Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Dell-laptop probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers
Ik heb een vervelend probleem met mijn laptop (Dell Inspiron).
Hij start niet meer op...
Telkens als ik hem opstart gaat hij probleemloos door het standaard bios-scherm enzovoort,
maar daarna gaat er iets mis en heb ik gewoon een zwart scherm met een flikkerend _-teken.
Hij weergeeft voor de rest geen errors of zoiets.

Nu heb ik al geprobeerd de schijf helemaal te clearen en windows gewoon opnieuw te installeren,
dit helpt niet, de installatie verloopt in het begin probleemloos maar als hij moet herstarten,
stuit ik terug op hetzelfde probleem. |:(

Ik ben niet echt een expert in het herstellen van pc's, maar ik begin steeds meer te vermoeden
dat het ligt aan de BIOS, trouwens deze heb ik al via het BIOS-menu, terug naar defaults gezet, dit hielp ook niet...
Zou het nuttig kunnen zijn om de BIOS te updaten/helemaal opnieuw te installeren? Voor die stap te zette zou ik eerst graag jullie mening horen, want misschien zie ik iets hier over het hoofd en moet ik niet zo'n drastische maatregelen gaan nemen: :>

Verwijderd

Topicstarter
Heb geprobeert mijn BIOS te updaten, wat een ramp.
Dell geeft zijn updates alleen in exe-vorm uit, nu ben ik al 2 uur bezig om
dit op een of andere manier werkende te krijgen in mijn bios, maar alles is tevergeefs.
Ik heb dit geprobeert adhv de volgende tutorial, maar natuurlijk zit ik vast aan de stap
waar je de bin file op je usb-stick moet zetten.
Zou iemand kunnen uitleggen hoe je dit gemakkelijk kan doen?
Btw: de dos-system files waar de tutorial van gebruik maakt zijn deze universeel?

alle hulp is welkom, hopeloos geval hier :X

Verwijderd

Windows 8? Had een vorige week een zelfde probleem (op een desktop). Uiteindelijk maar bios update gedraaid en W8 opnieuw geïnstalleerd. Ik weet niet of de bios update daadwerkelijk nodig was.

Verwijderd

Topicstarter
Uieindelijk is het gelukt om ubuntu werkende te krijgen, opluchting alom dus, want even dacht ik dat mijn harde schijf naar de zak was. Ben van plan om nu even met ubuntu te werken, heb even geen nood aan nieuwe windows installs :P