Hoi Tweakers,
Na wat grondig testen en overleggen n.a.v. het vorige topic over het CentOS Cluster ben ik maar overgestapt op Heartbeat. Dit doet precies wat ik wil en kan retesnel een resource overnemen.
Wat ik nu heb zijn 4 machines.
Machine 1 & 2 zijn Heartbeat cluster 1 (naam test1)
Machine 3 & 4 zijn Heartbeat cluster 2 (naam test2).
De clusters werken prima maar op alle servers word de logging overspoeld door regels als :
Iemand tips over hoe ik dit het beste kan aanvliegen? Of moet ik toch 2 nieuwe VLAN's aan gaan maken?
Na wat grondig testen en overleggen n.a.v. het vorige topic over het CentOS Cluster ben ik maar overgestapt op Heartbeat. Dit doet precies wat ik wil en kan retesnel een resource overnemen.
Wat ik nu heb zijn 4 machines.
Machine 1 & 2 zijn Heartbeat cluster 1 (naam test1)
Machine 3 & 4 zijn Heartbeat cluster 2 (naam test2).
De clusters werken prima maar op alle servers word de logging overspoeld door regels als :
De machines in cluster 2 ontvangen dus multicast verkeer van cluster 1 en andersom en dat gaat niet goed want die clusternamen zijn anders. Nu is dit natuurlijk op te lossen door voor de 2 clustes 2 losse heartbeat-VLAN's aan te maken, maar dat is niet de meest voor de hand liggende methode. Op internet las ik dat je de UDP poort per cluster verschillend kan maken, maar ook dat lost het helaas niet op.Jun 26 11:37:37 machine3 heartbeat: [4308]: WARN: string2msg_ll: node [machine1.local] failed authentication
Iemand tips over hoe ik dit het beste kan aanvliegen? Of moet ik toch 2 nieuwe VLAN's aan gaan maken?
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer