Aantal weken terug heb ik ook een MK808B besteld en zoal bekend is het wifi signaal (te) slecht. Veel over gelezen hoe dit te verbeteren is. Nu ben ik niet zn tweaker op het gebied van hardware, maar vanavond toch maar is aan de slag gegaan om de antenne te tweaken voor een beter ontvangst.
Originele antennes verwijderd. Toen een stuk koperdraad gepakt en de kunststof bescherming gestript. Met een lengte van +/- 15 cm begonnen en geëindigd bij 11 (in een stap of 5 steeds inkorten). Koperdraad verbint de ANT met de GND. In de onderstaande afbeelding zie je hoe ik ongeveer te werk ben gegaan om tot het beste signaal te komen. ik heb verschillende vormen geprobeerd en verschillende richtingen.
Conclusie die ik heb getrokken dat het veranderen van lengte en vorm geen schokkende veranderingen met zich mee brengt. Meeste gevallen kom ik tot een ontvangst van -60dBm. Één keer had ik een opstellingen van bijna 50dBm, maar die krijg ik niet meer terug!!
Wat is jullie advies/ervaring voordat ik de koperdraad vast op de stick ga solderen?
- Doe ik iets verkeerd met het meten?
- Welke lengte, richting is het beste?
- Helpt een andere lader dan de originele ook mee aan het wifi signaal?
- Hoe soldeer is de draad aan de stick en sluit ik de stick alsnog met de case
Alle tips en feedback is erg welkom!!
Originele antennes verwijderd. Toen een stuk koperdraad gepakt en de kunststof bescherming gestript. Met een lengte van +/- 15 cm begonnen en geëindigd bij 11 (in een stap of 5 steeds inkorten). Koperdraad verbint de ANT met de GND. In de onderstaande afbeelding zie je hoe ik ongeveer te werk ben gegaan om tot het beste signaal te komen. ik heb verschillende vormen geprobeerd en verschillende richtingen.
Conclusie die ik heb getrokken dat het veranderen van lengte en vorm geen schokkende veranderingen met zich mee brengt. Meeste gevallen kom ik tot een ontvangst van -60dBm. Één keer had ik een opstellingen van bijna 50dBm, maar die krijg ik niet meer terug!!
Wat is jullie advies/ervaring voordat ik de koperdraad vast op de stick ga solderen?
- Doe ik iets verkeerd met het meten?
- Welke lengte, richting is het beste?
- Helpt een andere lader dan de originele ook mee aan het wifi signaal?
- Hoe soldeer is de draad aan de stick en sluit ik de stick alsnog met de case
Alle tips en feedback is erg welkom!!
[ Voor 4% gewijzigd door BoschR op 26-06-2013 21:01 ]
OV | 2kap '99 131m² | Quatt Duo | Intergas Kombi Kompakt HRE 28/24 '13 | Honeywell T6 | 13 x 435wp SolarEdge