GTX 580 geeft geen video output meer

Pagina: 1
Acties:

• Daan5000
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 25-11-2021
Beste,

Sinds kort ben ik in het bezit van een ASUS ENGTX 580. Deze kaart werkte perfect voor zo'n 3 dagen. Vandaag heb ik een raar experiment gedaan met een settopbox aan te sluiten aan de videokaart via HDMI en tegelijkertijd mijn scherm met de videokaart te verbinden met een DVI-kabel. Sinds dan heb ik geen video-output meer.

Wat ik reeds geprobeerd heb:

- DVI kabel een aantal keer geswitcht tussen de verschillende DVI-poorten op de videokaart: dit heeft niets geholpen.
- Een ander scherm aangesloten via DVI: dit werkte ook niet.
- BIOS gereset: eveneens geen resultaat
- Andere voedingskabels gebruikt (wel van zelfde voeding): geen resultaat.
- Ander PCI-slot geprobeerd: toen had ik ineens WEL weer beeld, maar na het opnieuw opstarten had ik weer geen beeld meer. Dan heb ik hem terug in de oude PCI slot gestoken, maar zonder resultaat.

De kaart is ooit via mijn werk in RMA gestuurd, maar is dan zonder er iets aan te doen teruggestuurd naar mijn werk. Omdat deze toch wel high-end card al een jaar onder het stof lag (niet letterlijk), heb ik besloten om hem eens te testen, en tot mijn verbazing leek deze kaart perfect te werken. Ik heb er reeds Skyrim en Far Cry 3 mee gespeeld en geen enkel probleem ondervonden tijdens het gamen.

Iemand die dit probleem herkent of een oplossing hiervoor weet? Laat maar horen.

Alvast bedankt :)

• Daan5000
Als ik de videokaart van pci slot wissel krijg ik steeds wel terug beeld en doet de videokaart perfect wat hij moet doen, maar als ik de volgende dag dan mijn PC opnieuw opstart zonder ook maar iets aan de configuratie te veranderen krijg ik opeens weer geen signaal meer.

[ Voor 95% gewijzigd door Daan5000 op 27-06-2013 13:00 ]

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-02 09:29

thorgal21

Forum Noob

Met onboard GPU heb je wel beeld?

• Daan5000
thorgal21 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:58:
Met onboard GPU heb je wel beeld?
Heb geen onboard gpu, maar met een andere videokaart krijg ik wel direct beeld. Ik heb het gevoel dat het probleem ergens in de BIOS ligt. Steeds als ik van pci slot wissel krijg ik ineens terug beeld, maar na een aantal keer opnieuw opstarten is het terug hetzelfde probleem. De fans draaien allebei en de powerled van de kaart kleurt groen, wat betekent dat de kaart de benodigde spanning krijgt.

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-02 09:29

thorgal21

Forum Noob

Maar met een andere videokaart in PCIe slot werkt hij wel gewoon? Dan lijkt het me eerder een videokaart hardware fout

EDIT: niet goed gelezen.

Even op je 1e post terug komen: Je hebt waarschijnlijk wel een onboard GPU (zal wel iets van een intel HD4000 zijn of een lage AMD serie kaart). Laat die andere videokaart er eens even inzitten en kijk of je het zelfde probleem krijgt?

[ Voor 53% gewijzigd door thorgal21 op 27-06-2013 16:02 ]

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Driver opnieuw installeren kan helpen.

• Daan5000
Galeton schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:52:
Driver opnieuw installeren kan helpen.
Ik ga dat eerst eens proberen als ik thuis ben. Het probleem is gekomen vanaf het moment dat ik zowel de DVI poort als de HDMI poort op hetzelfde moment gebruikt heb. Als de driver de oorzaak zou zijn, zou ik dan normaal gezien niet de bootup nog kunnen zien, dus het logo van het moederbord en de POST screen? Want ook dat krijg ik niet meer te zien.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:57

Nemesizz

Untouchable

Als je bij de POST geen beeld krijgt kun je drivers iig al uitsluiten.

• Galeton
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-08-2023
Kan het niet de aansluiting van je scherm zelf zijn? Heb dit probleem namelijk lang geledne ook gehad met een vroeg TFT schermpje. Soms wel beeld, soms niet. Probleem bleek de aansluiting aan de kant van het scherm te zijn.

• Daan5000
Galeton schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 14:44:
Kan het niet de aansluiting van je scherm zelf zijn? Heb dit probleem namelijk lang geledne ook gehad met een vroeg TFT schermpje. Soms wel beeld, soms niet. Probleem bleek de aansluiting aan de kant van het scherm te zijn.
Met een andere videokaart krijg ik wel video output, dus het probleem moet echt wel bij de videokaart zelf liggen. Het vreemde is dat het probleem pas gekomen is nadat ik de DVI en de HDMI poort tegelijkertijd gebruikt heb. Ik kan me herinneren dat de videokaart toen een raar tikkend geluid maakte.
Pagina: 1