Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Uitgaans-brommer

Pagina: 1
Acties:

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:18
Zoals sommige hebben gelezen heb ik een leuke Batavus uit '63, alleen is dat ding niet zo geschikt voor plekken zoals Utrecht Centraal / ieder ander 'druk' plekje. Ik zou dus graag een ragding willen hebben wat gewoon niet interessant is om te jatten maar wel gewoon prima rijdt. 2 Personen erop zou wel fijn zijn.

Nu heb ik een vriend die een 'normale' scooter heeft, de standaard zwarte plee. Daarmee gaan we wel eens mee naar Utrecht om uit te gaan en dan wordt hij ook met rust gelaten. Nu is mijn vraag dus:

-Welke opties / ervaringen zijn er? Heb je zelf een ragding wat lekker rijdt?
-Wat zijn wat betrouwbaardere moderne merken?

Ik hoor vaak dat die goedkope 4-takt Chineesjes uit elkaar pleuren waar je bij staat. Zelf zat ik misschien te denken aan een Puch Maxi ofzo? Niet duur, praktisch en vooral niet interessant om te jatten.

Ik zou ook gewoon mijn Batavus lelijk kunnen verven en ontdoen van de emblemen, maar dat zou ik liever willen voorkomen :9.

(plaatje van m'n Batavus voor de geïnteresseerde: http://i.imgur.com/U0n9OoW.jpg )

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik zou het inderdaad zo simpel mogelijk houden, hoe lelijker hoe beter in dit geval. Zelf jaren lang wezen stappen met een puch maxi, daar is wel enkele keren de verlichting van gesloopt, en m'n bougie-kabel gesloopt.
Voordeel: zelf, snel en goedkoop te fixen :)

Hier staat tekst

• Tijmen007
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:18
Sjaak_Afhaak schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:07:
Ik zou het inderdaad zo simpel mogelijk houden, hoe lelijker hoe beter in dit geval. Zelf jaren lang wezen stappen met een puch maxi, daar is wel enkele keren de verlichting van gesloopt, en m'n bougie-kabel gesloopt.
Voordeel: zelf, snel en goedkoop te fixen :)
Precies, alleen wel balen als je dan dat takke end terug moet lopen. Maarja, we hebben tegenwoordige taxi's ;)

• Beukerz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-11 14:11
Gewoon iets nemen waarvan jij iets hebt dat het je niet boeit als het kapot gaat. Tegenwoordig wordt alles toch wel gejat ;)

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:12
Een niet te oude Vivacity met kapschade (vanwege de prijs) o.i.d. Probeer er een te vinden waar niet aan gesleuteld is.

De Chinese 4-takt's zijn inderdaad niet betrouwbaar. Zien er leuk uit in de showroom, maar blijf er verre van zou ik zeggen.

Verwijderd

Als je van plan bent te drinken dan zou ik dit sterk afraden.

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Voor dit soort dingen heb ik een:

Afbeeldingslocatie: http://www.dienstmeisje.nl/snorfietsverzekering/images/spartametverzekering.jpg

Spartamet :D

Heeft me een keer 8 tientjes gekost en wordt nu bijna dagelijks gebruikt.

[ Voor 20% gewijzigd door Rikkiz0r op 26-06-2013 21:30 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

With stupid ^
2 gasten van m'n vriendengroep hebben laatst alletwee zo'n ding gekocht om naar de kroeg te tuffen. Best grappig. Ontgrenste CDI er op en ze lopen 30 km/h ofzo, en superzuinig :P

Vaak bu'j te bang!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik rijd meestal 70km op een tankje benzine :P

Ding kost niks om te hebben, paar tientjes verzekering per jaar en wat brandstof.

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Beukerz schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:23:
Gewoon iets nemen waarvan jij iets hebt dat het je niet boeit als het kapot gaat. Tegenwoordig wordt alles toch wel gejat ;)
Ja vroeger werd er inderdaad niets gestolen!

Ontopic: Koop gewoon iets als een Puch Maxi of een Peugot Fox oid. Niet echt bejaard maar gewoon een ouder veel voorkomend modelletje 2takt brommertje. Goed aan onderdelen te komen en niet duur.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:48

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik had vroeger als ragding een Honda Vision MET-IN :)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e2/Honda_Vision_Met-in.jpg

Ik had alleen het bagagebeugeltje achter, verder niet.. Ding deed het altijd, nooit wat mee gehad :)

Tot-ie een keer (ik vermoed op bestelling, bepaalde onderdelen zijn schaars) gejat werd... Ik weet nog dat ik erg sjagrijnig was om het feit dat ik naar huis moest lopen :( :P

[ Voor 25% gewijzigd door Destruction op 27-06-2013 03:12 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Laatst nog een Citta op de kop getikt voor 100euro (inruilertje bij de lokale fietsenboer)
Alleen een middagje opgepoetst en wat shit weer gangbaar gemaakt, heeft ondertussen al weer bijna 600km woon-werk gedaan :) (zit dus alweer halverwege het break-even point van de Audi die ik normaal pak, daarna gaat ie me geld opleveren :D)

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

En die Citta voor 100 euro had wel een kenteken? Dat is namelijk erg schaars, gekentekende sloop citta's (letterlijk sloop) moeten al een kleine 350-400 opbrengen..

* Destruction zou er ook nog wel eentje willen hebben, stukje jeugdsentiment.. Maar dat soort bedragen voor een opknapper.. No thanks :')

[ Voor 31% gewijzigd door Destruction op 08-07-2013 17:35 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Toen ik 14 was heb ik eens een opknapcitta gekocht samen met m'n pa (voor 100/150 gulden denk ik). Netjes gespoten, lopend gemaakt etc., jaartje later voor 400 gulden verkocht. Toen kwam de euro en binnen een jaar waren de prijzen gewoon letterlijk van guldens naar euro's gegaan 8)7

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Destruction schreef op maandag 08 juli 2013 @ 17:34:
En die Citta voor 100 euro had wel een kenteken? Dat is namelijk erg schaars, gekentekende sloop citta's (letterlijk sloop) moeten al een kleine 350-400 opbrengen..

* Destruction zou er ook nog wel eentje willen hebben, stukje jeugdsentiment.. Maar dat soort bedragen voor een opknapper.. No thanks :')
Yup helemaal legaal, gelijk bij het postkantoor op naam gezet en via de ANWB verzekerd :)
(anders had ik em trouwens ook niet voor woon-werk gebruikt, moet elke dag dwars door Nijmegen heen)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 09:17 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

@TS: Ik snap je punt. Zou zelf voor een oude Tomos oid gaan.
Maar moet eerlijk bekennen dat ik na het stappen met alcohol op op een bromfiets kruipen redelijk onverantwoord vind. Jouw keuze though.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wie zegt dat ie drinkt?

Verwijderd

Ze verkopen bij de Action goedkoper dan pomp mix motorolie mengbaar met EURO 95 via lokale pomp (1:50).

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2016 09:38 ]

Verwijderd

Dat is inderdaad de vraag, maar ik vroeg het mij ook af. Hoewel het voor zichzelf spreekt mag het nog wel eens benadrukt worden dat het echt een slecht idee is :Y Mocht TS netjes nuchter op de brommert gaan zitten is er niets aan de hand.

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:20
Kan een Tomos aanraden, rijd nu al 1.5 jaar op zo'n ding en rijd prima. Nog nooit mee stil gestaan, en ik denk max iets van 40euro aan versleuteld in die tijd. Onderdelen kosten geen fluit, en alles is zelf te doen als je een beetje handig bent.
Diefstal gevoeligheid, die van mij ziet er niet meer uit, en er hangt een dik slot omheen. Staat ook altijd gewoon buiten in een stad waar al tig maal me fiets gestolen is. Dus lijkt me dat ze niet heel diefstal gevoelig zijn :P
Gebruik hem ook altijd om naar de stad te gaan, maar probeer altijd wel nuchter er op te stappen. Je rijbewijs nemen ze volgens mij net zo hard af als dat je in de auto zou zitten. En hier in de regio controleren ze geregeld daar op dus loop het risico liever niet.

Verwijderd

TerminalNL schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 03:04:
Gebruik hem ook altijd om naar de stad te gaan, maar probeer altijd wel nuchter er op te stappen. Je rijbewijs nemen ze volgens mij net zo hard af als dat je in de auto zou zitten. En hier in de regio controleren ze geregeld daar op dus loop het risico liever niet.
Nuchter rijden probeer je niet hè, laat dat even heel duidelijk zijn :p Dat doe je of dat doe je niet. Daar moet je dan ook de verantwoordelijkheid voor nemen. Ook is je rijbewijs verliezen natuurlijk een bijzaak, het gaat erom dat je de kans loopt jezelf en een ander enorm veel leed aan te doen. Ik weet niet hoe anderen daarin staan, maar zelfs met maar één biertje op zou ik het mijzelf maar moeilijk kunnen vergeven als ik iemand aan puin rijd. Je weet nooit of het misschien anders was gelopen als...

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Zelfs als je met een aantal alcoholische dranken op een Spartamet rijd, mogen ze je jouw autorijbewijs afnemen.

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Dat mogen ze zelfs als je fietst of op een paard zit

Vaak bu'j te bang!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 01:15:
[...]

Ik heb zelf een tweedehands Vespa Ciao gekocht voor 350 euro, had na een half jaar wel een beurt nodig van 70 maar loopt nu als een tierelier. Heb zelf de verlichting vervangen voor 30 euro ofzo. Was geen sloop. Ben er erg blij mee :) Maar ik gebruik hem niet als ik op stap ga, vind het onverantwoord om rond te rijden met alcohol op.

Bijkomend voordeel is dat ik al no-claim opbouw welke overdraagbaar is naar auto met de verzekering die ik nu heb (bij London via tussenpersoon). Zolang ik geen schade maak is het daarnaast dus ook een goede investering.

2-takt meng ik zelf met motorolie van de Action en euro 95 van de lokale pomp. Dat is goedkoper dan direct 2-takt tanken bij de pomp. De verhouding is 1:50.
Zo'n Ciao heb ik ook gehad ja, eigenlijk was de bedoeling om de Citta te slopen om de Ciao weer te fixen. (die dingen zijn voor 95% hetzelfde) Maarja, eigelijk reed de Citta ook meteen prima, Ciao is dus voor een krat pils naar een collega gegaan :)

Wat betreft het rijden onder invloed, ik stap er soms met 2-3 biertjes (flesjes) op, meer drink ik eigenlijk nooit.
Daarnaast rijdt er in het dorp waar ik vandaan kom hooguit 1x per jaar met de kermis een politieauto rond :p

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 13:22 ]

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:19
Zhongyu 4takt brommer @ Scooterfreaks.nl

4 takt
50 cc
bouwjaar: 2006
kilometerstand: 8973

Kickstartpedaal en tandwielen eruit gehaald, kickstart werkt dus niet.
Elektrische start werkt wel, maar de remlicht schakelaar niet.
Nieuwe accu en startrelais in gezet.

Heeft geen spiegels en koplamp, verder ontbreekt er niks.

Rijdt wel, kan mee als opknapper of voor de onderdelen.

Vraagprijs 50 euro

Mailen of bellen.
Beller is sneller, het liefst na 15.00 uur

Ophalen in Rotterdam

Graag gedaan :)

[ Voor 4% gewijzigd door Frontysco op 28-09-2015 09:43 ]

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:20
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 03:14:
[...]

Nuchter rijden probeer je niet hè, laat dat even heel duidelijk zijn :p Dat doe je of dat doe je niet. Daar moet je dan ook de verantwoordelijkheid voor nemen. Ook is je rijbewijs verliezen natuurlijk een bijzaak, het gaat erom dat je de kans loopt jezelf en een ander enorm veel leed aan te doen. Ik weet niet hoe anderen daarin staan, maar zelfs met maar één biertje op zou ik het mijzelf maar moeilijk kunnen vergeven als ik iemand aan puin rijd. Je weet nooit of het misschien anders was gelopen als...
Als ik nog met de auto moet drink ik geen druppel, of hooguit 1 biertje na het eten en dat ik tegen 12uur pas weer in de auto zou moeten. Op de brommer wil het soms wel eens voorkomen dat ik over een hele avond 3 drankjes drink en dan er nog op stap. Maar dat is uitzondering, meestal rijd ik er alleen nuchter op en anders pak ik wel de fiets :). Nu heb ik natuurlijk een snor tomos die ik zelf eruit rijd als ik even doortrap op de fiets, zou ik gewoon een brommer hebben dan zou ik inderdaad ook echt niks drinken als ik nog zou moeten rijden.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:01
-tom-562 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:09:
Dat mogen ze zelfs als je fietst of op een paard zit
Nope, dat mag dus niet en was verkeerd van politie. Je mag dronken fietsen zonder je rijbewijs kwijt te kunnen raken (verliezen is wat anders ;)).

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Er zal misschien niet direct een artikel in de wegenverkeerswet zijn die de sanctie "rijbewijs invorderen" voorschrijft als je dronken op een paard of fiets zit, maar dan is er altijd nog artikel 5 ;)

Als jij niet weet hoe je je op de weg moet gedragen kan oom agent zo je rijbewijs invorderen. Extreem geval: je gaat al dan niet dronken met een paard de snelweg op. Dat zou voor mij (als was ik agent) een reden kunnen zijn om dermate aan je vaardigheid als bestuurder in het algemeen te twijfelen dat ik je rijbewijs invorderde :)

Maar nu ga ik wel heel erg offtopic. Laten we het er op houden dat alcohol en verkeer gewoon niet goed samengaan, want dat was mijn punt :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 11:30
ON:

Gewoon een oude Puch Maxi op de kop tikken en er een buddy-seat op gooien. Kost geen drol, en niemand die hem wil jatten. Dik ART5 goedgekeurd slot erop en klaar is Tijmen007.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-11 09:01
The Eagle schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 14:59:
Er zal misschien niet direct een artikel in de wegenverkeerswet zijn die de sanctie "rijbewijs invorderen" voorschrijft als je dronken op een paard of fiets zit, maar dan is er altijd nog artikel 5 ;)

Als jij niet weet hoe je je op de weg moet gedragen kan oom agent zo je rijbewijs invorderen. Extreem geval: je gaat al dan niet dronken met een paard de snelweg op. Dat zou voor mij (als was ik agent) een reden kunnen zijn om dermate aan je vaardigheid als bestuurder in het algemeen te twijfelen dat ik je rijbewijs invorderde :)

Maar nu ga ik wel heel erg offtopic. Laten we het er op houden dat alcohol en verkeer gewoon niet goed samengaan, want dat was mijn punt :)
Van de overheid zelf:
Raak ik mijn rijbewijs kwijt als ik dronken op de fiets word aangehouden door de politie?

De politie kan uw rijbewijs niet innemen als u dronken op de fiets wordt aangehouden. U kunt wel voor enkele uren een rijverbod voor de auto krijgen.

Alcohollimiet fietsers
U mag niet fietsen als u onder invloed bent van alcohol, drugs of medicijnen. Dit kan leiden tot gevaarlijk rijgedrag. U kunt bijvoorbeeld gaan slingeren en daarmee achteropkomend verkeer in gevaar brengen.

Het alcoholgehalte in uw bloed mag niet hoger zijn dan 0,5 promille.

Gevaarlijk rijgedrag en veroordeling fietsers
Rijdt u toch met een promille van 0,5 of hoger op de fiets? Dan kunt u volgens artikel 5 en 6 van de Wegenverkeerswet 1994 (WvW 1994) worden veroordeeld als u:
  • gevaar op de weg veroorzaakt;
  • het verkeer op de weg hindert;
  • door uw schuld een verkeersongeval veroorzaakt waardoor iemand overlijdt of zwaar lichamelijk gewond raakt.
Ook zonder alcohol kan je bovenstaande ellende veroorzaken.

Geldt natuurlijk niet voor brom- en snorfietsen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-11 11:30
OFF; Wat loopt iedereen opeens te blaten over alcoholgebruik terwijl de TS nergens aangeeft dat hij drinkt als hij uitgaat? Er bestaat ook nog zoiets als BOB. Voor hetzelfde geld voldoet hij aan de BERT criteria ( Bezopen En Rij Toch ) maar dat geeft hij dus nergens aan.

Als dusdanigheid.....

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bas. schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:27:
Zelfs als je met een aantal alcoholische dranken op een Spartamet rijd, mogen ze je jouw autorijbewijs afnemen.
Klopt, heeft een vriend van me gehad. En terecht natuurlijk. Ook een Spartamet.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:11:
[...]

Wat betreft het rijden onder invloed, ik stap er soms met 2-3 biertjes (flesjes) op, meer drink ik eigenlijk nooit.
Daarnaast rijdt er in het dorp waar ik vandaan kom hooguit 1x per jaar met de kermis een politieauto rond :p
Vergeet niet dat een flesje bier ongeveer 2 glazen is, en dat de wet praat over een promille voor ongeveer 2 glazen.. Je rijdt dan met 4 tot 6 glazen achter je kiezen ;)

Los daarvan zit ik een heel erg zeldzaam keertje aangeschoten op de fiets, maar iets met een motor bestuur ik dan niet meer. Ik drink overall misschien 20 biertjes in een jaar (erg weinig dus), en meestal is er wel een bob/bobientje (:+) mee. Als ik zelf moet rijden neem ik er precies 0.

Maar aangezien ik de TS nergens zie vermelden dat-ie een BERT actie gaat doen, is de hele rijden onder invloed discussie offtopic.. :)

Pagina: 1