Mede Tweakers,
Ik heb sinds gister last van een erg lage download snelheid in uTorrent.
We hebben thuis een abonnement van 60 down en 6 up , in theorie zou dit 60/8=7,5 MB/s betekenen.
In de praktijk (in uTorrent) haalde ik altijd minimaal 6MB/s en maximaal 7,4MB/s , daar was ik dus dik tevreden mee.
We hebben internet van Ziggo (Alles-in-een Plus) met een Ziggo WiFi-Modem (waarbij de router functie is uitgeschakeld) en hier achter zit een Sitecom WL-351 router met een extra megabit switch erbij (mijn PC zit op een gigabit port van de router met een CAT6 kabel).
We hebben (wegens omstandigheden) een tijdje geen internet gehad.
Wanneer ik nu begin met een torrent te downloaden start deze met 10-20kb/s.
Na een tijdje wordt dit tussen de 30 en 70 kb/s met uitschieters tot de 100.
Soms maakt mijn snelheid een uitschieter tot 1,2MB/s , echter zakt dit net zo snel als het komt.
Dingen die ik zelf al heb geprobeerd:
- Router resetten
- uTorrent verwijderen en opnieuw installeren
- Poorten forwarden op de router
- Tien tallen andere poorten geprobeerd in uTorrent met forwarding op mijn router.
Met een snelheids-test (www.speedtest.net) komt mijn snelheid echter wel uit op:
-10ms ping
- 61.64Mbps down
- 5.22 Mbps up
Ook downloaden van een file via mijn internet browser gaat met normale snelheden, echter alleen via uTorrent is mijn snelheid rampzalig.
Weet iemand een oplossing?
Ik heb sinds gister last van een erg lage download snelheid in uTorrent.
We hebben thuis een abonnement van 60 down en 6 up , in theorie zou dit 60/8=7,5 MB/s betekenen.
In de praktijk (in uTorrent) haalde ik altijd minimaal 6MB/s en maximaal 7,4MB/s , daar was ik dus dik tevreden mee.
We hebben internet van Ziggo (Alles-in-een Plus) met een Ziggo WiFi-Modem (waarbij de router functie is uitgeschakeld) en hier achter zit een Sitecom WL-351 router met een extra megabit switch erbij (mijn PC zit op een gigabit port van de router met een CAT6 kabel).
We hebben (wegens omstandigheden) een tijdje geen internet gehad.
Wanneer ik nu begin met een torrent te downloaden start deze met 10-20kb/s.
Na een tijdje wordt dit tussen de 30 en 70 kb/s met uitschieters tot de 100.
Soms maakt mijn snelheid een uitschieter tot 1,2MB/s , echter zakt dit net zo snel als het komt.
Dingen die ik zelf al heb geprobeerd:
- Router resetten
- uTorrent verwijderen en opnieuw installeren
- Poorten forwarden op de router
- Tien tallen andere poorten geprobeerd in uTorrent met forwarding op mijn router.
Met een snelheids-test (www.speedtest.net) komt mijn snelheid echter wel uit op:
-10ms ping
- 61.64Mbps down
- 5.22 Mbps up
Ook downloaden van een file via mijn internet browser gaat met normale snelheden, echter alleen via uTorrent is mijn snelheid rampzalig.
Weet iemand een oplossing?