals getest presteert 2x 760 super goed... scaling van de tweede kaart is 90% dat is hetzelfde resultaat als een Titan van 900 euro voor 450 euro...

of zit ik ernaast?

welk mobo raad je aan?

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:30

bbblije

Riiiiight

Bang for buck moet je heel anders aanpakken. Een moederbord van 120€ is dan ook niet verstandig, maar is bij Haswell niet te vermijden met Sli. Dure kast. Dubbele 760 is leuk, maar inderdaad daar heb je een iets zwaardere voeding voor nodig. Op de een of andere manier hangen ze er pas 4 stekkers aan rond de 650w.

Wat denk je van deze benadering?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 3350P Boxed€ 151,95€ 151,95
1MSI Z77A-G45€ 93,-€ 93,-
2Palit GeForce GTX 760 2GB€ 224,50€ 449,-
1Cooler Master Silencio 550 (zonder voeding)€ 66,95€ 66,95
1Cooler Master Hyper 412 SLIM€ 34,90€ 34,90
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 49,99€ 49,99
1Seasonic M12II 650W 80+ Bronze€ 81,51€ 81,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 927,30

Zeker met een stille kast is het zaak dat je die warmte uit je kast blaast. De Palit's doen dit goed, en door de toegevoegde CPU koeler blaas je ook deze warmte via achteren naar buiten.

Moederbord uit de z77 serie voor de sli opstelling. Alles wat het hartje begeert voor nog geen 100€. De CPU is een 10tje goedkoper en doet niet onder (op papier zelfs sneller) voor zijn haswell broertje. Uiteindelijk is haswell in alle gevallen een fractie sneller, maar dit is met gamen niet op te merken.

[ Voor 105% gewijzigd door bbblije op 26-06-2013 23:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
wat is het verschil tussen de voeding? blijft 650w als je die xfx pakt en die is 10 euro goedkoper... vind zelf seasonic wel fijner... ervaring (nog nooit in de steek gelaten)

hier zit wel een processor koeler bij maar dan heb ik geen haswell.. is misschien ook niet nodig maar het verschil is maar 13 euro want die koeler is niet echt nodig :P (50 euro als je de koeler eraf haalt maar is dat het waard... verdien je eigenlijk weer terug omdat haswell toch wat zuiniger is en je hebt dan de nieuwste technieken (nieuwer mobo + processor)

je heb hier wel een punt.. 13 euro goedkoper en een processor koeler erin

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2013 23:31 ]

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Verschil tussen de voedingen zijn het aantal connectors. Te weinig connectors is je videokaarten niet aan kunnen sluiten. Xfx wordt ook door seasonic gefabriceerd. Xfx is volgens mij ook niet modulair. Die stille kasten hebben allemaal geluiddemping, dit werkt isolerend. Alle warmte die je niet afvoert, blijft in je kast hangen (thermoskan). Een stock koeler is altijd luidruchtig en blaast de verkeerde kant op.

Haswell is net uit, Ivy is al helemaal schoon geproduceerd (geen kinderziektes meer, goeie batches). Van deze zuinigheid wordt je niet rijk. Maar 3-5min douchen levert meer geld op!

Wat ging er btw mis hier; Desktop Game/ film PC

[ Voor 5% gewijzigd door bbblije op 26-06-2013 23:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb extra gewacht op de nieuwe kaarten van NVIDIA en op de haswell processor dat is waar het mis is gegaan.

en als ik het geld wel zou willen investeren zou je alsnog kiezen voor de ivy bridge?
en als ik over 3-5 jaar een nieuwe pc wil zijn de vervolg kansen op de nieuwe mobo serie dan nog serieus te noemen of zijn we dan toch alweer een mobo serie verder?

als ik de benchmarks zie dan is 2x gtx 760 toekomsbestendiger dan een gtx 770.

en ik wil toch weer 3-5 jaar met deze pc gaan doen

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2013 00:20 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Het verschil is niet het aantal pcie connectors, de XFX Pro 650W en Seasonic M12II 650W hebben er evenveel (4). Het 'enige' merkbare verschil is dat de Seasonic modulair is en wellicht een iets stillere fan heeft (beide niet echt nodig, als je voor dat tientje liever 4 biertjes koopt).

Over 3+ jaar zijn we weer een socket verder. Als je nu al voor een i5 gaat zul je tegen die tijd waarschijnlijk hooguit voor een i7 met 10% meer performance per core + HT gaan, zoveel zal dat niet schelen voor de meeste games.
Net zoals nu een i5 2500k doorgaans niet veel slechter is dan een i7 3770k (al zal de HT misschien wat beter gebruikt gaan worden in de toekomst).

Als je de videokaarten ook zo lang wilt gaan gebruiken kun je imo inderdaad het beste voor de sterkste grafische oplossing gaan.
Wat je natuurlijk ook kunt doen is nu gaan voor de 770 en iets lichtere voeding (kleine besparing), en dan over 2-3 jaar de videokaart upgraden om in totaal 4-5 jaar met je pc te kunnen gamen op hoge settings.

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Ik had het nog over de vergelijking tussen de Seasonic 620 en 650. Dit had ik wat duidelijker moeten verwoorden.

Het z77 bordje geeft naar mijn mening nog genoeg uitbreidingsmogelijkheden voor de toekomst. Inderdaad zoals mitsu zegt, later eventueel de i7 mochten games wat aan HT gaan hebben. Zolang AMD niet met een duidelijke winnaar aan komt zetten blijft Intel waarschijnlijk kleine veranderingen doorvoeren. De Intel chips zijn momenteel rete snel!

[ Voor 74% gewijzigd door bbblije op 27-06-2013 07:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
dus jullie zeggen eigenlijk allebei dat haswell het prijsverschil (zo'n 50 euro) niet waard is?

als die XFX ook door seasonic geproduceerd wordt dan kies ik waarschijnlijk toch daarvoor..
weet niet of dat bronze certificaat nog wat in stroomverbruik gaat opleveren.. dat moet ik nog even uitzoeken.

Ik heb liever nu een goed systeem voor het geld waar ik lang mee kan doen om een volgende investering zo lang als mogelijk uit te stellen... mocht het weer niet meer goed genoeg zijn voor me zoals dat met mijn huidige pc ook is dan kijk ik wel wat nog te hergebruiken valt.

Verwijderd

Topicstarter
Graag had ik nog wat meer meningen gehad van mijn mede tweakers.

Verwijderd

Die CPU gaat de 2 GPU's in intensieve multiplayer maps in bijvoorbeeld Battlefield 3 of gewoon in Crysis 3 bottlenecken, dat kan ik je garanderen.

• bbblije

bbblije

Riiiiight

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 10:20:
Die CPU gaat de 2 GPU's in intensieve multiplayer maps in bijvoorbeeld Battlefield 3 of gewoon in Crysis 3 bottlenecken, dat kan ik je garanderen.
Ik zie hier graag het bewijs voor.

Verwijderd

Op 1080p?

Mijn 2500k @ 4,7 ghz bottlenecked mijn 2x 7870XT's in intensieve maps in BF3 ook. Denk aan hellfire peninsula. CPU load op 100 % en GPU load rond de 75 %. Zodra ik in kleinere maps speel is het 80% voor de CPU en 100 % voor de GPU's

Dat CPU niet uitmaakt in moderne games is een fabeltje. Of we moeten het puur over singleplayer hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ja op 1080p.

heb je hier een review van van een van de bekendere websites?

zou het inderdaad ook graag weten want dan investeer ik liever iets meer..

Verwijderd

Heb er geen review van. Heb wel eigen ervaringen en die van vrienden en collega's. Ook wordt er vaak gezegd dat hyperthreading weinig uitmaakt. In de meeste games zal dit ongetwijfeld waar zijn, maar in de zwaardere games met veel destructability zoals BF3 is het van vitaal belang. Een collega had als test zijn HT uitgezet en dat scheelde mooi 30% in frames.

Uiteraard zal dit niet zo zijn bij een 3350p met een enkele highend videokaart, maar bij een SLI of crossfire configuratie op een 1080P scherm worden er zoveel frames door de videokaarten geproduceerd dat de CPU de bottleneck vormt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 13:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
nja ik wil je graag geloven maar heb er nog nooit iets over gehoord dat het werkelijk een bottleneck zou zijn.

• digital_ownage
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 28-08-2025
Geen sli nemen joh, gewoon een enkele gtx 760 is prima! Je hoeft je budget niet gelijk op te maken. Nu heb je weer geld om over 3 jaar een nieuwe GPU te nemen!

• Rubm93
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 15-09-2022
Dat laatste zou ik ook doen. Nu een gtx 760 en dan over 3 jaar een nieuwe kaart er in stopen... Want nu is 760 genoeg voor wat je wilt, en als je dan over 3 jaar een nieuwe kaart er inprikt kan je weer verder. En totaal bespaar je veel op je elektra kosten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 14:46:
nja ik wil je graag geloven maar heb er nog nooit iets over gehoord dat het werkelijk een bottleneck zou zijn.
Dan zelf weten :)

Zet maar eens MSI afterburner open in hellfire peninsula 64 spelers in BF3 als je de set up hebt ... en kijk dan eens naar je CPU load en je GPU load :)

Verwijderd

Topicstarter
met een gtx 760 kun je de nieuwe bf niet eens fatsoenlijk op ultra spelen :S
met AA

Verwijderd

We hadden het over SLI?

Verwijderd

Topicstarter
rubm93 zei dat een gtx 760 ook goed was :P maar de prestaties zijn met 2 bijna dubbel zo hoog..
tweede kaart scaled minstens 90%.

dus dat is echt niet te vergelijken met 1 760

Verwijderd

Als je er eentje neemt dan kan je rustig voor een I5 gaan.

Verwijderd

Topicstarter
haha nee ik wil er 2 of ik ga voor een gtx 770 maar niet voor maar een 760. dat sowieso niet.
Pagina: 1