Beste Tweakers,
Ik zit erover te denken om een paar onderdelen van mijn pc te upgraden, zodat ik de huidige games weer op wat hogere settngs kan spelen. Nu weet ik niet of dit wel echt nodig is, of dat er iets fout zit in mijn systeem, ik heb namelijk bij sommige games een achterlijk lage fps, terwijl mijn pc specs het toch makkelijk zouden moeten trekken.
Toen ik deze pc heb gekocht en door mijn broer in elkaar heb laten zetten heb ik het helaas niet eerst hier nagevraagd (of alle onderdelen goed waren), dus beter laat dan nooit, hier toch de vraag of er ondeugdelijke onderdelen inzitten.
Huidige systeem:
Ik heb 2 dagen geleden het systeem geupgrade met een:
En dan nu ook de vraag, als ik iets wil upgraden, wat? Ik wil graag Counter Strike: Global Offensive spelen, en ik heb daar ook normaal een fps van 140+, maar als ik dan begin met rondlopen, dan dropt mn fps naar iets van 25, en alle instellingen staan al op het laagste van het laagste, terwijl de pc het makkelijk moet trekken. Heeft dit misschien iets te maken met de voeding?
Heeft het zin om de CPU te upgraden naar Haswell?
Heeft het zin om de GPU nu te upgraden naar een GTX770? Of is dit nu nog niet nodig en kan ik beter wachten tot bijvoorbeeld de nieuwe kaarten van AMD uitkomen samen met BF4?
Als er dingen niet duidelijk zijn, stel gerust een vraag!
Alvast bedankt,
Scylin
Ik zit erover te denken om een paar onderdelen van mijn pc te upgraden, zodat ik de huidige games weer op wat hogere settngs kan spelen. Nu weet ik niet of dit wel echt nodig is, of dat er iets fout zit in mijn systeem, ik heb namelijk bij sommige games een achterlijk lage fps, terwijl mijn pc specs het toch makkelijk zouden moeten trekken.
Toen ik deze pc heb gekocht en door mijn broer in elkaar heb laten zetten heb ik het helaas niet eerst hier nagevraagd (of alle onderdelen goed waren), dus beter laat dan nooit, hier toch de vraag of er ondeugdelijke onderdelen inzitten.
Huidige systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Phenom II X6 1055T Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GA-880GA-UD3H | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Gigabyte GV-R685D5-1GD | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Aerocool Vx-E (5x 5,25" extern, 4x 3,5" intern) | -- | -- |
| 1 | Arctic Cooling Alpine 64 Pro | € 7,66 | € 7,66 |
| 1 | GEIL CL9-9-9DDR3-1333 - 4 GB DDR3-1333 Kit (4096 MB) | -- | -- |
| 1 | Corsair Builder CX600 | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 7,66 | |
Ik heb 2 dagen geleden het systeem geupgrade met een:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 49,99 | € 49,99 |
| 1 | Plextor PX-256M5S 256GB | € 141,- | € 141,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 190,99 | |
En dan nu ook de vraag, als ik iets wil upgraden, wat? Ik wil graag Counter Strike: Global Offensive spelen, en ik heb daar ook normaal een fps van 140+, maar als ik dan begin met rondlopen, dan dropt mn fps naar iets van 25, en alle instellingen staan al op het laagste van het laagste, terwijl de pc het makkelijk moet trekken. Heeft dit misschien iets te maken met de voeding?
Heeft het zin om de CPU te upgraden naar Haswell?
Heeft het zin om de GPU nu te upgraden naar een GTX770? Of is dit nu nog niet nodig en kan ik beter wachten tot bijvoorbeeld de nieuwe kaarten van AMD uitkomen samen met BF4?
Als er dingen niet duidelijk zijn, stel gerust een vraag!
Alvast bedankt,
Scylin