Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Oslik blyat! Oslik!
[ Voor 19% gewijzigd door MineTurtle op 26-06-2013 11:01 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Veel verkeer naar DNS server is normaal, zeker als je aan het browsen bent (ik gebruik zelf de GoT HK grappige plaatjestopics als DNS server performance/stresstest
Oslik blyat! Oslik!
zal dat eens proberen, en kijken wat daar uit komt. Alvast bedankt
hier is alvast screenie van unfiltered wireshark, zie je de verbindingen naar andere pc http://imgur.com/K7UCH19
geen idee hoe ik filter toe moet passen, als ik daar een IP invoer maakt niet uit welke, geeftie een error. btw, rechtse ip is source, links is target in logfile
[ Voor 54% gewijzigd door MineTurtle op 26-06-2013 11:10 ]
je kanook met je rechtermuistoets op een ip klikken en dan apply as filter of iets dergelijks selecteren
[ Voor 26% gewijzigd door MineTurtle op 26-06-2013 11:25 ]
Server 1: Intel N305 | 48GB RAM | 5*4TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 2: Intel N5105 | 64GB RAM | 1TB NVME | 4x 2.5GbE
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
......................................L===> MainPC
......................................L ===> Draadloze router ===> rest van systemen bedraad / draadloos
hopen dat zo een beetje duidelijk is... niet een erg geavanceerd netwerk dus. Nu je dat zegt van HP printer, ik heb wel een HP laserjet staan, die geshared is op de 2e pc waar hij telkens naartoe pinged... Standaard driver van windows 7, zonder al die HP meuk er bij.
Dit verklaart echter nog niet de logfile van de firewall lijkt mij, is net alsof dat vanaf mn server andere mensen worden aangevallen. Zelf ben ik toch echt niet aan het ddossen ;P
net een speedtestje gedaan, lijkt in orde te zijn met 112/8,97 (120/10 abbo) merk wel dat mn internet er af en toe uit ligt, net wanneer die UDP flood aan de gang is naar een WAN ip. Laatste flood ging naar 178.122.204.41 ergens in Belarus, daar heb ik toch echt niets te zoeken... (staat niet in logfile die hier gepost is, was uur naderhand)
[edit] ga nu naar mn werk, reacties vanaf mijn kant zullen pas laat komen dus.
[ Voor 41% gewijzigd door MineTurtle op 26-06-2013 12:12 ]
Draai je stiekem een torrent of tor client op een van de aangesloten apparaten?
Reden dat ik Tor noem is dat dat typisch iets is wat gebruikt wordt in minder vrije landen. Belarus is een ranzige dictatuur, mensen daar die niet willen dat de KGB meeluistert gebruiken vaak Tor. Als jij Tor draait is het dus helemaal niet gek dat er verkeer die kant op gaat.
Oslik blyat! Oslik!
Server 3: Intel Xeon E5-2670 | 128GB RAM | 512+750GB SATA SSD | 6x10TB HDD | 6x 1GbE [Buiten gebruik]
[ Voor 11% gewijzigd door MineTurtle op 26-06-2013 17:43 ]
Oslik blyat! Oslik!
m=milli, M=mega, maakt nogal wat uit
Wat je het best kunt nemen hangt af van je abo, hoeveel upload heb je? Te laag is bij torrents ook niet goed, want je downloadsnelheid wordt mede door upload bepaald.
Oslik blyat! Oslik!
Zal gewoon torrents stop zetten als ze gedownload zijn, en inderdaad de upload beperken, zien we wel wat er uit komt.
Echt in de taakbalk sluiten
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
Kijk eens goed naar de timestamps in je screenshot en concludeer aan de hand daarvan of 't überhaubt een aanval is. En kijk ook naar die kolom ervoor die waarschijnlijk de hoeveelheid packets aangeeft._-SaVaGe-_ schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 09:14:
Beste medetweakers, ik heb hier naar mijn oog een redelijk vaag probleem, waar ik zelf niet uit kom. Gisteren en vannacht is mijn internet een aantal keer weggevallen. Wat ik zie in de logfile, dat zijn portscans en telkens LAN-side UDP floods, met als source IP van de portscan hetzelfde IP als de DNS host van ziggo is. Floods komen vanaf mijn eigen netwerk? Hier een screentje van de log van de firewall... http://i.imgur.com/b90PUQX.png is dit een ddosser of zijn dit "werkzaamheden" van ziggo? of zit mn pc (webserver) ineens in een botnetEnigste wijziging in software is dat ik er WireShark op heb gezet...
edit: titel is misschien foutief, wist anders ook zo even niet.
Protip: een DDoS-aanval zou enkele miljoenen packets opleveren van duizenden verschillende hosts op zeer korte termijn.
[ Voor 10% gewijzigd door CyBeR op 05-07-2013 12:09 ]
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Precies, dat is het eerste wat mij opvalt.. Zo veel staan er niet en als je kijkt naar de timestamps dan zit er vaak een minuut tussen... Niet echt iets om je zorgen over te maken en zeker niet iets wat je netwerk traag zou maken.CyBeR schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:08:
[...]
Kijk eens goed naar de timestamps in je screenshot en concludeer aan de hand daarvan of 't überhaubt een aanval is. En kijk ook naar die kolom ervoor die waarschijnlijk de hoeveelheid packets aangeeft.
Protip: een DDoS-aanval zou enkele miljoenen packets opleveren van duizenden verschillende hosts op zeer korte termijn.
Torrents zou dan eerder het probleem zijn maar dit staat los van je log.