Toon posts:

Problemen wie help mij ervan af?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vaag probleem:

Ik heb een 2e pc, ik wil een netwerk bouwen thuis zodat mijn vrouw kan internetten etc.

Nu is het volgende aan de hand.

PC1 ziet PC2 niet en visa versa, ik heb alles gedaan zoals ik dat bij vrienden deed en dat draaide 100% :(

Nu ben ik er bij toeval achter dat wanneer ik mijn geluidskaart (SB64 PCI) problemen geeft als ik de driver installeer. Zodra ik deze installeer( op een schone windows installatie) dan zegt me netwerk bekijk het maar.

Ik heb 2 ISA 3com kaarten die werken dat is zeker maar wat kan ik aan dit probleem doen zodat ik kan netwerken met de andere pc.

help me eens :)

gtx

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Misschien helpt het als je die NIC (of geluidskaart) in een ander slot steekt.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Verwijderd

Geeft ie ook foeuten in apparaatbeheer? zo ja IRQ moet je even een IRQ toewijzen in je bios, ander slot lukt soms

• drepa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2025
hey hallo,

isa en pnp is niet 100% soms gaat het goed en soms zoals jij nu hebt....niet.
misschien kun je een pci kaart regelen, die werken wat gebruiks vriendelijker met installere, verder...je bios in en kijken of je irq verdeling voor je kaartjen allemaal op PCI/ISA PNP staan( mits resourse data op manual staat)...wil nog wel eens gebueren dat irq 3 en 4 gereserveerd zijn voor de isa...en dat KAN het zijn, maar loop niet te veel te klooten in het bios, mijn moto is kijken mag, als je het niet snapt laten staan...
maar wat ik altijd doe, in bios.
pnp os : NO
resources controled : auto
en ff reset configuratie data yes
dat laatste is eenmalig en staat daarna weer op no...dan lekker laten staan.

good luck
ooh ja....kut...zit dit bulk verhaal te tikken...voor janlul.
werk dus in een comp zaak, en ben er dus achter gekomen....
driver van sb, met isa 3com werkt niet...meende dat er nieuwe drivers voor waren voor sb die dat probleem verholpen hadden....maar dat weet ik ff niet zeker, dus probeer ff de nieuwste drivers op elkaar uitm die van 3com en die van sb..
ik neem maar een pci kaart(ja weet het..is zwak, maar time is money), en no problemo...vraag maar aan UPC..hahaha die weten er alles van..als je tenminste nog mensen kunnen vinden die de isa nog kennen...

greetz dre