Het is een aanzienlijk ingewikkelder probleem dan het lijkt. Want we kunnen het niet maken om zomaar hogere prijzen te tonen ivm de verschillende use cases. Er zijn tenslotte ook mensen bij wie de verzendkosten vooralsnog niet relevant zijn omdat ze nog in een orienterende fase zitten of omdat ze van plan zijn het bij een grotere bestelling mee te nemen.
Daarnaast moet dan in theorie voor iedere losse bezoeker op een andere manier bepaald worden wat in zijn geval de laagste prijs is, je kan tenslotte verschillende filters opgeven voor betaal- en verzendmethodes waardoor de uitkomst varieert en bovendien winkels afvallen (en dus in theorie ook het aantal prijzen moet varieren).
Er moet dus in ieder geval e.o.a. duidelijke uitleg (in zeer beperkte ruimte) komen bij de prijzen welk soort laagste prijs je ziet, er moet verder een mogelijkheid komen om te switchen van type laagste prijs (of we moeten ze beide tegelijk tonen, wat weer eigen onduidelijkheid brengt). Verder moet dan ook de hele filtering toegevoegd worden voor het type betaal- en verzendkosten, minimale levertijd, e.a.
Een ander probleem is eentje als deze: wat doe je als er voor een bepaald product wel prijzen zijn, maar niet met de gekozen betaal- en verzendmethoden. Stel dat je voor paypal kiest en alle winkels bij een bepaald product vallen vervolgens af. Wil je dan toch een prijs zien? Zoja, welke? Zonee, hoe moeten we duidelijk maken dat er
wel prijzen zijn, maar dat ze niet voldoen aan je filters?
Ik verwacht niet dat je antwoord geeft, maar het zijn typisch van dat soort vragen waar het lastig is antwoord op te geven...
Bovendien moeten we overwegen of we dan overal die inclusief-prijs als laagste willen tonen en als we het niet doen, dan moeten we waarschijnlijk alsnog duidelijk maken welk soort laagste prijs je dan ziet (naast nieuws, bij V&A, etc). En mogelijk ook daar de filters dan toevoegen...
En als we dan dergelijke problemen in de usability hebben opgelost moeten we alsnog de technische uitdagingen oplossen.
Dus zolang we deze en de bezwaren/problemen/aandachtspunten uit de gelinkte reacties van mij niet opgelost hebben, kunnen we dit niet 'zomaar' doorvoeren.
En ik geloof niet dat daar de afgelopen maanden heel veel aandacht aan besteed is ivm andere zaken die ook prioriteit hebben
[
Voor 29% gewijzigd door
ACM op 22-08-2014 10:16
]