Netwerkkabel langs verwarmingsbuis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Heren, ik ben nog altijd langzaam maar zeker bezig met het hele uitrusten met gigabit lan. Nu is het zo om in mijn kamer te komen is de meest praktische route langs een verwarmingsbuis. Echter, volgens mijn minder exacte wetenschap is plastic + veel warmte geen goede combinatie. Heeft iemand hier ervaring mee? Het internet vertelt beide verhalen; of het goed gaat of dat het fout gaat.

Type kabel weet ik niet exact. Het is wel Cat5e Shielded UTP kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

moet kunnen CV leiding wordt maximaal graad of 90, dat overleefd netwerksnoer wel, ik heb dit wegentje ook al vaak gebruikt en nog geen problemen gehad.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22-04 19:36
Mijn netwerkkabel loopt vanaf de modem helemaal naar de zolder. Dit is grootendeels met tie-wraps tege de leiding aangemaakt om hem op zijn plek te houden. En tot nog toe heb ik geen netwerkproblemen gehad dankzij deze kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Mooi om dat te horen!

Nu alleen nog een manier vinden om 2 kabels langs een plint te leggen. Iemand die dit eerder heeft gedaan? Het liefste zou ik geen kapitaal uit willen geven aan kabelgoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Nee, op de zolder zelf ligt de kabel gewoon over de vloer achter de kasten langs de switch in. En daarna is het één dikke bende ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Om het beste eruit te halen, leg de kabel langs de "retour" leiding. Die is meestal kouder. Dus de buis die altijd op de onderkant van je radiator vastzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hylke94
Anoniem: 203842 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:07:
Om het beste eruit te halen, leg de kabel langs de "retour" leiding. Die is meestal kouder. Dus de buis die altijd op de onderkant van je radiator vastzit.
Daar hangt mijn kabel ook. Is wel een nuttige tip. Ook al kunnen de kabels het wel hebben, dan hoef je ze nog niet heter te laten worden dan nodig is.

Succes verder met het aanleggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Om te testen kan je een stuk kabel in kokend water stoppen voor een kwartier, kijken wat voor effect dat heeft. Maar het kan inderdaad prima, smelttemperatuur is vele malen hoger dan 90 graden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 203842

Het gaat niet zo zeer over de smelttemperatuur, maar de lange termijn effecten. Door de hoge temperaturen, kan het plastic uitdrogen, en barsten. En dan krijg je kortsluiting, en geen of slecht netwerk connectie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Mwah, met zulke temperaturen zie ik dat nog niet snel gebeuren. En dan is het lange termijn en kan je het stuk kabel gewoon vervangen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
je kunt ook wat isolatie tussen de kabel en de leiding proberen te frommelen.

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 203842 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 23:10:
Het gaat niet zo zeer over de smelttemperatuur, maar de lange termijn effecten. Door de hoge temperaturen, kan het plastic uitdrogen, en barsten. En dan krijg je kortsluiting, en geen of slecht netwerk connectie....
Dat gebeurt eerder door uv licht (daglicht) die de weekmakers afbreekt, niet zozeer door wamte. pvc (waar de isolatie vaak van is gemaakt) is geen thermoharder. warmte maakt het eerder zachter.

lekker die kabel neerleggen dont worry

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 27-06-2013 00:18 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarquin
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 12:58
Doe er een klein beetje isolatie tussen.
Zet de temperatuur van het CV water wat lager, dat scheelt ook energie (ik lees hier 90! WTF??? probeer eens 60)
Pagina: 1