Toon posts:

Nieuwe build, geen beeld via APU

Pagina: 1
Acties:

• RMB
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 01-12 20:13

RMB

Nee, geen right mouse button!

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vandaag zijn de onderdelen van mijn HTPC build binnengekomen, ik heb alles in elkaar gezet en aangesloten maar krijg helaas geen beeld.

Dit zijn de componenten:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 106,95€ 106,95
1ASRock FM2A75 PRO4-M€ 56,90€ 56,90
1Western Digital Green WD10EZRX, 1TB€ 54,14€ 54,14
1Epsilon EC-HTPC-1€ 48,70€ 48,70
1Kingston HyperX KHX1600C10D3B1/8G€ 52,10€ 52,10
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 43,40€ 43,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 362,19

Hij start op, de fans draaien, de juiste lampjes branden, en ik hoor de hdd opstarten.
Helaas krijg ik geen beeld, ik heb uiteraard verschillende schermen, kabels en aansluitingen geprobeerd (HDMI, DVI, VGA) echter krijgen de monitors totaal geen signaal.

De bedoeling is de interne videokaart van de processor te gebruiken.

Hieronder neem ik simpelweg stap voor stap door wat ik aangesloten heb:
Stopcontact --> kabel --> voeding
Voeding ----> 20pin+4pin naar ATXPWR1
Voeding ----> 4pin P4 naar ATX12V1 (dit ook zonder geprobeerd)
CPU ----> goed in slot gedaan (viel er gewoon in, referentieteken klopt)
Standaardkoeler erop met koelpasta, makkelijk te bevestigen met klemmetjes en het stekkertje naar CPU FAN 1 (fan werkt)
Power- en resetknop kabeltjes evenals Power en HDD LEDs naar de bijbehorende pins op het moederbord. (knoppen werken beide, LEDjes werken beide)
HD AUDIO 1 naar HD AUDIO 1 op het moederbord. (ook getest zonder)
USB kabeltjes van case naar USB aansluitingen op moederbord (ook getest zonder)
Geheugenbank geprobeerd in A1, A2 en B1.
SATA3-1 naar HDD, ook SATA 3-3 getest.
Voeding --> SATA naar HDD
Genoemde video-out kabels correct aangesloten op verschillende monitoren.
Ik heb ook het geheugen uitgewisseld voor een Crucial Vengeance 4GB balkje.

Heeft iemand een idee wat ik fout doe? Hopelijk is het iets heel simpels en onnozels.

Help mij uit de brand! Ik sta te springen om mijn nieuwe PC! :P _/-\o_ :9~ O+

• PatrickH89
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
CPU in het slot laten vallen is niet genoeg, je moet de metalen pin (zit aan de zijkant van de socket) omhoog doen en vervolgens weer naar beneden. De CPU zit dan vast in het slot en zal wel gewoon werken.

*ervaringsdeskundige :+

[Voor 15% gewijzigd door PatrickH89 op 26-06-2013 20:58]

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb dit vaker meegemaakt maar dan op Intel systemen. Als er gekozen was voor een tamelijk recent type CPU dan werd deze niet juist door het moederbord herkent en bleef het beeld donker. Systeem ging aan zoals jij beschrijft maar de oplossing lag in een bios_update. Het vervelende is, als dat de oplossing mocht zijn, dat je een ouder type CPU moet hebben om het bios te kunnen flashen.

Steady as she goes...

• RMB

RMB

Topicstarter
Ik deed mijn verhaal aan een vriend en hij kwam tot dezelfde conclusie als PatrickH89, dit was de oplossing! Ik had de metalen pin niet unlocked dus de CPU maakte geen contact.

Dankjewel Stefan en Patrick!!!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wie gebruikt nu niet de vergrendeling van een CPU slot? |:(

Steady as she goes...

• RMB

RMB

Topicstarter
IK dus!!!! waardoor de pins blijkbaar nieteens raakten :P

Ik legde hem erin en hij viel netjes tot (schijnbaar) beneden, heel soepel. Koeler paste er ook prima op.
Het is mijn 2e build, bij de intel CPU van m'n 1e was die vergrendeling een stuk duidelijker aanwezig!

• xzaz
  • Laatst online: 05-12 17:18
RMB schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 01:37:
IK dus!!!! waardoor de pins blijkbaar nieteens raakten :P

Ik legde hem erin en hij viel netjes tot (schijnbaar) beneden, heel soepel. Koeler paste er ook prima op.
Het is mijn 2e build, bij de intel CPU van m'n 1e was die vergrendeling een stuk duidelijker aanwezig!
Handleiding gewoon lezen, staat zelfs visueel uitgedrukt in het boekje van je mobo :)

Schiet tussen de palen en je scoort!

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee