[C++] Popup window in GUI applicatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-09 22:03
Goedendag,

Momenteel ben ik bezig met het maken van een GUI C++ applicatie (Microsoft Visual Studio 2012) en wil daar graag een Popup window tonen vanuit de code. Echter na het zoeken op het internet kom ik weinig informatie tegen om een simpel schermpje te tonen. Kan iemand mij op weg helpen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

De messagebox?

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Als ik Google op "C++ popup" dan is bij mij de tweede link http://www.cplusplus.com/forum/beginner/58021/. Kan je daar echt niks mee?

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NC83
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08 21:44
Is het een message box met enkel een OK knop of heb je een new window met eigen layout nodig?

MSDN: MessageBox function (Windows)

ex-FE Programmer: CMR:DiRT2,DiRT 3, DiRT Showdown, GRID 2, Mad Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computergek92
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 06-09 22:03
In C# kan het door: System.Windows.Forms.MessageBox.Show("My message here"); @Creepy, de tweede link had ik inderdaad gezien met al die parameters. Dit leek mij onnodig en heb ik gezocht naar een makkelijker oplossing. Door gebruik te maken van IntelliSense kwam ik erachter dat het lukt met: MessageBox::Show("Message");

Bedankt allemaal!

Update: @NC83 door die pagina kwam ik erachter dat _In_opt_ betekent dat het NULL mag zijn. Weer wat geleerd! :)

[ Voor 61% gewijzigd door computergek92 op 26-06-2013 11:51 . Reden: Extra informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Geef dan even de volgende keer aan wat je al hebt gevonden, waarom je dat niet wilde of kon gebruiken etc zoals ook gewoon staat uitgelegd in Het algemeen beleid #quickstart . Dan voorkom je antwoorden waar je niks aan hebt, zoals de mijne in dit geval ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1