Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewally
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 09:28
Enige tijd ben ik de eigenaar van een QNAP TS-212. Vooralsnog gebruik ik mijn NAS voor opslag van media en backup ervan.

Nu wil ik graag TFTP server opzetten via mijn NAS. Er is standaard functionaliteit beschikbaar in mijn NAS voor TFTP en die heb ik ook aangezet. Ik heb de Root-Directory geselecteerd en de logging aangezet, maar nu weet ik niet precies hoe installatie files (bijvoorbeeld van een Linux Distro) toegevoegd moeten worden aan de Root-Directory.

Ik heb wel ergens gevonden hoe ik mijn Router (voorzien van Tomato) moet instellen met een DNSMasq. Dit heb ik dan ook al gedaan.

Kan iemand mij helpen met de configuratie van TFTP op mijn QNAP TS-212?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 22:14
Wat is precies je probleem? Er zijn meer dan voldoende tutorials te vinden over tftp, daar zou je een heel eind mee moeten kunnen komen. Zolang je dhcp server het ip adres van je qnap meegeeft als 'next-server' en je dus kunt pxe-booten (aannemende dat dat is wat je wilt), moet de rest allemaal wel te doen zijn door het volgen van een tutorial.

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewally
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 09:28
De configuratie in mijn router heb ik gedaan dus dat is goed. Ik heb in mijn Root-Directory (ingesteld voor TFTP) een installatie files geplaatst, maar die worden niet gevonden bij het booten via PXE.

Volgens mij doe ik iets fout bij het plaatsten van de installatie files. Ik weet alleen niet wat ik fout doe en hoe het dan wel zou moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:50

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > OT

Tijd voor een nieuwe sig..