Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Citrix Xenserver] Local Storage wilt niet mounten

Pagina: 1
Acties:

• Snors
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-10 12:34
Allen,

Ik ben aan het experimenteren met Citrix Xenserver 6.1 op een HP DL360 G7. Specificaties zijn als volgt:
- HP DL 360 G7
- 4x 1.2TB SAS HDD's in RAID 5
- P410i Embedded Raid Controller
- 72GB RAM
- 1 CPU

Ik heb een grote RAID 5 config gemaakt van alle 4 de SAS schijven. Installatie gaat OK echter krijg ik de Local Storage niet geactiveert. Deze blijft op "Unplugged" staan zelfs als ik een Repair uitvoer. Dan krijg ik namelijk de volgende foutmelding:
- Logical Volume mount/activate error
- The SR has no attached PBDs

Als ik in de CLI "xe sr-list" typ staat daar wel netjes de Local storage met als type EXT. Als ik "pvdisplay" gebruik zie ik netjes /dev/sda3 met een totale PV Size van 3.27 TB. Ik vraag me dus af of ik Xenserver op de juiste manier heb geinstalleerd. Met bijvoorbeeld VMWare weet ik dat het mogelijk is om de Host en VM's op een RAID disk te draaien.

Ik heb overigens al alle XenServer updates ge-installeerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Snors op 26-06-2013 11:30 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Je hebt tijdens de installatie van XenServer niet echt veel opties. Je selecteert op welke schijf je 'm wilt hebben en wat je met de rest van de opslag wilt doen (welke schijven/partities je dus voor de local storage wilt gebruiken). En dat is 't. Als XenServer 'm na installatie niet kan mounten, of eigenlijk gebruiken, dan moet dat ergens in de logs vermeld staan.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Met pvdisplay kan je niet heel veel nuttigs zien voor jouw probleem...

Doe eens een lvscan, dan kan je zien welke volumes er zijn, en daarna bijvoorbeeld even df -h zodat je kan zien wat er waar gemount is.

Voor Xen (ik gebruik gewoon Xen, de Citrix meuk maakt het gewoon minder stabiel en beperkt je gewoon) heb ik lv's als domU disks, dus die mount ik niet, die worden voor de VM's zelf direct aangesproken.

Hoe ziet je config er uit?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Voordat je iets met lvscan e.d. gaat doen, moet je eerst even je volume group controleren. Zonder vg heb je ook geen lv ;). Dus, vgscan en vgdisplay moet al genoeg zeggen voor je.

• Snors
Ik heb de commands uitgevoerd. Hij laat gewoon netjes de 3.27 TB zien zoals die dat ook doet met pvdisplay.

vgscan output:
code:
1
2
3
[root@EUXEN1 ~]# vgscan
  Reading all physical volumes.  This may take a while...
  Found volume group "XSLocalEXT-506ab4d8-f276-f3d3-8ef6-81647164a08c" using metadata type lvm2

vgdisplay output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
[root@EUXEN1 ~]# vgdisplay
  --- Volume group ---
  VG Name               XSLocalEXT-506ab4d8-f276-f3d3-8ef6-81647164a08c
  System ID             
  Format                lvm2
  Metadata Areas        1
  Metadata Sequence No  2
  VG Access             read/write
  VG Status             resizable
  MAX LV                0
  Cur LV                1
  Open LV               0
  Max PV                0
  Cur PV                1
  Act PV                1
  VG Size               3.27 TB
  PE Size               4.00 MB
  Total PE              856406
  Alloc PE / Size       856406 / 3.27 TB
  Free  PE / Size       0 / 0   
  VG UUID               Z4gdFa-PGNJ-eUqx-1IJe-1zRh-mcGh-QZhgbd

Echter wilt hij de Local Storage nogsteeds niet mounten in Citrix Xenserver. Het feit dat ik Citrix gebruik is omdat we een Citrix App farm willen opzetten.

[ Voor 6% gewijzigd door Snors op 26-06-2013 15:03 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En eerder genoemde logs? Er zijn er meerdere, dus check ze allemaal even.

• Snors
Hmm, heb een re-install gedaan zonder Thin provisioning. Aangezien ik de gratis versie gebruik hoef ik niks te optimaliseren voor XenDesktop. Na het booten laad hij de Local Storage wel gewoon. Thanks voor alle input!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ah, ik vond 't al zo raar dat je storage 't niet wilde doen, terwijl ik met meerdere servers hier nooit problemen mee heb gehad. Maar ik heb Thin Provisioning dan ook altijd uit gezet. Wel vreemd dat-ie 't daarmee alsnog niet doet, je zou verwachten dat als 't niet zou werken, ze die optie niet geven.

Pagina: 1