Lage snelheid uTorrent

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
Mede Tweakers,

Ik heb sinds gister last van een erg lage download snelheid in uTorrent.

We hebben thuis een abonnement van 60 down en 6 up , in theorie zou dit 60/8=7,5 MB/s betekenen.
In de praktijk (in uTorrent) haalde ik altijd minimaal 6MB/s en maximaal 7,4MB/s , daar was ik dus dik tevreden mee.

We hebben internet van Ziggo (Alles-in-een Plus) met een Ziggo WiFi-Modem (waarbij de router functie is uitgeschakeld) en hier achter zit een Sitecom WL-351 router met een extra megabit switch erbij (mijn PC zit op een gigabit port van de router met een CAT6 kabel).

We hebben (wegens omstandigheden) een tijdje geen internet gehad.

Wanneer ik nu begin met een torrent te downloaden start deze met 10-20kb/s.
Na een tijdje wordt dit tussen de 30 en 70 kb/s met uitschieters tot de 100.
Soms maakt mijn snelheid een uitschieter tot 1,2MB/s , echter zakt dit net zo snel als het komt.

Dingen die ik zelf al heb geprobeerd:
- Router resetten
- uTorrent verwijderen en opnieuw installeren
- Poorten forwarden op de router
- Tien tallen andere poorten geprobeerd in uTorrent met forwarding op mijn router.

Met een snelheids-test (www.speedtest.net) komt mijn snelheid echter wel uit op:
-10ms ping
- 61.64Mbps down
- 5.22 Mbps up

Ook downloaden van een file via mijn internet browser gaat met normale snelheden, echter alleen via uTorrent is mijn snelheid rampzalig.

Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jonathan-458
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-05 23:18
De download snelheid van een torrent bestand is ook afhankelijk van de kwaliteit en uploadsnelheid van de peers/uploader.

Sommige torrents hebben slechte peers, vrijweinig aan te doen.

Maar kijk even naar de volgende dingen:
- Probeer het eens met een nieuwe 100% gezonde torrent.
- Kijk nog even een keer naar port forwarding: (als PortForwarding goed is krijg je in uTorrent een groen vinkje te zien rechts of midden onder of by uTorrent Setup Guide)
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sitecom/default.htm
- Check firewall settings op de PC
- Check encryptie en DHT network settings, (instellingen, BitTorrent) probeer DHT, Bandwith manager en Encryptie zowel aan als uit geschakeld.
- Clean instal uTorrent

[ Voor 14% gewijzigd door Jonathan-458 op 26-06-2013 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Jonathan-458 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 01:09:
De download snelheid van een torrent bestand is ook afhankelijk van de kwaliteit en uploadsnelheid van de peers/uploader.

Sommige torrents hebben slechte peers, vrijweinig aan te doen.

Maar kijk even naar de volgende dingen:
- Probeer het eens met een nieuwe 100% gezonde torrent.
- Kijk nog even een keer naar port forwarding: (als PortForwarding goed is krijg je in uTorrent een groen vinkje te zien rechts of midden onder of by uTorrent Setup Guide)
http://portforward.com/english/routers/port_forwarding/Sitecom/default.htm
- Check firewall settings op de PC
- Check encryptie en DHT network settings, (instellingen, BitTorrent) probeer DHT, Bandwith manager en Encryptie zowel aan als uit geschakeld.
- Clean instal uTorrent
En mocht bovenstaande niet werken op uTorrent, installeer dan eens een andere client.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Naast bovengenoemde tips, wat is er onlangs verandert in je netwerk? Heb je deze lagere snelheid sinds een wijziging of is dit spontaan op komen zetten? Bij 't laatste zou ik Ziggo verdenken van traffic shaping, al beweren ze dat ze dat niet doen. Het is namelijk wel heel apart dat een HTTP download 't wel gewoon doet, je speedtest is goed, maar een torrent doet 't toch niet.

Wat ik zelf heb meegemaakt, en dat is niet met Ziggo maar een andere ISP, was dat m'n upload is prima was voor een langere tijd, en na een jaar of 2-3 was er praktisch niets meer van over. Ik haalde nog geeneens 1 Mbps, terwijl 't minimaal 20 moest zijn, en zelfs 100 was mogelijk. Bleek 't m'n router te zijn. Download kon 't nog wel redelijk afhandelen, maar upload wilde niet meer. Ook torrents gaven verbindingsproblemen (internet radio die buffert of uitvalt, gewoon browser verkeer met timeouts).
Sitecom zie ik zelf ook niet meer als een goed merk. Het is een simpel consumenten merk geworden, dus wellicht kan je router het aantal verbindingen gewoon niet aan en beperkt dat.

Ps, als je een andere client wilt proberen, raad ik je aan om eens te kijken naar qBittorrent. Staat in de meuktracker (even zoeken). M'n vader is er erg over te spreken, zijn snelheden zijn redelijk (goed voor wat z'n systeempje aan kan).

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinny1994
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-05 11:19
Iedereen bedankt voor de reacties.

Ik heb nog even (weer) een andere poort in uTorrent geprobeerd en deze geforward op mijn router.
Ik heb geprobeerd met en zonder DHT te werken, en met en zonder encryptie. Dit maakte geen verschil.
Ook heb ik de (waarvan ik het bestaan niet wist) uTorrent setup guide gevold.

Deze heeft een snelheid van:
55Mbit/s (672.0kB/s) upload
61.7Mbit/s (7.3MB/s) download

Ik heb deze instellingen opgeslagen en toegepast.
Verder gebruik ik ESET Smart Security 6 met ingebouwde firewall.

Ik heb de snelheden getest met een ingeschakeld en uitgeschakeld firewall van ESET , de snelheden kwamen in beide gevallen uit op een piek van 2.2 MB/s (gemiddeld 500kb/s), dit is dan wel meer dan de 10-50kb eerst, maar voorheen had ik een gemiddelde snelheid van 6-7,4 MB/s

Deze torrents doen er dan wel gemiddeld 5-10minuten over om op deze snelheid te komen en schommelen tussen de 500kb/s en de 1MB/s.

Torrents van uploaders zoals dutchreleaseteam etc downloaden nu met een snelheid met pieken van 6,2MB/s. Stabiel tussen de 4,5MB/s en de 5,5MB/s

Iemand nog iedeeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62011

Ik had ook problemen met utorrent en maandje geleden, na installeren van de beta versie was het probleem opgelost.
Pagina: 1