Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:44
Sinds enige tijd ben ik in het bezit van een Denon AVR-1513. Hier heb ik mijn PS3, decoder en HTPC via HDMI op aangesloten. De receiver heb ik ook via HDMI aangesloten op de TV.

Ik heb heel vaak het probleem dat ik geen geluid krijg vanaf de HTPC. Een herstart van de HTPC lost dit vaak weer op maar vaak ook niet. Nu ben ik erachter gekomen waar het aan ligt, er staat heel vaak dezelfde receiver bij 'playback devices' in Windows 7. Ik moet dan handmatig de juiste op 'default' zetten voordat ik weer geluid heb, agz het onduidelijk is welke de juiste is kost dit erg veel tijd.

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/denonavr1513.png

In foobar2000 is hetzelfde probleem aanwezig:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/29026254/foobar2000.png

Ook met MPC-HC icm LAV audio filter (bitstreaming) heb ik vaak geen geluid vanwege hetzelfde probleem. Met een OpenELEC audio bitstreaming test kan ik dit probleem niet reproduceren.

Heeft iemand een oplossing voor dit erg vervelende probleem?

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
2x hetzelfde topic aanmaken is niet de bedoeling! Volgende keer kan je beter via een TR even aan een modje vragen om het topic te verplaatsen :)

Wel een vaag probleem btw.. heb het nog nooit gezien :X

[ Voor 61% gewijzigd door DennusB op 26-06-2013 11:54 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Ja ik had hem initieel in het verkeerde subforum gezet. Die post heb ik aangepast zodat hij naar dit topic verwijst. Goede tip van de TR met het verzoek het topic te verplaatsen, hier was ik niet van op de hoogte.

Het is inderdaad een heel vreemd probleem, ik kan met Google ook niet vergelijkbare problemen (+ oplossing) vinden :(

PV: 10,4 kWp | EV: Tesla M3 LR ‘19 | L/W WP: Panasonic WH-MDC07J3E5 + PAW-TD20C1E5 | L/L WP: Daikin FVXM35A/RXM35R + Daikin FTXM25R/RXM25R + MHI 2x SRK25ZS-WF/SCM40ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bij mij staat, bij elke HTPC die ik aansluit (dat zijn er nogal wat geweest, ik test nogal veel), altijd mijn TV onder de audio apparaten, nooit mijn Yamaha receiver, ook al hangt deze als eerste apparaat aan de HDMI verbinding van de HTPC. Weet je zeker dat het misschien niet een instelling op je receiver is die nu niet helemaal goed staat?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
Er zijn geen instellingen in de receiver die daar effect op zouden hebben.

Het is een Ivy Brigde HTPC met een Pentium G2020 en een Asrock H61M-ITX moederbord. Vanavond heb ik mijn Windows 7 server aangesloten om te kijken of ik daarmee hetzelfde probleem ook heb, maar dit is niet het geval. Deze is qua specificaties gelijk aan de HTPC maar dan met een Asrock B75 Pro3-M moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Laatste BIOS al op het moederbord geflashed en ook al eens de Intel HDMI audiodriver opnieuw geïnstalleerd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nMad
hardware-lover, bedankt voor je reactie(s) :)

Gisteravond heb ik de bios geupdatet en Windows 8 geinstalleerd. Ook met dit besturingsysteem kan ik het probleem niet reproduceren. Het lijkt dus een soort incompabiliteit te zijn tussen mijn geluidskaart en Windows 7. Anders zou ik het ook niet meer weten.

Windows 8 bevalt me alleen niet zo qua uiterlijk. Ik zal binnenkort nog eens Windows 7 proberen, een 'verse' installatie doet soms ook wonderen.

Pagina: 1