Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Werklaptop - simpel maar goed

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste allen,

Ik wil deze week een laptop kopen, maar heb er eigenlijk weinig verstand van. Ik ga hem kopen op mijn nieuwe functie als adviseur goed te kunnen uitvoeren. Dit houdt in:

- Voornamelijk voor zakelijk gebruik, met name Microsoft Office (Excel, Word, Outlook). Office geinstalleerd bij aanschaf.
- Snelle laptop, vriendelijk in gebruik
- HDMI aansluiting
- Ingebouwde microfoon en luidspreker
- Als het kan, niet te zwaar maar is geen reden om er een niet te kopen. Ik ga hem waarschijnlijk vaak in een laptophouder zetten om vervolgens te werken met een los toetsenbord en muis

Ik ben niet van plan om met deze laptop te gamen of om er films op te kijken, dus de videokaart etc. is voor mij niet belangrijk. Liefst ook niet te veel vooraf geinstalleerde rommel (aangezien ik geen held ben in verwijderen, lees: onderscheid maken tussen het nodige en het overbodige)

Budget max 400 euro.

Alvast dank voor het advies!

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
De budgetlaptop uit de BBG zal denk ik prima zijn voor jou: reviews: Laptop Best Buy Guide: juni 2013
Die is echter wat in prijs gedaald waardoor een duurdere uitvoering met i3 ook in jouw budget past: pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBX2QMH)
Staat verder ook niet veel bloatware op volgens mij, dus dat scheelt weer.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je advies!

Vraagje nog: Is het standaard dat Microsoft Office op de laptop is geinstalleerd of moet je dat nog zelf los aanschaffen? Op een van de websites van de webwinkels die hem verkoopt kan ik dit niet vinden.

• MartijnLoarne
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 24-11 11:00
Er zit volgens mij geen ingebouwde microfoon in, maar wel een 3,5 mm plug waar je een microfoon in kunt steken. Office staat er wel op, maar dat is een trial. Dit is de originele versie: pricewatch: Microsoft Office 2013 Home & Student NL
Helaas ga je dan wel weer over je budget. Een alternatief is dan een goedkopere B590: pricewatch: Lenovo Essential B590 (MBT23MH)
Deze heeft een wat langzamere CPU (een Pentium ipv een i3), maar met jouw taken ga je dat verschil 99% zeker niet merken.

Discogs | 9900 Wp Oost-West | Honda CBR600F 1996

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Ik zou eigenlijk gewoon die B590 met i3 kopen, en kan je van je werk niet een licentie krijgen? Als dat echt niet kan zal ik inderdaad voor de Pentium B590 gaan, die is iets langzamer, maar inderdaad (zoals Martijn al zegt) ga je daar niet veel van merken, behalve dat hij denk ik een minder lange levensduur heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt jongens! Licenties via werk kan niet, ik ga als ZZPer aan de slag ;)

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
Wat ik dan zou doen, is nog even doorsparen, want je kan beter in een keer iets goed kopen, dan 2x iets slechts, waardoor je dus toch meer geld kwijtbent. Ik zou dus gewoon doorsparen voor de B590 met i3/i5 en office er dan nog bijkopen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kom nu deze tegen. Is dat wat beter?

http://www.mediamarkt.nl/...21,633984.html?langId=-11

TOSHIBA Satellite C855-2EG

• dicee
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-11 13:48
Die komt ongeveer overeen met de lenovo, maar dit is wel een witte laptop. Ik had inderndaand zoals Arthur-M. aangeeft nog even doorgespaard. Die paar euro extra voor een i3 met office, dan heb je er langer plezier van. Goedkoop = duurkoop.

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Ik werk op dit moment vanaf de TOSHIBA Satellite C855-2EG maar na drie dagen van doodergeren aan windows 8 heb ik besloten het ding terug te brengen naar de winkel.

Ik heb Windows 7 nodig. Iemand tips? Zelfde eisen als voorheen.

Enorm bedankt!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-11 23:35
En waarom ergerde je je dood? Met een paar simpele tweaks is het precies hetzelfde als Windows 7, maar dan sneller.

Even naar de pricewatch kijkend krijg je voor jou dan een 5-tal laptops met Windows 7 voor ongeveer €400.. http://tweakers.net/categ...RsZowkamxuaKikA6KMgLK1tQA
Pagina: 1