Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Wenslijst afrondingsfout

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb in m'n "Favorieten wenselijst" aan de zijkant in de tracker dit product erbij staan:
pricewatch: Adobe Photoshop Lightroom 5
In de wenslijst staat ie op €126, maar als je (op het moment van schrijven) doorklikt, zie je dat de laagste prijs €126,87 is.

Afrondingsfoutje? :)
Of is dit bewust gedaan?...

日本!🎌

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hij is exact 126 euro bij een andere shop. Echter deze shop staat niet bovenaan in de lijst omdat de prijs inclusief verzendkosten daar hoger is en de lijst gesorteerd is op totaalprijs. Maar de officiële laagste prijs is dus wel 126 euro.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat zou raar zijn. In de pricewatch in de productenlijsten staan prijzen ook inclusief verzendkosten vermeld. Ik zou verwachten dat dat in de wenslijst/tracker dan ook zo is.

Of eigenlijk: de prijs waar je op klikt moet overeenkomen met hetgeen waar je terechtkomt, en dat lijkt nu scheef te lopen.

日本!🎌

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

In de Pricewatch staan de prijzen van producten zonder verzendkosten. Immers het gaat om de prijzen van de producten, niet de eventuele verzendkosten. Als extra service zie je wel de prijs inclusief verzendkosten bij de diverse winkels zodra je op een product klikt.

Het is normaal prijzen van producten te vergelijken zonder verzendkosten. Dat jij het nu bezorgd wilt hebben is niet relevant voor de prijs van het product, die verandert daardoor niet. Je betaald enkel een meerprijs voor een door jou gekozen service. Deze service is voor sommigen optioneel, sommigen bestellen meerdere producten tegelijk en betalen slechts eenmaal verzendkosten, anderen willen weer een duurdere verzendmethode. Gewoon de losse prijzen vergelijken is dan een stuk makkelijker. Houd er gewoon rekening mee dat verzenden extra kosten met zich mee kan brengen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Dat is heel mooi uitgelegd, en ik snap ook wel wat wat is. Maar daarmee is het nog steeds verwarrend. De goedkoopste verwacht je bovenaan, want je klikt vanuit de tracker op de "laagste" prijs. Dus in dat geval staat de sortering van de tabel niet goed. Standaard staat ie op "totaalprijs" maar omdat je op een prijs exclusief verzendkosten klikt, zou de sortering op "basisprijs" moeten staan.

Het gevolg is dan logisch: de prijs waar je op klikt, staat bovenaan in de tabel.

/editje
Om mezelf te quoten:
In de pricewatch in de productenlijsten staan prijzen ook inclusief verzendkosten vermeld.
Blijkbaar is dat dus niet waar. Ik meen me te herinneren dat dat dus ooit inclusief was. Of verschilt dat?

/editje 2
Anyway, ik denk dat het wél duidelijk mag zijn dat het hele feit dat er vragen en (bij mij) onduidelijk over ontstaat, betekent dat er een usability-issuetje is ;)

[ Voor 30% gewijzigd door _Thanatos_ op 26-06-2013 23:55 ]

日本!🎌