Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Ziggo Wifispots - Gastgebruikers zichtbaar in Win 8 Explorer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben vorige week overgestapt van Ziggo Internet + TV naar Ziggo Alles in 1.
Daarbij kreeg ik een Ubee/Ambit EVW321 modem met wifi.

Ik heb alles probleemloos aan de praat gekregen en mijn Ziggo wifispots niet uitgeschakeld.
Ik kan in Den Haag zelf ook zonder problemen gebruik maken van Ziggo wifispots

Vandaag moest ik de modem even resetten.
Daarna keek ik in Windows Explorer of mijn NAS al werd herkend.
Ik zag ineens 2 vreemde clients: Een Asus Nexus tablet en een Sony Xperia Z telefoon.
Dit zijn dus 2 mensen die zijn ingelogd op ''mijn'' gekoppelde modem met Ziggo wifispot.
In het configuratiescherm van mijn modem zie ik dit staan:

Aantal gastgebruikers

hotspot staat: Disabled
op dit moment: 0

Los van het feit dat ik die 2 clients niet kan terugzien in het configuratiescherm van mijn modem en wel in Win 8 Explorer, zou het gebruik van Ziggo wifispots toch compleet anoniem moeten zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/s327bl.jpg

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:01
quote: Ziggo
Het tweede, dat we binnenkort in alle Wi-Fi modems zullen activeren, geeft volledig gescheiden van uw privéverbinding toegang tot het internet.
Dus dat zou niet moeten kunnen, en is inderdaad ook niet wenselijk

Allereest, weet je wel zeker dat je zelf op het juiste netwerk zit (en niet op het open(?) netwerk van je buren)?

Kun je het reproduceren met je eigen hardware?

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, ik ben met mijn desktop computer en NAS gewoon via ethernet verbonden.
En via wifi met mijn iPhone, BB & Tab met mijn eigen wifi-netwerk (standaard SSID heb ik veranderd).
Ik kan deze connecties ook gewoon terug zien in het configuratiescherm van mijn modem.

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2u9mom1.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2013 18:43 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02:01
Tja. En wat als je op je eigen 'Ziggo'-hotspot inlogt? Dan zou je het in ieder geval moeten kunnen reproduceren.

Eventueel met Wireshark een capture maken om uit te zoeken wat er nu precies lekt. En het bij Ziggo melden (sterkte).

Verwijderd

Topicstarter
Thralas schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 20:32:

Eventueel met Wireshark een capture maken om uit te zoeken wat er nu precies lekt. En het bij Ziggo melden (sterkte).
Bedankt voor je reacties.

Ik had net geen clients, dus kon niks capturen, maar ik kon het niet uitstaan en heb Ziggo maar even gebeld.

Die vriendelijke meneer van Ziggo vertelde mij dat hij alleen de gegevens kon zien van mijn oude modem (niet wireless, had zelf een wifi-router aangesloten). Hij kon wel verifiëren dat die Sony telefoon & Asus tablet via ''mijn'' Ziggo wifispot, eerder waren aangemeld.
Verder wist hij mij mee te delen dat het absoluut niet de bedoeling is dat ik andere clients zie en dat hij ook niet snapte hoe dat kan gebeuren :'(

Hij vertelde dat normaal binnen een week, al mijn klantgegevens zouden moeten zijn overgezet.
Ik houd het dus nog een paar dagen in de gaten. Ben in ieder geval blij dat het niet aan mij ligt.