Op korte termijn zal een familielid van mij gaan trouwen op een locatie in België. Zij hebben een professionele fotograaf ingehuurd om een bruidsreportage te maken gedurende dit weekend. Daarnaast zouden zij het echter ook leuk vinden om wat videobeelden hiervan te hebben. Dit betreft een (indoor) ceremonie, enkele buitenactiviteiten, een diner en een feest in de avond.
Aangezien video-editing een hobby is van mij wordt de videomontage hiervan geen probleem, echter moet natuurlijk nog wel gefilmd worden. Daar ik getuige ben, ben ik zelf niet in staat om filmbeelden te maken. Onder andere hiervoor heb ik de hulp ingeroepen van een paar vrienden. Mijn eigen gear is heel eenvoudig: een Sony HDR-SR11 en een GoPro HD3. Uiteraard kan dit gebruikt gaan worden voor het maken van opnamen, maar nu overweeg ik de volgende opties om meer/betere video te verkrijgen:
- Het inhuren van iemand die met eigen gear opnames komt maken.
Vanavond heb ik een paar offerte aanvragen ingediend bij kleine productie/videoverhuur bedrijven in België (lvlmultimedia.be, budgetvideo.be, bartvandriel.nl). Hierbij heb ik het volgende opgevraagd:
- Gezien de eisen aan de gewenste kwaliteit wil ik ook wel genoegen nemen met bv studenten multimedia die bekend zijn met het maken van opnames, en al dan niet hun eigen gear kunnen meenemen. Wie heeft er tips om hiermee in contact te komen?
- Het inhuren van gear ter aanvulling/vervanging eigen gear
Bij de drie bovengenoemde bedrijven is het ook mogelijk om alleen apparatuur te huren. Een boodschappen lijstje zou dan kunnen zijn:
- Videocamera of SLR (bv Sony HVR-Z5 of Canon 7D)
- Shoulder rig
- Aparte audio recorder + microfoon (bv Zoom H4N)
Dit zou dan bedient worden door iemand die vrij weinig ervaring heeft met video opnamen.
- Wat is voor iemand met weinig ervaring makkelijker te hanteren: een videocamera of een SLR?
- Tips wat voor soort gear handig te pas zal komen bij de gewenste opnames?
- Tips voor andere bedrijven (dan bovengenoemd) die spullen verhuren?
offtopic:
In veel topics die met de search terug kwamen komt de discussie vaak terug, dat dit niet moet worden gedaan door amateurs. In principe houd ik alle opties open, maar aangezien dit louter als kleine aanvulling wordt gezien op hun fotoreportage wordt genoegen genomen met amateur kwaliteit.
In veel topics die met de search terug kwamen komt de discussie vaak terug, dat dit niet moet worden gedaan door amateurs. In principe houd ik alle opties open, maar aangezien dit louter als kleine aanvulling wordt gezien op hun fotoreportage wordt genoegen genomen met amateur kwaliteit.
Aangezien video-editing een hobby is van mij wordt de videomontage hiervan geen probleem, echter moet natuurlijk nog wel gefilmd worden. Daar ik getuige ben, ben ik zelf niet in staat om filmbeelden te maken. Onder andere hiervoor heb ik de hulp ingeroepen van een paar vrienden. Mijn eigen gear is heel eenvoudig: een Sony HDR-SR11 en een GoPro HD3. Uiteraard kan dit gebruikt gaan worden voor het maken van opnamen, maar nu overweeg ik de volgende opties om meer/betere video te verkrijgen:
- Het inhuren van iemand die met eigen gear opnames komt maken.
Vanavond heb ik een paar offerte aanvragen ingediend bij kleine productie/videoverhuur bedrijven in België (lvlmultimedia.be, budgetvideo.be, bartvandriel.nl). Hierbij heb ik het volgende opgevraagd:
- Hebben jullie ervaring met één van genoemde bedrijven, of wellicht aanraders voor andere kleine productiebureaus?Filmen tussen 13.00 uur en 21.00 uur
- Opnamen met één camera (SLR of videocamera, audio al dan niet met losse apparatuur opgenomen)
- Opnames van de ceremonie, de locatie en diner
- Video hoeft niet te worden gemonteerd, de originele filmbestanden kunnen die avond nog op een eigen laptop worden overgedragen.
- Gezien de eisen aan de gewenste kwaliteit wil ik ook wel genoegen nemen met bv studenten multimedia die bekend zijn met het maken van opnames, en al dan niet hun eigen gear kunnen meenemen. Wie heeft er tips om hiermee in contact te komen?
- Het inhuren van gear ter aanvulling/vervanging eigen gear
Bij de drie bovengenoemde bedrijven is het ook mogelijk om alleen apparatuur te huren. Een boodschappen lijstje zou dan kunnen zijn:
- Videocamera of SLR (bv Sony HVR-Z5 of Canon 7D)
- Shoulder rig
- Aparte audio recorder + microfoon (bv Zoom H4N)
Dit zou dan bedient worden door iemand die vrij weinig ervaring heeft met video opnamen.
- Wat is voor iemand met weinig ervaring makkelijker te hanteren: een videocamera of een SLR?
- Tips wat voor soort gear handig te pas zal komen bij de gewenste opnames?
- Tips voor andere bedrijven (dan bovengenoemd) die spullen verhuren?