Algemene info
Aangezien de PC van mijn ouders aan vervanging toe is ben ik een aantal componenten bij elkaar aan het zoeken. Budget is 300-500 euro (Vrij ruim om veel keuze over te houden).Vanuit de huidige setup die ze hebben staan neem ik het scherm, toetsenbord en muis mee dus dat is oke verder.
Hardware specifiek
Ik heb geen voorkeuren behalve dat ik liever A-merken heb dan een C-merk. Al was het alleen maar omdat dit systeem +- 4 jaar moet draaien dus dan heb ik liever kwaliteit onderdelen dan het nieuwste van het nieuweste wat morgen al RMA is.
Aangezien dit systeem in de woonkamer komt te staan is het wenselijk als het een beetje stil is met energiezuinige componenten. Grootte van de desktop doet niet erg ter zake aangezien hij toch in een hoekje komt te staan (Ventilatie is aan gedacht)
Het vooronderzoek
Als uitgangspunt heb ik de BBG van Juni 2013 gepakt en daar het basissysteem van. Dit heb ik vervolgens aangevuld met Office en Win7. Hieronder het systeem tot nu toe
Resterende vragen
1. Is dit systeem op de toekomst voorbereid? (toekomst is +- 4 jaar)
2. Heeft het veel zin om alsnog de 5800K als CPU te gebruiken? Haal ik daar veel winst uit?
3. Draait deze setup stil genoeg voor een woonkamer?
4. Ben ik nog iets vergeten in deze lijst?
Aangezien de PC van mijn ouders aan vervanging toe is ben ik een aantal componenten bij elkaar aan het zoeken. Budget is 300-500 euro (Vrij ruim om veel keuze over te houden).Vanuit de huidige setup die ze hebben staan neem ik het scherm, toetsenbord en muis mee dus dat is oke verder.
Hardware specifiek
Ik heb geen voorkeuren behalve dat ik liever A-merken heb dan een C-merk. Al was het alleen maar omdat dit systeem +- 4 jaar moet draaien dus dan heb ik liever kwaliteit onderdelen dan het nieuwste van het nieuweste wat morgen al RMA is.
Aangezien dit systeem in de woonkamer komt te staan is het wenselijk als het een beetje stil is met energiezuinige componenten. Grootte van de desktop doet niet erg ter zake aangezien hij toch in een hoekje komt te staan (Ventilatie is aan gedacht)
Het vooronderzoek
Als uitgangspunt heb ik de BBG van Juni 2013 gepakt en daar het basissysteem van. Dit heb ik vervolgens aangevuld met Office en Win7. Hieronder het systeem tot nu toe
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD A8-5600K Black Edition | € 80,45 | € 80,45 |
| 1 | ASRock FM2A75 PRO4-M | € 56,90 | € 56,90 |
| 1 | Cooler Master Elite 344 USB 3.0 Zilver | € 34,90 | € 34,90 |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 85,- | € 85,- |
| 1 | Microsoft Office Home and Student 2010 PKC NL | € 95,20 | € 95,20 |
| 1 | Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G | € 32,21 | € 32,21 |
| 1 | be quiet! System Power 7 300W | € 31,90 | € 31,90 |
| 1 | Samsung 840 series 120GB | € 80,28 | € 80,28 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 496,84 | |
Resterende vragen
1. Is dit systeem op de toekomst voorbereid? (toekomst is +- 4 jaar)
2. Heeft het veel zin om alsnog de 5800K als CPU te gebruiken? Haal ik daar veel winst uit?
3. Draait deze setup stil genoeg voor een woonkamer?
4. Ben ik nog iets vergeten in deze lijst?