Toon posts:

Geforce 1 eigenaren, wat is jullie chiptemp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben benieuwd wat er gehaald wordt aan temps. Haal hier idle 43 graden mee, stressed op 120/166 57 graden en op 160/200 65 graden stressed. Heb zelf namelijk een blue orb gemonteerd, maar dan op een custom manier, want hij past niet echt.

P.S. Heb daar trouwens een uitgebreide guide over gepost, zoek op monteerproblemen.

Verwijderd

Topicstarter
Als de search het weer doet natuurlijk!

• MICHIEL123
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
hoe heb je het gemete?

<disjfa> honden zijn dom en die moet je gewoon opeten met kerst en een kat nemen als huisdier :)

Verwijderd

Topicstarter
Met smartdoctor, zit bij asus v6600 deluxe. Had trouwens met standaardkoeler idle 53 graden en op 120/166 stressed 63 graden.

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:51
Mijn V6600 zit ergens rond de 72-74 graden stressed. maar dan mag jij mij eens zeggen waar ik die man kan vinden voor die orb... :9

Maakt trouwens bijna niets uit tussen overklokken of niet (krijg em tot 155-210)

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Verwijderd

Topicstarter
Je bedoelt die guide die ik gepost heb? Tja, weet zelf niet meer precies waar hij staat, flinke tijd geleden. Helaas doet de search het niet, anders had je kunnen zoeken op monteerproblemen. Heb die guide dus zelf gemaakt nadat ik hem eerst had uitgevoerd op mijn v6600

• Felicia
hoe heb je em vastgekregen dan met silver artic glue ofzo >:)

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 22:53
mijn 6800 deluxe kan ook vrij heet worden soms wel 66 graden en idle 52/53/54

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

voodoo 1 ook goed? :P
moet ik wel eerst ff een temp sensor eraan hangen

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

Verwijderd

Topicstarter
Je moet de clip van de standaarkoeler van de asus gebruiken, die moet je eerst beetje aanpassen, orb ook flink aanpassen en dan artic silver (hoeft dus geen thermal adhesive) en dan die clip gebruiken

• Felicia
Maar lijkt me dat die thermal adhesive wel zal werken. Als ik zie gebruik samen met da klippie... dan kan ik em wel klaar krijgen... Maar als je em weer vind dan laat maar eens weten...

Verwijderd

Topicstarter
Ja, clip + thermal adhesive moet goed werken. Zal nog even kijken of ik die guide kan vinden. Zal dan even link posten

• Felicia
thnx dan kan ik eens een keer verder gaan met testen anders kan ik lekker gaan klooien met mijn waterkoeler >:)

Het enige probleem dan is dat er geen pci kaartjes meer mij kunnen en da ding nog niet ver onder zijn huidige temp komt.

(zit die standaard koeler trouwens vast met een lijm of niet?)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een waterkoeler is nog beter als ie goed werkt. Maar die standaardkoeler zit alleen vast met dat clipje, er zit wel een soort artic silver tussen de sink en de chip. Maar niet gelijmd ofzo, lekker makkelijk dus.

• Felicia
Hoe heb je dat trouwens opgelost met de stroomtoevoer moet dat ook met zo'n mager kabeltje??

Trouwens flink ge-oc'd systeempje daaro... :9

Verwijderd

Topicstarter
Nou, heb gewoon die oude fan eraf gehaald en de complete orb gebruikt. Heb een kt7-raid, dus kan direct op het moederbord inpluggen. Maar je kunt ook het stekkertje met een klein stukje draad van de standaardkoeler afknippen en die aan de draad van de orb solderen, kun je ook nog smartdoctor blijven gebruiken zonder dat die gaat zeiken en heb je dus ook rpm meting. Maar ja, het is idd een erg geoverclocked systeempje ja. Ben er erg veel mee bezig geweest. Alles helemaal ge-overclocked en getweaked. Hij draait nu wel perfect. Krijg binnenkort nog 384 mb pc-133. Dan alleen nog nieuwe ibm 7200 hd.

• Felicia
Das lekker ja. Mijn systeempje hier kan ik niet overklokken door dat foekiewoekie bordje. Maar dan kan ik nog wel mijn videokaart verder klokken >:)

Maar in ieder geval ziet er goed uit ga zo door en bla bla bl :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dank je, moet je zelf ook doen. Maar ik geloof dat mijn hele guide verdwenen is. Vanaf 1 april ofzo tot 1 juni zijn alle topics in de videoplanken en beeldkanonnen verdwenen, daar zat hij net in dacht ik. Maar zal morgen even nieuwe guide posten, weet nog wel hoe dat moet. Het kost je trouwens wel erg veel tijd om hem perfect te monteren, ben er een uur of 3 mee bezig geweest, maar dat kwam natuurlijk ook doordat ik moest improviseren. Moet met mijn guide veel sneller kunnen, post hem dus morgen, ga bijna pitten. Zet dit topicje anders even in je favourites, kun je hem morgen makkelijker vinden

• Felicia
Nou als het werkt dan heb ik dat er wel voor over want ik heb binnenkort toch school vakakantie en dan kan ik da wel proberen. En ik denk met wat gekloot dat ik het zelf ook wel kan maar met een guide dan is het ook goed te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, zal hem morgen even speciaal opnieuw posten voor een medetweaker. Heb morgen toch nog even vrij.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmmm, vandaag dus eigenlijk, zit al een betje te :Z

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Ik heb een GeForce 1 DDR gekocht alleen mag je het nu geen GeForce 1 DDR noemen omdat ik de soldeerbout erop heb gezet. >:) >:) nou ja eigenlijk heeft een vriend van mij het erop gezet. het is nu een Quadro en de kaart is in prijs gestegen :P .

tis een Creative kaart. en ik wil nou ook es weten hoe ik mijn temp kan zien van mijn vidkaart. ja ok met een metertje, maar is daar geen software voor zoals asus dat heeft :?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

jesus deze krengen worden wel heel warm ja, ook gemerkt toen ik zo'n gigabyte kaartje op de kop tikte en bijstak in mijn kastje, kasttemperatuur werd zo hoog dat UT spelen niet meer tot de mogelijkheden behoorde, 2 extra case fans een hoop kabaal erbij en we kunnen terug spelen :)

Ervoor had ik een case temp van 48°C maar ja dat heb j emet 2 cpu's in je kast en zeker van die slot1 katmai. Na de inbouw 58°C lekker kaartje. Ik hoop dat dit een antwoord op je vraag is, de toren is een addtronics 7896A en die had al twee fans !

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05

mvds

Totally awesome!

move -> V&B

• therobber
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:21
kweet niet hoe warm m'n creative geforce DDr word maar zal best wel meevallen aangezien ik er een cpu cooler heb opgezet >:)

6.35K wP Solar | 23.6kWH Zendure (2 x Ac2400+) | Tesla M3H LR 750

Verwijderd

Topicstarter
OK, hier is dan de beloofde guide voor het monteren van een blue orb op de asus v6600. Ik heb geen idee of deze guide bruikbaar is voor een andere geforce (1) kaart. Ik heb de orb gemonteerd op mijn v6600 Deluxe.

Als eerste moet je de oude koeler eraf halen. Deze gaat los door de clip los te maken. Dan maak je ook nog het stekkertje even los. Als je de koeler eraf hebt, moet je de fan eraf schroeven. (Let op de schroefjes, ik ben ze dus kwijt) Dan kun je de clip eraf halen. Op die clip zitten twee heel kleine rechtopstaande randjes. Die moeten er af. Die heb ik met een tangetje een klein beetje gebogen en er daarna met een hamer afgeslagen. Nu moet je verder gaan met de blue orb. Het makkelijkste is om nu de fan eraf te schroeven, die moet er namelijk toch af. Je moet de twee uitstekende montageplaatjes afbreken. Dus die twee uitsteeksels waarmee je hem normaal gesproken vastschroeft. En nu komt dan het @$#werk. Je moet de onderkant dus de base van de orb een flink stuk afschuren. Ik heb dit met gewoon schuurpapier gedaan, maar dat moet toch op de een of andere manier sneller kunnen. Er moet echt een redelijk stuk af, want anders past de clip van de standaardkoeler niet meer. Je kunt zien of je ver genoeg bent door de orb even op de kaart te zetten en te kijken of de clip er op wil. Wat ook belangrijk is, is dat je de scherpe randen van de uitsteeksels die je afgebroken hebt even glad maakt. Als je hier eindelijk mee klaar bent, moet je kijken of de base vlak is en dat ie niet scheef afgeschuurd is. Als ie niet vlak is, moet je hem nog even vlak schuren. Als dit eenmaal gebeurd is, kun je thermal paste op de core van de kaart doen, ik heb hier artic silver II gebruikt. Voordat je hem gaat monteren, moet je wel even kijken of hij wel echt goed contact maakt door hem op de core te zetten en even hard te drukken. Dan kijk je daarna naar de onderkant en dan moet je dus over de base verspreidt sporen van je thermal paste zien. Als dit niet zo is, kun je weer gaan schuren tot het goed is. Als dit dus wel goed is, kun je de orb op de chip zetten, goed vast houden en dan de clip vastmaken. Hij zit, omdat de base van de orb dikker is dan de standaardkoeler behoorlijk strak, dit is dus ook de reden dat je de base van de orb moest afschuren. Als je smartdoctor of soortgelijk programma dat temperatuur van de chip en snelheid van de fan meet wilt blijven gebruiken, dan moet je de stekker met een stukje draad er nog aan van de standaardfan afknippen. De stekker van de orb knip je dan af en je soldeert de connector van de standaardfan. Hierdoor behoudt je dus rpm meting. Ik weet alleen niet of de aansluiting op de kaart is gemaakt voor een hoger vermogen. De standaardfan vraagt minder watts dan de orb denk ik zo, dus ik weet niet of de connector op de kaart dan doorbrandt. Ik heb van een persoon op GoT gelezen dat hij het zo had gedaan, maar ik kan dus niets garanderen en ben en blijf niet verantwoordelijk voor eventuele schade of letsel. (hoort erbij he)
Nu je eenmaal zover bent, hoef je alleen nog maar de fan op de heatsink van de orb te monteren. Zorg wel dat ie goed vast zit en dat ie vlak zit. Dus niet dat een van de drie punten sterk omhoog zit. Draai de schroeven ongeveer gelijk aan. Dat ie scheef zou gaan kunnen zitten komt doordat de clip van de standaardkoeler er dus onder zit. De orb zit erop, nu moet je alleen nog controleren of alles in orde is, kijken of de heatsink goed contact maakt. Stop de stekker van de fan in de bron en zet de kaart weer in het systeem. Als je de mogelijkheid hebt om de temperatuur van de chip te checken, doe dit dan zo snel mogelijk. Hij hoort met een orb niet boven de 60 uit te komen. Tenzij hij zwaar overgeclocked is, maar daar ga ik niet vanuit, want je wilt natuurlijk eerst weten of de orb goed zit, welke temp je haalt en daarna voer je hem pas flink op. Nou, dit was het dan, veel plezier ermee. :)

• Felicia
Thnx man ik kan nu een stuk meer met wat ik zelf bedacht had :P

Maar in ieder geval zometeen nog wat extra mhz's om te klokken >:)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Ik heb mijn kaart (V6800) een keer iets te veel overklokt en haalde toen een temp van 92 graden C. Ik heb toen een nieuwe gekregen omdat er nog garantie op zat. Ik heb nu een probleem, Smartdoktor doet het niet meer, ik gebruik nog de cd van mijn oude kapotte kaart, maar dit moet toch niet uit maken!!
PS Wanneer dalen die prijzen van de Geforce 3 nu eens tot een betaalbare prijs!!

Verwijderd

Topicstarter
Tja, 92 is echt teveel. Maar probeer eens de nieuwste smartdoctor te downloaden. Waarchijnlijk werkt die wel.
http://cgi.asus.com.tw/cgi-bin/dl.asp?filename=vga/apps/smdoc109.zip

Trouwens fijn dat mensen er wat aan hebben, heb ik niet voor jan $(# dat hele stuk getyped.

oja, die geforce 3 zal wel beetje duur blijven denk ik zo, zal wel iets gaan zakken, maar ik bljf hem duur vinden. ik heb sowieso niet veel geld, tja, 16 jaa, gymnasium, computeren en dan nog veel tjd overhouden voor een bijbaantje. Bovendien doet mijn v6600 het nog voldoende, ga binnenkort erst 384 mb pc-133 kopen en dan een nieuwe ibm 60gxp. Dus dat wordt of een late geforce3 mx of een geforce 4 ofzo.

• Felicia
Ge-force 3 zal het komende half jaar nog niet veel uitrichten maar ik heb mijn 6600 al vanaf februari 2000 (voor 450 piek gekocht) en hij doet het nog perfect. Alleen UT wil niet boven de 40 frames uitkomen (maakt niet uit wat ik doe). Dus daarom nog verderklokken en een betere fan >:)

Maar jij hebt het zelfde probleem dat ik heb alleen ben ik 20 doe MBO en heb een eigen huis.

Pagina: 1