Toon posts:

Hoe gebruik je, en wat is, een proxy nou precies

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een echte newbie vraag :P, maar zou iemand dit haarfijn kunnen uitleggen. Hoe installeer ik een proxy, kun je die wel installeren, etc :? Want ik snap er geen hout van. BEDANKT!!!!!!!!

Verwijderd

Wat voor internet heb je?
Snel = niet nodig.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 00:03 schreef insoft het volgende:
Wat voor internet heb je?
Snel = niet nodig.
:P ja, ik heb t wel nodig :P Maar ik heb kabel, maar ik doe t niet voor de snelheid die ik erdoor zou kunnen krijgen, maar om anoniem te zijn. Dat kan ermee, ik weet alleen niet of t nou een programma is, of een instelling of of of snap je :?

Verwijderd

Heel kort door de bocht (correct me, if I'm wrong) fungeert een proxy-server als een soort cache-geheugen, maar dan voor internetpagina's.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 00:07 schreef treinhomo het volgende:
Heel kort door de bocht (correct me, if I'm wrong) fungeert een proxy-server als een soort cache-geheugen, maar dan voor internetpagina's.
Ja, maar hoe pas je zoiets toe, DAT wil ik graag weten, ik weet bijv wel (duh) hoe je office installeert, maar niet hoe je dat met een proxy doet :P

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Je kan een proxy gebruiken, die hoef je daarvoor niet te installeren...

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 00:10 schreef Buzzman het volgende:
Je kan een proxy gebruiken, die hoef je daarvoor niet te installeren...
Hoe doe ik dat dan : gebruiken :? Invoeren ergens :? en waar :? hoe :?

• Buzzman
  • Niet online
Op dinsdag 05 juni 2001 00:14 schreef _Dredd_ het volgende:

[..]

Hoe doe ik dat dan : gebruiken :? Invoeren ergens :? en waar :? hoe :?
internet explorer bij options en dan connections, daar moet je er 1 neerzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 00:15 schreef Buzzman het volgende:

[..]

internet explorer bij options en dan connections, daar moet je er 1 neerzetten.
AHA!!!
En dan zou als t goed is, ik anoniem ergens kunnen "inloggen" (stel :P ) een ftp site, om ergens iets (hypothetisch) te kunnen uppen :?

Verwijderd

1 proxy is dus een PC (lees:SERVER) vaak bij een ISP ofzo.. die webpagina's heeft opgeslagen die veel worden ge-request. Het voordeel hiervan.. het is sneller op te halen omdat je het direct bij de ISP weghaald niet ergens anders aan de andere kant van de wereld.
plus dat je idd een beetje meer anoniem blijft.. je IP wordt niet overal rondgestrooid.. wel het IP van de proxy maar das dus niet jou PC.
Nadeel: een pagina die niet op de proxy server staat wordt over het algemeen trager opgehaald dan als je dat zou doen met een direct connection..

ik hoop dat je het een beetje snapt..

Greetz.. SnipSel

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 00:21 schreef Snippie het volgende:
1 proxy is dus een PC (lees:SERVER) vaak bij een ISP ofzo.. die webpagina's heeft opgeslagen die veel worden ge-request. Het voordeel hiervan.. het is sneller op te halen omdat je het direct bij de ISP weghaald niet ergens anders aan de andere kant van de wereld.
plus dat je idd een beetje meer anoniem blijft.. je IP wordt niet overal rondgestrooid.. wel het IP van de proxy maar das dus niet jou PC.
Nadeel: een pagina die niet op de proxy server staat wordt over het algemeen trager opgehaald dan als je dat zou doen met een direct connection..

ik hoop dat je het een beetje snapt..

Greetz.. SnipSel
Dank je, ja dat snapte ik allemaal al, dat was me allemaal al uitgelegd op een niet nader te noemen fxp boardje. Ik wist/weet alleen niet echt hoe t toe te passen, behalve dan nu in je IE. Zijn er ook nog andere progjes waar je een "proxy adres" kunt invoeren :? zodat je anoniem blijft :?

• Buzzman
  • Niet online
Op dinsdag 05 juni 2001 00:28 schreef _Dredd_ het volgende:

[..]

Dank je, ja dat snapte ik allemaal al, dat was me allemaal al uitgelegd op een niet nader te noemen fxp boardje. Ik wist/weet alleen niet echt hoe t toe te passen, behalve dan nu in je IE. Zijn er ook nog andere progjes waar je een "proxy adres" kunt invoeren :? zodat je anoniem blijft :?
je ftp programma waarschijnlijk

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 05 juni 2001 00:35 schreef Buzzman het volgende:

[..]

je ftp programma waarschijnlijk
hm, ik begin een beetje te snappen hoe t in z'n werk gaat, alleen als ik zo'n proxy adres (ik heb een hele lijst met poort en al en zo) invul in IE, dan krijg ik geen verbinding meer met internet. Nou moet ik wel zeggen dat ik achter een firewall (zonelarm) zit.

Ik zit achter een client, de firewall is installed op m'n server.
Hoe kan ik er voor zorgen dat ik ook MET zo'n ingevulde proxy internet heb :? Want volgens mij kun je dat niet invoeren in Zonealarm zelf.......die blokt veel ports, maar je kunt niet zeggen: zet die ff open voor me .......

Verwijderd

ik snap ook geen hol van proxy hoor..ik ben ook al dagen bezig iets uit te zoeken waardoor ik 'anoniem' kan surfen zonder dat mijn IP overal rond gestrooid wordt. Dus mochten er nog kenners zijn die het bovenstaande kunnen aanvullen..dan graag..:D

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

thuis een proxy server installeren heeft absoluut geen meerwaarde. Wannneer wordt een proxy gebruikt.

Bij een ISP om veel verzochte pagina's en downloads te cachen.
Bij een bedrijf om alle werknemers via 1 IP adres naar buiten te sluizen en policies erover heen te kunnen zetten wat ze wel/niet mogen bekijken en om downloads/pagina's te cachen.

Waarom heeft het thuis geen zin. Je ip is traceerbaar bij de ISP waar jij je internet dienst vandaan haalt. Bedrijf traced jou IP adres tot ISP verzoekt bij ISP NAW gegevens(denk als een gebruiker bij dat bedrijf heeft proberen in te breken) en krijgt dan het adres(gaat wel buokratisch gedoe aan vooraf maar je krijgt het neem het maar van mij aan...) en dan krijg je als gebruiker hoop shit over je heen.

Een veel gebruikte oplossing is proxy's op het internet te gebruiken die "anonymiteit" garanderen.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-09 17:10
Thuis een proxy draaien heeft voor de anonimiteit. Je moet op zoek gaan naar anonieme proxies. Ff googlen. Maar er zijn ook zat proxies die open zijn voor extern gebruik, maar die daar niet voor bedoeld zijn. Die mag je dan dus eigenlijk niet gebruiken.

Maar stel je niet al te veel voor, echt anoniem surfen op internet is moeilijk.

No production networks were harmed during this posting

Pagina: 1