Gigabyte 7950 windforce of Sapphire 7950 boost?

Pagina: 1
Acties:

• Vincenttb
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06-01 10:31
Hoi allemaal,

Mijn nieuwe pc besteld bij afuture, alles is gewoon netjes geleverd enzo, maar ze hebben mij de gigabyte gegeven ipv. de sapphire. Nu weet ik niet of ik blij moet zijn of maatregelen moet gaan nemen. Ik heb wat op het internet gezocht, maar kan helaas geen goede mening hierover vormen. De gigabyte versie is wel 10 euro duurder, maar ik hoor dat hij wat luider is.

Dus, gigabyte 7950 windforce of de sapphire 7950 boost?

Alvast bedankt!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
Zijn voor 99% hetzelfde, geen van beide is echt beter dan de ander, met beide merken heb ik goede ervaringen.
De gigabyte heeft zelfs een iets hogere kloksnelheid en zou daardoor een paar % sneller moeten zijn.

Ze hadden je wel even moeten informeren of je het er mee eens was, maar terugsturen heeft geen zin.
(dan krijg je bv je geld terug, zit je nog een tijd zonder videokaart).

• Vincenttb
Heb ik inderdaad ook echt geen zin in.Ik neem aan dat het temperatuur en geluidsverschil minimaal is? Morgenochtend dan maar even inbouwen en testen.

Bedankt.

• Falcon Heavy
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:18
Windforce is iets hoger geclocked maar verschil is minimaal. Wel is het zo dat de boost 7 euro goedkoper is bij de website, dus je hebt iets teveel betaald. Kan me goed voorstellen dat je liever krijgt waar je voor betaald hebt.

Maatregelen nemen is een groot woord. Je hebt een zakelijke transactie geplaatst dus je kunt er gewoon navraag over doen. Misschien hebben ze de verkeerde van de plank gepakt ...

[ Voor 22% gewijzigd door Falcon Heavy op 25-06-2013 23:42 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:41
Andersom, hij had de sapphire besteld maar kreeg de iets duurdere en snellere gigabyte.

• Vincenttb
Klopt, ik heb het bedrag van de sapphire betaald en een gigabyte gekregen. Prestatie vermogen geloof ik allemaal wel, maar het lijkt me erg vervelend om met een luidruchtige(re) en warmere gpu te zitten als ik hier niet om gevraagd heb.

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Heb 2m dus kan pas later sources zoeken, maar ttt ik voor een 7950 aan het zoeken was ben ik juist door reviews en benches (prestaties, warmte-, geluidsprod) op de GB uit gekomen ipv de sapphire. Ondanks dat de verschillen minimaal waren, en toen de prijzen ook al een piep klein beetje in het voordeel van de sappire.

Ik zou het lekker zo willen laten en die GB houden, maar het even melden is wel zo handig/netjes/correct. Geloof wel dat hij iets langer is, dus het moet wel passen natuurlijk die GB kaart.
Pagina: 1