Korte inleiding:
3 maanden geleden heb ik van een medetweaker een Samsung 245B gekocht. Ik was er heel blij mee
. Echter merkte ik dat het scherm soms (even)zwart werd tijdens het werken: Het scherm zat met een cheapo HDMI kabel in mijn laptop dus ik dacht dat die boosdoener was. Echter doet de monitor sinds maandag helemaal niks meer. Ook geen powerled
.
Daar is toch zat over te vinden op google?
Er zijn inderdaad diverse topics waar soortgelijke problemen worden beschreven én worden opgelost. Echter werkt de powerled in elk topic dat ik tot dusver heb gevonden wel en bij mij niet.
Oke, wat heb je dan allemaal geprobeerd tot nu toe?
Ik heb de veel voorkomende oplossingen over de voeding(BN44-00173A) op internet uitgevoerd:
Leuk dat je dit allemaal verteld maar wat is je vraag?
Gezien mijn probleem wat afwijkt van de problemen die anderren ervaren met de monitor denk ik dat er misschien op het "Logic" board een fout zit? Ook kan het zijn dat er een andere fout op het voedingsboard zit maar ik heb geen idee waar ik moet kijken. Hij viel dus eerst af en toe uit en sinds kort gaat ie niet eens meer aan.
Ik zal zometeen wat foto's maken op verzoek van jullie! Bedankt voor de hulp alvast:)
PS: Ik heb net de 3 zekeringen doorgemeten en deze geven allemaal 0 ohm aan dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn.
3 maanden geleden heb ik van een medetweaker een Samsung 245B gekocht. Ik was er heel blij mee
Daar is toch zat over te vinden op google?
Er zijn inderdaad diverse topics waar soortgelijke problemen worden beschreven én worden opgelost. Echter werkt de powerled in elk topic dat ik tot dusver heb gevonden wel en bij mij niet.
Oke, wat heb je dan allemaal geprobeerd tot nu toe?
Ik heb de veel voorkomende oplossingen over de voeding(BN44-00173A) op internet uitgevoerd:
- Er werd gepraat over 3 68ohms weerstanden die kapot konden zijn, deze waren inderdaad kapot en ik heb ze netjes vervangen door sterkere (1/2W vs 1/4W). Deze weerstanden heten:RB805,RB806 en RB807
- Ik heb 2 condensators die bol stonden vervangen door hetzelfde beestje. Dit zijn CB809 en zijn broertje wiens type ik niet op het bord kon vinden. (fotoś worden geupload indien nodig)
Leuk dat je dit allemaal verteld maar wat is je vraag?
Gezien mijn probleem wat afwijkt van de problemen die anderren ervaren met de monitor denk ik dat er misschien op het "Logic" board een fout zit? Ook kan het zijn dat er een andere fout op het voedingsboard zit maar ik heb geen idee waar ik moet kijken. Hij viel dus eerst af en toe uit en sinds kort gaat ie niet eens meer aan.
Ik zal zometeen wat foto's maken op verzoek van jullie! Bedankt voor de hulp alvast:)
PS: Ik heb net de 3 zekeringen doorgemeten en deze geven allemaal 0 ohm aan dus dat zou het probleem ook niet moeten zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door evanraalte op 26-06-2013 15:19 ]